Gå til innhold

Nå kommer endelig red bull til norge :D (link) (MED FILM)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hat hørt rykter om at den som kommer til Norge skal være en "mild" versjon. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
I følge DinSide er innholdet av vitamin B6 redusert til 0,28mg per desiliter. Og på grunnlag av en ny rissikovurdering gjord av EUs vitenskapskomité (EFSA) i år, er taurin og glukuronolakton godkjent i den norske Redbullen. De står ingen ting om hvor mye koffein det er i den.
Lenke til kommentar
Det er 14 år for å kjøpe energidrikker, noe som er litt problematisk siden få vet om dette og enda ferre 15-åringer går med leg på seg når de skal snope. Krampeaktig spør du meg.

Jeg skjønner ikke helt problemet... Med norges koffeinkonsentrasjonsrestriksjon må du drikke ca 15-20 battery før du nærmer deg noen form for fare (wikipedia), og LD50 er ca 200mg/kg eller ca 10g+ for voksne, unntaket er selvfølgelig om man er overfølsom for koffein, men selv da skal det hardt gjøres å drikke battery fort nokk til å bli alvorlig skadet.

Lenke til kommentar
Nei, men inneholdt disse Taurin? Nei ;) Det er nok en avgjørende faktor, dessuten hadde Burn egentlig 16 års grense på starten, men tror butikkene ga opp til slutt.

 

det er fremdeles aldersgrense på de fleste energidrikker... når man kjøper de i butikken kommer det opp "vis leg." når man slår inn for. eks. Battery. i tilleg står det på boksen,

uansett er det ikke opp til butikkene om det skal være aldersgrense.

 

men uansett, tommel opp for red bull. men har ikke sett den i butikken enda. trodde den skulle komme tidlig i mai, jeg

 

Faktisk så kan butikkene bestemme hvem de skal selge varene til. Hvis de ikke vil selge energidrikker til personer under 18 har de lov til det.

Lenke til kommentar
Det er 14 år for å kjøpe energidrikker, noe som er litt problematisk siden få vet om dette og enda ferre 15-åringer går med leg på seg når de skal snope. Krampeaktig spør du meg.

Jeg skjønner ikke helt problemet... Med norges koffeinkonsentrasjonsrestriksjon må du drikke ca 15-20 battery før du nærmer deg noen form for fare (wikipedia), og LD50 er ca 200mg/kg eller ca 10g+ for voksne, unntaket er selvfølgelig om man er overfølsom for koffein, men selv da skal det hardt gjøres å drikke battery fort nokk til å bli alvorlig skadet.

Stemmer dette her, var nylig en sak hvor en kid drakk et trailerlass Battery og havnet på sykehus... pga vannforgiftning. Han var visst oppe i litt over 2 gram etter 40 batterier.

 

http://www.ba.no/nyheter/irix/article4211333.ece

Lenke til kommentar
Nei, men inneholdt disse Taurin? Nei ;) Det er nok en avgjørende faktor, dessuten hadde Burn egentlig 16 års grense på starten, men tror butikkene ga opp til slutt.

 

det er fremdeles aldersgrense på de fleste energidrikker... når man kjøper de i butikken kommer det opp "vis leg." når man slår inn for. eks. Battery. i tilleg står det på boksen,

uansett er det ikke opp til butikkene om det skal være aldersgrense.

 

men uansett, tommel opp for red bull. men har ikke sett den i butikken enda. trodde den skulle komme tidlig i mai, jeg

Det finnes ingen aldersgrense for energidrikker. Det står på boksene at det ikke er anbefalt for barn under 14, gravide, og de som er overfølsomme for koffein. Dette aldersgrense-tullet er det butikkene som selv har funnet på. En 12 åring skal ha retten på sin side om han vil bruke pengene sine på burn, battery eller red bull.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke crack heller. Trodde du at alt skulle bli trippy? Det er bare koffein, taurin og masse vitaminer.

Nei? "Livlar opp kropp och sinn" stod det. Skal vel merke at man blir litt mer våken og kvikk? Merka så og si det motsatte... altså, ingenting.

 

Jeg merker heller ingenting forskjell når jeg drikker verken Red Bull eller annen energidrikk, men norn venner blir en del mer hyper etter en stund... Kan kanskje være psykisk, man bare tror det selv å

 

Koffein er jo oppkvikkende, men vil heller ikke tro at det funker på alle

Lenke til kommentar

Jeg merker veldig forskjell hvis jeg drikker mer enn 3 bokser, noe som er ganske vanlig når det nærmer seg innlevering. Er oppe veldig lenge, sover lite og urolig, noe som ikke spiller noe rolle siden det er innlevering det er snakk om. Men etter at jeg slutter og drikke f.eks Red Bull sover jeg som en stein i rundt 16 timer.

 

Red Bull fucker opp hele begrepet med tid, oppe hele natta og morgen for så å sove resten av dagen etter innlevering er ferdig..

 

Drikker jeg ikke RB da men euroshopper energidrink til under 5 kr boksen (35 pence).. Herlig!

Endret av fergu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...