Gå til innhold

Samletråd: Tips&Tricks til alle typer fotografering - Interesant?

Anbefalte innlegg

Jeg har utvidet en del på Zafts "Lommeguide(se sticky)", og tenkte like godt at vi kunne lage en samletråd hvor jeg skriver inn tips og triks til alle typer fotografering; idrett, portrett(konfirmasjon, brylupp, studio osv. er blir som en under-overskrift her), fuglefotograferig, landskaps fotografering osv...

Jeg vil søke litt rundt her, og google meg litt frem, og se hva jeg finner, så legger jeg ut en, forsåvidt lang vil jeg tro, post her med alle tipsa jeg har funnet, så ber jeg alle komme med innspill, og korreksjoner.

Noen som er interisert? Jeg tar på meg denne oppgaven, da jeg har lite å gjøre på for tiden, annet enn å være med dama og øve til eksamener, men foto kommer først :p

Øyjor'n

Endret av Oyjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zaft hadde dedikert den tråden til sitt 400D,blir det fortsatt en Canontråd eller forandret til fotografering generelt eller for nybegynnere.

Det og gå bort fra full auto og begynne med P,sette kameraet på senterfokusering/ettpunktfokusering og kanskje sentrumsveid lysmåling.

Dyrefotografering tålmodighet,åte og kamoflering.

Lenke til kommentar
Zaft hadde dedikert den tråden til sitt 400D,blir det fortsatt en Canontråd eller forandret til fotografering generelt eller for nybegynnere.

Dette blir ikke for kameraer fra en bestemt produsent. Jeg nevner ikke ting som: "Vri på hjulet mens du holder nede knappen til høyre".

Dette blir en samletråd om tips og komposisjon for fotografering innen de aller fleste katekorier, og ikke beregnet for nybegynnere. For et bittelite eksempel, sier jeg ikke "lavt blender/ƒ-tall", men jeg sier "stor blender", osv...

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Hvis tråden brukes til å samle inn stoff til artikler på wiki'en synes jeg det er en særdeles god ide. Ellers er jeg mer usikker, disse trådene er krevende å finne igjen ting i. Uansett vil vedlikehold av en index i første post være nyttig.

For all del, jeg kjønner hva du mener. Jeg har ikke noe imot at det jeg skriver blir dratt inn på wikien, om jeg ikke legger det inn selv.

Et annet alternativ, hvis denne blir god nok og jeg får nok tips fra dere erfarne, er jo sticky?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...