Gå til innhold

Asus ENGTX295

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
295 quadsli tester jeg crysis på med 21" skjerm 1600x1200

2AA fint, 4AA fint 8+ HHDaktivitet til himmels og halvering i fps.

DirectX10

Med 1600x1200 og 8xAA (DX10, very high) er jeg oppe i 960-970MB på det meste. Så på nVidia hardware vil det glatt overgå GTX295 sine 896MB ja. Men framebufferet selv med høy oppløsning og mange AA samples er ikke så enormt stort som det du skal ha det til og økningen blir da heller ikke så enorm med flere AA samples. En økning på ~230MB til 1920x1200 med 16xAA. Multisample AA bruker et multisample buffer som består av et framebuffer og dybdebufferet som øker i samsvar med antall AA samples (AA samples x (framebuffer+z-buffer), mens resten av framebufferet forblir det samme. Framebufferet blir da ikke dobbelt så stort med f.eks 8xMSAA kontra 4xMSAA.

Lenke til kommentar
Hvis det er riktig hvorfor sliter min 4870x2 2 gig i Demigod med AA på, men går helt fint uten?

Kjører du med vsync (vertical sync) og eller adaptive AA på? Hvilken oppløsning og antall AA samples er det snakk om? AA bruker dog mer enn minne, den har en noe fillrate hit og en tar en stor beslag på minnebåndbredden (avhengig av antall AA samples og metode).

Lenke til kommentar

I drivere/kontrollpanelet (nvidia) kan man bestemme hvordan SLI skal kjøres, annenhvert bilde pr kort, eller halve bilde pr kort osv.

Husker ikke hva jeg valgte, men en av de ga en mye bedre ytelse.

1600x1200 4AA alt på max, Godmode, speedhack fullstresstest og 71fps som laveste i crysis warhead.

Jeg kan desverre ikke kjøre med høyere AA uten at harddisken jobber som snekkern, søkte rundt for å finne løsningen så fant jeg flere anmeldersider som skrev det samme.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvis det er riktig hvorfor sliter min 4870x2 2 gig i Demigod med AA på, men går helt fint uten?

Kjører du med vsync (vertical sync) og eller adaptive AA på? Hvilken oppløsning og antall AA samples er det snakk om? AA bruker dog mer enn minne, den har en noe fillrate hit og en tar en stor beslag på minnebåndbredden (avhengig av antall AA samples og metode).

8AA på 1920x1200 alt på max (uten VC) da hopper frames fra 80 til 25, ettersom hva som skjer på skjermen, med VC så holder seg for det meste på 60 så lenge jeg har en viss kamera vinkel, men hvis jeg "zoomer" inn på folk kan det fps falle veldig, men er iallefall mer fornøyd nå med VC på! :)

testet just på en annen bane, der var det mellom 30-50 hele tiden, skuff :(

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Dersom du våkner opp en dag og driter penger, så fikk jeg nesten tredobbel score i 3DMark Vantage med to sånne kort i SLI (blir da quad-SLI). Smell på en klokka i7-940 og flere gigabyte RAM enn du har fingre så hadde det blitt 6. plass på den siden her. 37,5k ble det til slutt. (testa offline, fikk ikke submitta)

Mulig det var med litt koseklokking av skjermkorta også, men skitt au. Har du den hardwaren der er det verdt det for å se hva en PC kan klare å yte pr. akkurat nå i 2009. :yes: Dessuten var det sikkert mer å gå på, men ikke tid. Uansett er 295GTX et sinnsvakt kort.

(Det var ikke min HW :( (men morro å teste!))

Lenke til kommentar

Husk at man slår av fysikk i driveren så man taper 7k poeng i den testen.

Jeg har 12gb ram , 940, quadsli og over 30k poeng uten fysikk er det vanskelig å få på luft.

**dp** har en tråd eller to hvor han klokker alt på nitrogen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...