Gå til innhold

Utfordring: Finn markedets verste kredittkort


gorber

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett Luksusfellen på Onsdag ble jeg inspirert av kredittkortproblematikken. Alle vet jo at kredittkort er dyrt, men hva er det dyreste kortet?

 

Selv har jeg:

Utsteder: Dnb NOR Student

Rentefri periode: Inntil 45 dager

Månedlig rente:1,65%

Årlig effektiv rente: 21,7%

 

Dette kortet vet jeg at ikke er det verste; så da spør jeg: Har noen her noen kort som er verre enn dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Gebyrfri Visa og DNBNor MasterCard. Jeg har igrunnen aldri brydd meg om å sjekke hva renten på de er for jeg betaler alltid det jeg skylder før renter påløper.

 

Må nesten frembringe en takk til alle de som ikke betaler før forfall for at vi andre kan få gratis betalingsutsettelse...

Lenke til kommentar
Jeg har Gebyrfri Visa og DNBNor MasterCard. Jeg har igrunnen aldri brydd meg om å sjekke hva renten på de er for jeg betaler alltid det jeg skylder før renter påløper.

 

Må nesten frembringe en takk til alle de som ikke betaler før forfall for at vi andre kan få gratis betalingsutsettelse...

 

Mener bestemt at det er utsalgsstedet som bærer kostnaden med den utsettelsen? Sånn generelt sett mener jeg de betaler en relativt høy prosentsats av hver transaksjon til kortselskapet + at kredittiden er ganske lang.

 

Finnes en del litt "shady" steder hvor man kan forhandle seg en rabatt ved kontant betaling fremfor kort, selv om dette er brudd på "reglene" for å få lov til å ta kortene som betalingsmiddel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...