Jan-E. Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Jeg får en grønn stripe horisontalt til venstre for midten på scannede bilder/dokumenter. Mener at jeg opplevde det samme for lenge siden og at jeg da la driveren inn på nytt for å løse det, men det hjelper ikke nå. Tror det må være scanneren som har takket for seg da samme feilen er både i Win-XP og i Linux. Scanneren er en Packard Bell Diamond 2400, som egentlig er en eller annen Mustek scanner... Endret 24. april 2009 av Jan-E. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Sjekk at det ikke ligger noe smuss på scanne-"hodet". Hadde en scanner en gang med samme feilsymptom, som skyldtes en 0,5mm²-stor flekk som lå på scanneflaten. På denne scanneren dras papiret over scannehodet istedenfor omvendt, så den lille flekken ble oppfattet som en stripe. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Sjekk at det ikke ligger noe smuss på scanne-"hodet". Hadde en scanner en gang med samme feilsymptom, som skyldtes en 0,5mm²-stor flekk som lå på scanneflaten. På denne scanneren dras papiret over scannehodet istedenfor omvendt, så den lille flekken ble oppfattet som en stripe. Jeg kan ikke se noe smuss ned i der. Kanskje jeg skulle demontere og blåse med trykkluft, er jo ikke utenkelig at det er støvete med tanke på alderen. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Har nå blåst nedi der og scanneren er helt i orden selv om jeg ikke så noe støv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå