Gå til innhold

Corsair TwinX 1024 PC3200 vs 2x Kingston HyperX 512MB PC3500

[^FLeX^]

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et High-End system (oppgradering på gang).

Jeg glaner litt på AMD Barton 2800+ eller P4 2800 800FSB, begge i en Dual-Channel setup. (venter i spenning på om AMD dukker opp med 400MHz FSB)

Til saken...

Disse to RAM produsentene har et meget bra rykte og som jeg har skjönt så er det "Top of the line" RAM begge to.

Corsair er "godkjent" for 400MHz og Kingston er "godkjent" for 433MHz.

Jeg önsker å få feedback på mine tanker angående disse minnebrikkene og mot det systemet det er tenkt til å kjöre på. (For og imot)

Jeg önsker ikke noe vås/wannabe-talk i denne tråden. Hold dere til topic og post noe dere vet, har erfaring av eller hört noe spesifikt om.

Dette kan bli göy.. fyr ivei! :D:woot:

//Chris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke skal overklokke så ville jeg valgt Kingston RAM fordi den er "godkjent" 433mhz, men Corsair sin RAM er godt egnet for overklokking så det blir jeg et vanskelig valg. Hvis jeg husker riktig (bare rett må meg hvis det er feil) så kan vist nok RAM som kjører på 433mhz være vanskeli å kjøre på Agressiv Timing(les test på OCshoot.no, det var riktig nok Corsair PC 3500). Av og til så kan det være bedre å bruke Agressiv Timing og heller bare kjøre på 400mhz (jeg merker at program og Windows er raskere å starte med Agressiv Timing). Twinmos PC 3200 klarer å kjøre overklokket på 458mhz og med Agressiv Timing, men da må volten økes til 2,85V (les test påOcshoot.no). Nå er finnes det jo Twinmos PC 3700 som er "godkjent" for 462,5mhz. Det kan være spennende å se hvor langt den kan overklokkes. Så jeg vil egentli anbefale deg å kjøpe Twinmos :D

Lenke til kommentar

Aggressiv timing er helt klart å foretrekke.

Overklokking blir nok også aktuellt. Ikke ekstremt, men forhåpentligvis rundt 3000+/P4 3.06

Utifra det jeg har hört så stiller Corsair TwinX automatisk inn timing i bios for sine brikker, fordel eller ikke.. ?

Aggressiv timing med forholdsvis höy klokking.. så langt det går med sikre/stabile innstillinger.

//Chris

Lenke til kommentar

Pris er ikke så kjempeviktig, men jeg tror dere når dere sier at TwinmoS er bra og at dere er fornøyde, men utifra denne testen så er det litt si som så med TwinmoS:

http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...=173&articID=65

De sier blandt annet:

TwinmoS PC3200 comes in many flavours, and the one with mtec/twinmos "50B" chips is the most common one. Cheap, but very unpredictable. Some overclock like mad, other don't even reach stock speeds.

og

256mb PC3200 mtec/twinmos "50B" chips

Buying these sticks is like getting a lotery ticket. Some overclock great, some don't, but you'll never regret you've bought it because it's dirt cheap. Most of these TwinmoS sticks with mtec/twinmos "50B" chips have no trouble running at 210~215mhz at relax timing, so if you don't expect it to perform like expensive Corsair XMS/TwinX ram, this is a good choice.

Konklusjon fra Madshrimps:

+good bang for the buck

+overclocks ok at relax timings

-unpredictable

-compatability issue with 845PE chipset?

-doesn't like aggresive timings

Dette får i hvertfall meg til å ikke velge disse brikkene, jeg ønsker rett og slett ikke å ta sjansen. :shrug:

Tack for feedback i hvertfall. :wink:

//Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...