Gå til innhold

Nå kommer endelig red bull til norge :D (link) (MED FILM)

Anbefalte innlegg

Nei, men inneholdt disse Taurin? Nei ;) Det er nok en avgjørende faktor, dessuten hadde Burn egentlig 16 års grense på starten, men tror butikkene ga opp til slutt.

det er fremdeles aldersgrense på de fleste energidrikker... når man kjøper de i butikken kommer det opp "vis leg." når man slår inn for. eks. Battery. i tilleg står det på boksen,

uansett er det ikke opp til butikkene om det skal være aldersgrense.

men uansett, tommel opp for red bull. men har ikke sett den i butikken enda. trodde den skulle komme tidlig i mai, jeg

Det finnes ingen aldersgrense for energidrikker. Det står på boksene at det ikke er anbefalt for barn under 14, gravide, og de som er overfølsomme for koffein. Dette aldersgrense-tullet er det butikkene som selv har funnet på. En 12 åring skal ha retten på sin side om han vil bruke pengene sine på burn, battery eller red bull.

nope

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så langt jeg vet er det ingenting som sier at man ikke kan kjøpe energidrikker el. l. uansett alder, men siden red bull har så høyt, og alle drikker med koffein over 150 mg/l nå kan selges i norge, så hvem vet om det kommer en

Lenke til kommentar

Gleder meg litt til å smake den på nytt igjen. Drakk den i Sverige for 2-3 år siden. Husker ikke om det var den originale Red Bull eller den with "No Sugar (Eller er det less sugar)?"

Eneste jeg husker var at den smakte fælt.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Synes Red Bull er ganske godt. Egentlig synes jeg både Battery, Burn, Shot er det også, men i begrensede mengder. F.eks Burn drakk jeg en del av for et par-tre år tilbake, men nå er det sikkert et par år siden jeg har drukket det. Kommer sikkert å bli sånn med Red Bull også en gang. Dog skal jeg sikkert kjøpe noen fourpacks av den når den kommer :D

Kan bare også legge til at jeg drikker ikke Red Bull for at det er en såkalt "statusdrikk" som noen så enkelt kaller den. Det kunne jeg ikke drite mer i, jeg drikker det fordi jeg enkelt og greit liker det..

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Synes Red Bull er ganske godt. Egentlig synes jeg både Battery, Burn, Shot er det også, men i begrensede mengder. F.eks Burn drakk jeg en del av for et par-tre år tilbake, men nå er det sikkert et par år siden jeg har drukket det. Kommer sikkert å bli sånn med Red Bull også en gang. Dog skal jeg sikkert kjøpe noen fourpacks av den når den kommer :D

Kan bare også legge til at jeg drikker ikke Red Bull for at det er en såkalt "statusdrikk" som noen så enkelt kaller den. Det kunne jeg ikke drite mer i, jeg drikker det fordi jeg enkelt og greit liker det..

Ifølge det jeg har fått med meg som butikkmedarbeider kommer ikke Red Bull til å bli solgt i pakker med det første. Så et skriv om salg av Red Bull som lå og slang på et kontor hvor dette var presisert.

Endret av Novocaine
Lenke til kommentar

Det må da være mulig å bestille en pall fra sverige? Så vidt jeg vet er det ingen begrensning på hvor mye man Red Bull man kan innføre fra Sverige.

Bør finnes en nettbutikk som selger det. Anyone?

EDIT:

Statens Legemiddelverk har på bakgrunn av ovennevnte vurdert at innførsel tilsvarende 1 stk. enhet (boks) Red Bull per dag kan aksepteres. Videre at et årsforbruk skal tilsvare inntil 400 stk. enheter/bokser.

Kilde

Gjelder vel det samme ved kjøp over internett, men man må vel betale MVA.

EDIT2: Mulig dette ikke lenger er gjeldende da det ikke er ansett som legemiddel nå.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...