Gå til innhold

Stor bil - to parkeringsbilletter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noen amerikanske personbiler som er "sinnsykt bred"

Så vidt jeg kjenner til, så er det vel ingen som er bredere enn 2,05 m

Speiler regnes ikke med i bilens bredde.

Så om en slik bil tar 1,5 parkeringslass, så er altså feltene ca 140 cm brede???

Lenke til kommentar

Så om en slik bil tar 1,5 parkeringslass, så er altså feltene ca 140 cm brede???

Det regnestykket skjønte jeg ikke

Lenke til kommentar

Det regnestykket skjønte jeg ikke

2,05m x 1,5 = 3m

3m / 2 = 1,5 m

Edit:

Ehhh, ikkje eg heller. forstår ikkje helt ka eg tenkte med.

Eg mente selvfølgelig det som du skreiv.

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Hvis du har en stor, amerikansk bil som tar 1.5 parkeringsplasser fordi den er så sinnsykt brei, hvor mange parkeringsbilletter må du betale for da?

Sett at du kun har ett betalingskort, og ikke kan trekke det 2 ganger, fordi andre gang du setter inn kortet, avslutter du den første billetten i stedet for å få en ny?

Vel, etter Parkeringsklagenemndas standardvilkår vil du ha brutt standardvilkårenes § 2 ved å ikke plassere deg innenfor det oppmerkede felt. Heller til at du må legge ut for to felt. Hvis det er et slikt et sted der du bare kan trekke kortet en gang for inn og en gang for ut, derimot, heller jeg til at det er urimelig å stille folk med store biler dårligere ved en slik teknisk løsning. I så tilfelle må det nesten holde med én.

Lenke til kommentar

http://www.answers.com/topic/hummer-h2 <- bredde på 81.2 inches = 2.06248 meters. Regner med det er litt slingringsmonn på vanlige parkeringsplasser, og da bør selv ikke ett slikt beist være et problem.

Selv amerikanere skjønner vel det at å ha en alt for brei bil gir problemer.Det å bruke to parkeringsplasser handler vel mer om hvordan man parkerer enn om hva slags bil man kjører.

For å ta en tilfeldig litt liten bil: google angir bredden på en Toyota Yaris til 1.7m, og en H2 på 2.06m er da bare 1.2 ganger så brei, den store breddeforskjellen er mest det visuelle.

Lenke til kommentar
Jeg vet at ved parkering langs gatene i Trondheim, så må man kjøpe to billetter hvis man tar opp over en plass i lengden.

Kan då tre korte bilar dele to langsgåande parkeringsplassar så lenge dei parkerar så tett at dei tre bilane ikkje bruker meir en to plassar?

Lite forbehold om at dei tre bilførerane kjenner kvarandre slik at dei kan alle flytte bilane om bilen i midten har vanskeligheiter med å komme seg ut.

Lenke til kommentar

Artig problemstilling The Avatar!

Hvordan skal parkeringsselskapet vite at disse bilene har et "forhold"? Hvis man knyter dem sammen kanskje? Veeeldig i grenseland.

Jeg prøvde å ringe Trondheim parkering, men der kom jeg til en person som sa at jeg ikke kunne prate med han, også ble jeg satt over til en person som aldri tok telefonen.

Lenke til kommentar

Tja , men så lenge begge parkeringsplassane er betalt for så er det vel ingen begrensing på kva du brukar plassen til? Eller kan parkeringsplassen kun brukast til kjøyretøy?

Dessutan er det ofte store problem i dei fleste byane og finne nok parkeringsplassar til alle så om folk kunne dele parkeringsplassar ville det blitt meir plass til alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...