mlists Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei. Jeg tenkte jeg skulle få tatt vårpussen på min Audi a4 2002 avant mørk blå metallic. Har til nå desverre kun vasket med svamp og billig bilshampoo. Ingen polering eller voksing på 3 år... Lakken er rimelig fin, men er ekstremt mange nupper på nedre del av sidene samt bakluka. Har forsøkt noe avfetting uten at dette tar særlig... Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe noe medisin slik at jeg kan få et bedre resultat. Jeg har lest at claying anbefales for de som har mye urenheter og tenkte å prøve dette. Alt vedlikehold tenkte jeg å gjøre for hånd. Jeg har planer om å kjøpe meg en GA220 poleringsmaskin fra meguiars, men... tja. I utgangspunktet tenkte jeg å bestille noe sånt: - Bøtte med gritguard - Meguiars Microfiber Wash Mitt - Meguiars SCRATCH X - Meguiars NXT Generation Car Wash - Meguiars NXT Generation Tech Wax - Meguiars Smooth Surface Clay Kit - Meguiars NXT Generation Glass Cleaner - Meguiars NXT All Metal Polysh - 4 x Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel - Meguiars Car Odor Eliminator At det er meguiars-produkter er vel tilfeldig. Jeg har ingen store motforestillinger mot andre merker. Jeg tenkte å bestille fra Autogeek, men selv om produktene er billige så kom frakten på 130 USD. Jeg ønsker hjelp til å sette opp en pakke med noe ala det over samt hvor jeg kan få tak i det enklest/raskest. Jeg bruker heller litt mer penger enn å bli frustrert. Her tror jeg webbutikkene i norge kan tjene litt ekstra hvis de setter opp gode pakker med en liten guide. Tips til framgangsmåter osv. mottas med stor takk. Har lest en del på forumet og det er mye info å ta til seg. Bilen fortjener i hvert fall litt pleie nå! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Clay er tingen for "nuppene" dine ja Ellers så ser lista ganske bra ut, noen endringer kan gjøres, men det tar vi underveis Ang. maskina du tenker på, så annbefales den så langt du ikke har BMW, eller annen bil med steinhard lakk Kjøp i såfall fra england, f.eks PolisedBliss siden amerika har 110V, (merk navnet G110 i USA) kjøper du fra england trenger du kun et reiseadapter Pkt. 1: Bra Pkt. 2: Bra Pkt. 3: SchratchX trenger du nok ikke med mindre du har noen heftige riper. Pkt. 4: Bra for første vask, men for sterk for en behandlet bil. Pkt. 5: God Syntestisk voks, om du vil ha en bedre voks sommertid, kjøp en som er rik på carnauba, syntetisk er god vinterstid Pkt. 6: Som nevnt over, tingen for deg og dine "nupper" Pkt. 7: God glassvask som lukter herlig Pkt. 8: Hva tenker du denne til? Pkt. 9: Bra Pkt. 10: Bra Si ifra om det er noe mer Lenke til kommentar
mlists Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Meguiars NXT All Metal Polysh tenkte jeg å bruke på takrails. det er av alu. Lurte på om denne er noe særlig på krom rundt vinduer o.l. hvis det da ikke bare er bedre å bruke noe for plast. Mulig jeg heller skal bruke penga på noe for alu-felgene. Scratchx var tiltenkt bakluka. Den har fått seg en del småriper, muligens av snøpussing. synlig i sola. har også noe småtteri rundt sidedørene. Jeg er mest usikker rundt shampoo, polish og voks. NXT shampoo er sikkert grei for første omgang... Hvis dere har noen anbefalinger av kombinasjon her så hadde det vært flott. Blir nok kun for hånd... avventer maskin. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Meguiars har en cleaner wax, (både flytende og pasta) uten at jeg har noe erfaringer med denne selv.. Syns dog det bare er et par dager siden jeg så noe positivt om den i DSB Shampoo kan du godt bruke NXT Generation til første vask som jeg sa, men ta enten Soft Wash Gel, (rosa) eller Gold Class (gyllen). Dette fordi sterkt såpe tar voksen, og du trenger heller ikke å jobbe for å få bilen rein etter at den er behandlet Det kan forøvrig være en fin fordel å bruke sterkt såpe før behandling siden du da fjærner alt av fett, salthinne, trafikkfilm++ Meguiars har også en serie der du har lakkrens, polish og carnaubavoks som hhv. Step 1, Step 2 og Step 3.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå