Gå til innhold

Nå kommer endelig red bull til norge :D (link) (MED FILM)

Anbefalte innlegg

Det kommer kun til å bli en liten bølge av interesse som raskt går over. Red Bull har vært spesielt siden du må over grensen for å få tak i det, nå som du finner det i hyllene i Norge så er det ikke like spennende.

Så trådstarter og mange andre kommer sikkert til å drikke Red Bull som bare det den første måneden, men etter det så dabber det nok av :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ramius, du kommer jo med provoserende utsagn bare for å irritere andre forumbrukere.

Jeg bare sier sannheten som den er. Det er ikke mitt problem hvis det svir i dine ører.

Lol, hva er det som er sannheten?

Du kan gjerne hate smaken av redbull, men det vil jo ikke si at alle som liker redbull er idiot.

Dessuten så kommer du jo med provoserende utsagn bare for å irritere andre forumbrukere. Det er forskjel på å praktisere yttringsfrihet og være en komplett idiot bak tastaturet.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Synd at trådstarter ikke kan kjøpe det da :roll: Blir ihvertfall 16 års grense, verstefall 18 års!

Enig i at Red Bull er overhypet, ble direkte skuffet da jeg smakte denne "guddomelige" energi drinken! Smakte nesten helt likt som battery, bare litt søtere smak.

Lenke til kommentar

Ikke for å drepe gleden deres, men så lenge dere ikke viser meg en kilde så er det bare bullshit.

I redbull er det noe som heter Taurin. Det er det stoffet som gjør at redbull ikke er lovelig i norge. Mange bodybuildere bruker også taurin (I pulverform) for å øke blodomløpet, hvilket gir mer energi. Vær så snill å rett meg om jeg tar feil.

EDIT: Taurin har også en lett hemmende effekt på nervesignaler.

Endret av Pherol
Lenke til kommentar

Det er riktig det du sier Pherol, men myndighetene har nå snudd i saken om Taurin. Det skal derfor bli lov å innføre Red Bull også til Norge etterhvert. Samme med Burn, som pr dags dato har en egen spesial-oppskrift kun til det nordiske markedet uten taurin. Her vil det også på sikt bli gjort om på oppskriften slik at Burn blir lik den de har i utlandet, altså med taurin.

Edit: noen referanser:

http://www.itavisen.no/811476/red-bull-til-norge

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572166

Endret av Eivind87
Lenke til kommentar

Flott at de ikke gjør som de har gjort med Battery, Burn og den andre saken med hvite bokser: Fjernet taurin. Det er jo halve gleda.

Ellers, vet unge folk har dødd av vodka/battery i Sverige så vidt jeg husker.

EDIT: Joda, antatt død av vodka/battery.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=2251484

Nei, det står at det var vodka/redbull. Battery er en annen energidrikk. :p

Du tok poenget, energidrikk og vodka kan i moderate til store mengder drepe. Særlig Red Bull kanskje siden den har taurin (dette er bare Norge som er sær på, andre land har taurin i Burn og Battery også)

vet du hva taurin er eller?? det er ikke taurinen som er farlig...

Ville bare klare opp dette med Taurin:

"Taurin har i den senere tid blitt en populær ingrediens i energidrikker, for eksempel Red Bull. Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte stimulative effekter. Det er uklart hvorfor taurin inkluderes i energidrikker, men taurin har en lett hemmende effekt på nervesignaler. Dette kan bidra til å dempe skjelving ved inntak av høye doser koffein, som energidrikker gjerne inneholder. Taurin hevdes dessuten å kunne binde vann i hjernen, hvilket kan motvirke den vanndrivende effekten til koffein. Taurin brukes også som ernæringstilskudd for kroppsbyggere i kombinasjon med kreatin, delvis grunnet nyere studier som viser at taurin hos mus motvirker muskeltretthet under fysisk belastning og øker utholdenheten. Det har også vært artikler i flere helse- og treningsmagasiner som hevder at taurin øker blodnivået i kroppen. Dette fører til at musklene lettere får tilførsel av oksygen."

http://no.wikipedia.org/wiki/Taurin

Kort sagt: Taurin øker effekten av energidrikken ved å øke blodgjennomstrømningen og motvirke muskeltretthet. I tillegg motvirker det sjelvingene og den vanndrivende effekten som kommer av det høye koffein-innholdet i drikken.

Det virker som Taurin er tilsatt for å "booste" energi-drikken opp ett hakk til, og jeg ser fint at det sammen med alkohol kan gi en farlig høy effekt. Skyt meg hvis jeg har feil :)

Lenke til kommentar

godt mulig, men for meg virker den wiki'n som masse antagelser fra diverse forskningsprosjekter som ikke helt har kommet til en konklusjon enda.

Det er veldig mye "kan" i muskellpumpebransjen/naturmedisin med annenhver undersøkelse som motbeviser det ene og det andre...

engelske wikien er dog bedre skrevet.

Back to topic, red bull er en fantastisk drikk for de som ikke aksepterer døgnrytmen og vil kjempe mot sin egen natur, lykke til :)

Lenke til kommentar
Ikke for å drepe gleden deres, men så lenge dere ikke viser meg en kilde så er det bare bullshit.

hehe, :) Tusentakk, ikke noe spesielt lagt i redigering og innhold da :p

kansje det blir no sketsjer og no sånt når den kommer i hylla.

lol? wuut? jeg har jo lagt ut en i førstepost :p

16 årsgrense?? neei.. det er jo en energidrikk. Og siden den ikke inneholder alkohol, kan egentlig hvem som helst kjøpe den.. og det folk sier at det er 14-årsgrense på burn er bullshit da, fordi det står "IKKE EGNET" og ikke aldersgrense x )

men takk for comments :D

noen som vet når den er i hylla å finne? blir vel iløpet av dagene. på nærbutikken "Joker" her så er di så teite di folka som eier jokern at de gidder vell sikkert ikke å kjøpe Red Bull

Endret av Tommy12
Lenke til kommentar

16 årsgrense?? neei.. det er jo en energidrikk. Og siden den ikke inneholder alkohol, kan egentlig hvem som helst kjøpe den.. og det folk sier at det er 14-årsgrense på burn er bullshit da, fordi det står "IKKE EGNET" og ikke aldersgrense x )

noen som vet når den er i hylla å finne? blir vel iløpet av dagene. på nærbutikken "Joker" her så er di så teite di folka som eier jokern at de gidder vell sikkert ikke å kjøpe Red Bull

Du tar feil! Dette er en drikke som staten ikke vil ha egentlig, men nå har EU tatt over, og gjort om regelen... Kan seriøst love deg aldersgrense på Red Bull, og ikke bli overasket om den kun blir tilgjengelig på polet heller...

Lenke til kommentar

Du tar feil! Dette er en drikke som staten ikke vil ha egentlig, men nå har EU tatt over, og gjort om regelen... Kan seriøst love deg aldersgrense på Red Bull, og ikke bli overasket om den kun blir tilgjengelig på polet heller...

Aldersgrense på Red Bull? Er da ingen aldersgrense på Burn, Pure, Dark Dog og disse andre, er det?

Lenke til kommentar

Aldersgrense på Red Bull? Er da ingen aldersgrense på Burn, Pure, Dark Dog og disse andre, er det?

Nei, men inneholdt disse Taurin? Nei ;) Det er nok en avgjørende faktor, dessuten hadde Burn egentlig 16 års grense på starten, men tror butikkene ga opp til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...