Woods Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Heisann, har nettopp kjøpt en russebil og har et spørsmål angående årsavgiften. Årsavgiften er som dere skjønner ikke betalt. Jeg fikk vite at siste frist før skiltene blir dratt inn er i Juni 2009. Derfor: Siden vi skal avskilte bilen etter russetiden uansett - trenger vi da å betale årsavgifta? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Er ikke så veldig kult å få klippet av skiltet midt i russetiden tror jeg? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Dere får igjen halvparten hvis dere hogger bilen før 1. juni tror jeg, men ja, den må betales.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Så lenge bilen er skiltet 1. januar er man pliktig å betale årsavgift. Hugges bilen innen 20. mars slipper man å betale. Hugges bilen før 1.juli får man refundert halve avgiften (det holder ikke å kun levere skiltene, bilen skal leveres på vrakplass). Derimot er det eier per 1. januar som er ansvarlig for at avgiften blir betalt, dvs Tollvesenet prøver her først. Selges bilen mellom 1. januar og 20. mars er ny eier solidarisk ansvarlig og kan derfor kreves for avgift. Selges bilen etter dette skal jo avgiften i teorien være betalt, så med mindre noe er nevnt om dette (fortrinnsvis i kontrakten skriftlig) så kan du jo prøve å få forrige eier til å betale. Var du klar over at avgift ikke er betalt er det bare å betale. Russebiler har vel større sannsynlighet for å bli stoppet, og det morsomste politi/BT vet, er å avskilte russebiler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Var du klar over at avgift ikke er betalt er det bare å betale. Russebiler har vel større sannsynlighet for å bli stoppet, og det morsomste politi/BT vet, er å avskilte russebiler. Det kan jeg levende forestille meg. Hvis jeg selv hadde drevet med noe sånt, hadde det uvtilsomt vært meget morsomt Enda morsommere enn egen lykke, er andres ulykke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå