Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tar det å skifte vannpumpe+reg. reimen på en Vento?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Fikk skiftet vannpumpe + reg. reimen på en Vento 1.9TDk. Fikk regning på 4 timer arbeid. Synnes det hørtes vel litt for mye. Stemmer det?

Hilsen

Staljin

Niks, dette høres faktisk ganske fornuftig ut. På en 2000 Golf 1.6 bensiner koster en slik jobb rundt 9.000,- på merkeverksted, så kan ikke forstå at det betyr mindre enn en liten arbeidsdag...

Lenke til kommentar

Har akkurat byttet registerreim på min egen 1.9 TDK Vento. 4 timer er nok reelt. Mannen skal jo ha tid å ta seg en tur på do også!

Men et tips: Bytt slangen som går mellom turbo og dieselpumpe! Denne er sikkert morken og lekker og dieselpumpe gir ikke fullt. Dette har med røykdemperfunksjon og hindrer dieselpumpe å gi fullt uten nok torbotrykk.

Lenke til kommentar

Det er ufattelig irriterende med mennesker som bare skal ha! Og som ELSKER å klage på prisen det faktisk koster - i etterkant (fremfor å få en avtale på en overkommelig pris).

Like herlig hver jævla helg jeg kjører taxi. "Uuu, jeg visste ikke at det kosta så mye!"

Lenke til kommentar
Ja 4 timer høres passe ut..

En som har gjort jobben før tar det sikkert på 1-2 timer. Mange kunder henger seg opp i sånt, men et verksted skal ikke tape penger på at mekanikerne er effektive og dyktige.

Men på samme sett skal vel ikke kundene lide for trege og lite effektive mekanikere? Så derfor er det vel ofte et veiledende timeantall som regel for den og den delen? Slik at det blir det gjennomsnitlige som vil bli prisen for arbeidet.

Men 4 timer for reg skifte er ikke ille. Da blir det mellom 5-6000kr du betalte inkl deler vil jeg tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...