Gå til innhold

Underskrifkampanje mot chemtrails


Koas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]Kan ekspertisen også debunke denne?: [...]

 

Bundeswehr bruker chaff på en øvelse, men glemmer å si fra til meteorologene så værradardataene blir bæsj.... Neste?

 

edit: den tekstingen er ikke en helt uhmmm,... nøytral og nøyaktig oversettelse

Noe som bekreftes av kommentarfeltene til videoen, f.eks:

I come from Germany and the translation seems to be rather poor with some major mistakes.

 

The whole video is about "Düppel" (engl. chaff or window). They say that the clouds were only visible on their weather radar while the sky was blue.

 

Så det er ikke engang snakk om contrails, bare radarforstyrrelser (som sikkert er irriterende nok for metrologene).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De skyene er nok bare svidd gåselever:

 

Ikke på alle 4, tviler på det.

 

For å ta den artikkelen du linker til, måker lukter faktisk litt McDonald's kylling på B737 med CFM motorer hvis man er rask nok til å dra tilbake throttlen på den motoren som suger inn fugl.

Endret av Lyspære
Lenke til kommentar

Vel robertaas, der røpet du deg selv som en person som faller for propaganga.

Bare Liv Signe Navarsete sier at veisalting forhindrer ulykker mange nok ganger så tror folk på det.

Hadde mine først 9 vintre på usalta vinterveier og vet hva jeg foretrekker nå med 16 vintre på nakken.

 

Beklager OT skal stoppe nå.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Vel robertaas, der røpet du deg selv som en person som faller for propaganga.

Bare Liv Signe Navarsete sier at veisalting forhindrer ulykker mange nok ganger så tror folk på det.

Hadde mine først 9 vintre på usalta vinterveier og vet hva jeg foretrekker nå med 16 vintre på nakken.

 

Beklager OT skal stoppe nå.

 

Hva skjer med 50 tonns semitrailere om det ikke er saltet. Vi blir jo drept alle som en om de får sleng.

Lenke til kommentar

Det samme som skjer langs veiene i nordland, troms og finnmark hver vinter, man kjører etter forholdene og er skodd etter føret så går det bra.

Har møtt på lassevis med trailere de årene jeg har kjørt på usalta vinterveier.

Det er bare tøv at salting vinterstid redder liv for all statistikk tilsier at de aller fleste dødsulykkene på veien skjer på våte eller tørre veier mens kun et fåtall på skikkelige vinterveier.

Så greier ikke noen og kjøre 50 tonn trailer på vinterføre uten å få sleng på den så er man for dårlig skodd eller kjører for kvast.

Det som skjer når veiene saltes er at folk legger over til sommermodus og kjører hardt og tett slik man gjør sommerstid men det de færreste er klar over er at saltlaken er sleip og glattere en den ser ut og dermed smeller det ettersom sikkerhetsmarginene saltet skulle gi blir spist opp med fartsøkning.

 

Men klart for folk som ikke er vandt til annet en saltslaps er vinterføre skikkelig skummelt, noe det faktisk ikke er om man tar armen fram fra under armen og bruker det på rett vis.

 

Dessuten fungerer det kjempebra å strø med sand istedenfor salt også.

Jeg skal mye heller skifte frontrute hvert 5. år en å få ødelagt bilen for mange titusner i rustskader på samme periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...