Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defa Bilalarm kontrollen fungerer ikke lenger, får heller ikke start på bilen. (Venter på å komme meg hjem)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter her og venter på å komme meg hjem så kjappe svar hadde vært fint :)

Kontrollen til bilalarmen fungerer ikke lenger, får ikke slått av alarmen, og jeg kobla ut en ledning så den ikke uler lenger, men så får jeg jo ikke starta bilen heller. Er jo startsperra som slår inn hvis jeg ikke tar feil. Er ingenting galt med starteren, det er kontrollen som har gått klikk.

Det er snakk om en Defa bilalarm i en VW Golf 3, 94 mod.

Hva kan jeg gjøre? Er det noe jeg kan gjøre? Finnes det ikke en reele som jeg bare kan ta ut sånn at jeg får start på bilen?

Veldig takknemlig for svar på forhånd :)

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på langt nær noen ekspert på bilalarmer, men husker at når en kompis hadde problemer med sin fjernkotroll så måtte han slå en kode ved å slå tenninga av og på. Det tror jeg var en Defa.

Har du snakket med noen som selger slike alarmer / har du eksakt modellkode?

-KJ

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg var borte i bilalarmer sist, men du finner styreenheten antageligvis under et deksel ved rattstammen, når du tar av kontakten så skal det være 2 litt tjukke hvite ledninger, om du får satt en "jumpe-ledning" mellom disse så skal det være mulig å få startet bilen.

Lenke til kommentar
Det er lenge siden jeg var borte i bilalarmer sist, men du finner styreenheten antageligvis under et deksel ved rattstammen, når du tar av kontakten så skal det være 2 litt tjukke hvite ledninger, om du får satt en "jumpe-ledning" mellom disse så skal det være mulig å få startet bilen.

Nettet klikket så fikk ikke svart mer...

EDIT: Fikk hjelp fra en annen, så nå fungerer det, måtte bare koble 2 ledninger sammen for å starte... En rød og en hvit ledning som er litt tykke som ligger på Defa Alarm boksen under dekselet ved rattet.

Takk for all hjelpen jeg har fått :) Veldig takknemlig.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...