Gå til innhold

Hund på hotell?


Anbefalte innlegg

Vi er invitert på besøk til et vennepar av oss i utlandet i juli. Det er snakk om ca. èn uke. Hunden vår vil være ganske nøyaktig ett år gammel på dette tidspunkt, men jeg lurer litt på om det er noen god idè å plassere han på hundehotell i dette tidsrom? Er han for ung?

Han har for øvrig ikke snev av separasjonsangst, er helt rolig når vi forlater ham om morgenen, og kan godt være alene hjemme i 6-7 timer og være like rolig når vi kommer hjem (men litt hilsing når vi er tilbake er det jo selvsagt).

Mulig jeg overdriver, men er jo litt bekymret for at èn uke uten mamma/pappa eller noen andre kjente ansikter kanskje vil kunne utløse separasjonsangst?

Er det noen som har erfaringer med hunder i den alderen på hundehotell?

Nevner avslutningsvis at hensynet til bikkja veier tyngst, finner vi ut at dette ikke er noen god idè, blir vi hjemme!

Takker for alle svar:)

Endret av tinkerbell86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste hunder som ikke har separasjonsangst takler et sånt opphold helt fint. Jeg ville kanskje spurt på et hundeforum eller med bekjente som har hatt hunden på kennel om hva slags erfaring de har med den og den kennelen. Det er noen som er veldig anbefalt, og noen som folk ikke er så fornøyd med etter hva jeg har lest (har ikke prøvd noen selv).

 

Dere har ikke noen mulighet til å ta med hunden da, om den oppfører seg greit borte?

Lenke til kommentar

Går jo ann å spørre venner/familie om de har lyst til å passe hunden. :) Jeg er hundepasser hver sommer for hunder i familien, og setter veldig pris på det :)

Hvis du er aktiv på noen forum, går det jo ann å spørre der også.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...