toazty Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 ønsker meg ny mail adresse eks : [email protected] hvordan går jeg frem for å få tak i det? og er det mulig å samkjøre 2 mail adresser samtidig i outlook? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 http://mail.com har mange adresse å velge iblant. Du kan sette opp så mange kontoer du vil i outlook, men hvis du er koblet til en exchangeserver kan du ikke det, men da kan du bruke outlook express eller windows mail... Lenke til kommentar
hdata Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Du kan jo registrere et eget domene? Jeg har for eksempel domenenavnet hdata.no og kan velge helt selv hva jeg vil ha foran @hdata.no i e-post adressen... Dette koster jo da gjerne noen kroner, men du får også muligheten til å utforske oppretting av nettsider dersom du bestiller webhotell sammen med domenenavnet. Endret 24. april 2009 av hdata Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 ok så å fixe seg et domene som er veien å gå, har ikke tenkt å opprette noe nettside, men det må man vel ikke helleR? det jeg lurte på ang. outlook var om enn kan ha 2 mail adresser sammtidig, så hvis jeg går over til å bruke outlook kan jeg ha begge mail adressene mene oppe samtidig? eller kan jeg kun være logget på en mail om gangen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Som svart tidligere. Om der er noe du lurer på i mitt tidligere svar, så bare still det spørsmålet her. Lenke til kommentar
hdata Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Kan med sikkerhet si at du ikke benytter deg av Exchange-server, så du kan bruke flere kontoer i f.eks. Outlook. Trykk på "Verktøy -> Kontoer" så kan du legge til å endre kontoer. Når du sender e-post kan du også velge hvilken av dine kontoer du vil e-posten skal sendes med. Når du bestiller eget domenenavn trenger du ikke har nettside på webhotellet, det er helt riktig! Men muligheten er der jo om du skulle tenke på det ved en senere anledning, er jo greit å benytte seg av til f.eks. fotoalbum med innlogging for de du kjenner (familie, venner etc.) Slike løsninger finnes det mange av som ligger klare til gratis benyttelse på internet. Vil du ha noen tips og råd, eller hjelp, til å bestille domenenavn og webhotell må du gjerne sende meg en privat melding, driver med domener og webhotell til daglig og deler gjerne erfaring. Husk at du må ha et organisasjonsnummer for å registrere et .no domenenavn. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 så hvis jeg har forstått det rikitg trenger jeg bare å legge til begge mail adressene i outlook og da vil jeg få opp mail fra begge mail adressene til outlook?.. da slipper jeg det problemet at jeg av og til kan glemmer å sjekke en av mailkontoene.. organisasjonsnummer ja.. det blir vel litt verre.. enkleste måten å få det på da? opprette enkeltmanns foretak ? hvis noen har en link eller noe so kan hjelpe meg godt på vei hadde det vært flott.. akuratt på dette området innen data verden er jeg helt grønn, ønsker en .no mail adresse , mye av de gratis greiene som .tk osv er ikke det jeg er på jakt etter, selv om det dog er gratis. er ikke pengene det skal stå på, så lenge det ikke er snakk om flere tusenlapper i året.. også tips til hvor jeg bør gå for å skaffe meg et domene hadde vært flott all hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå