Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips til en som selger Aftenposten?

Anbefalte innlegg

Var litt i tvil om jeg skulle legge denne tråden under jobb eller her i samliv og relasjoner, men endte opp her siden mitt spørsmål går på den sosiale interaksjonen i jobben, og ikke jobbtekniske ting. Om det var fail så beklager jeg det :) Nå til topic:

Jobber som sagt med abonnement-salg i Aftenposten, og lurte på om noen har et eller annet tips som kan hjelpe til med å bringe inn flere salg. Jobber med direkte salg, står altså på stand og selger og ikke over telefon.

:cool:

Edit:

En vanlig salgssamtale blir ofte noe lignende dette:

-En avis?/Heisann, vil du ha en gratis avis?/Avis?/Versågod! *rekker avis*/Noe å lese på?/Dagens?/Aftenposten?/Ta en avis!

-Ja takk/Nei takk/Har allerede lest den i dag

-Får du avisen hjem?/abonnerer du på Aftenposten?/Lest den på jobb eller hjemme?

-Nei abonnerer ikke/Ja, får den vær dag/Har lest den på jobb/Gjort det før, men budene deres er elendige så jeg sa opp/Alt for mye avis og alt for mye reklame

-Hvorfor abonnerer du ikke? (starter på en behovsanalyse, og leter etter grunner til hvorfor kunde ikke vil ha Aftenposten. Pris og leveringsdager kan som oftest fikses)/Om du leser den på jobb vær dag må du ha et helgeabonnement!/Om jeg kunne garantert sikker levering av Aftenposten, ville du da abonnert? (sjekker at grunnen er reel)/Alt for mye avis sier du? Ta et helgeabonnement!

Har jeg kommet så langt ender det som oftest i salg, bare jeg får kunden til å stoppe og lytte littegrann. Generelt sett prøver jeg alltid å stille kunden så mange spørsmål som mulig, både så jeg kan gjøre en grundig behovsanalyse, men også for å ha muligheten til å styre samtalen dit jeg ønsker

:cool:

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha :p Bra spørsmål!

Si hei til alle som går forbi, og bruk ledende setninger som går ut på at de allerede hadde bestemt seg for å kjøpe en avis.

"Hei, du ser ut som en som lurte på hva som sto i dagens Aftenposten!"

"Hei, du trenger noe å lese på til bussen/toget/trikken"

etc etc

Mulighetene er enorme. :)

Lenke til kommentar

Åja, det er du som er en av dem som plager meg hver dag.. Mitt tips, ta et hint, slutt med det.. Gi opp.. Finn deg en mer fornuftig jobb enn selger.. Dere er djevelens medhjelpere, kun telefonselgere er værre enn dere. Håper dette hjalp litt ihvertfall..

Lenke til kommentar

Er du så grundig lei av selgere er det bare å ignorere dem :) Eller plage dem litt tilbake :devil:

Takk for svar Smurstafa, har du erfaring med salg selv?

Når en kommer til valg av fornuftig jobb synes jeg at jeg faktisk har truffet midt i smørøyet med denne jobben. 17 år gammel, 3 jobbdager i uka og rimelig fete lønninger. Pluss god sosial trening :yes:

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Jobbet en tid i kassa på Statoil hvor det ble arrangert mersalg-konkuranse.

Hver uke var det et nytt produkt vi skulle prøve å få solgt ved siden av det kunden egentlig skulle ha.

F.eks. skulle en kunde ha en bilvask om vinteren, var det f.eks. låsespray som var ukens mersalg-produkt. For hver låsespray man solgte ble det satt et merke i kassa. Når uken var omme ble merkene talt opp, og den som hadde solgt mest fikk premie. Alt fra en kasse pils til en noen gratis bilvasker.

Samtidig var det beste merselger i halvåret som fikk en kjempepremie. F.eks. tur for to til danmark etc etc

Så naturligvis lærte jeg noen tips og triks der. ;)

Selgere er slu mennesker :p Hvor ofte har man vel ikke gått ut av en butikk med mer enn det man egentlig skulle ha? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...