TheMartine Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Dog, haddejeg møtt ei som var jomfru så hadde jeg _aldri_ planlagt å ha henne for livet. Det hadde vert for FF, ikke noe annet. Og... Det er så himla slitsomt å lære opp folk i senga... Er det rart en foretrekker damer på 30+? De manlger alle hemninger, vet hva de vil og tar det! Pff. Er du virkelig villig på å la verdens beste kvinne slippe unna, bare av den grunn? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Altså det at du er jomfru i seg selv er ikke noe jeg bryr meg om ihvertfall, når jeg får vite at ei jente er jomfru da tenker jeg litt mer på hvorfor hun er det. Om det er fordi ingen vil ha henne, eller at hun er sinnsykt kresen eller om hun rett og slett bare venter på at hun selv skal bli klar. Jeg skal innrømme at jeg somregel tenker at det er et eller annet negativt med henne da, sjenert, stygg, dårlige sosiale antenner osv, men betyr ikke at det nødvendigvis er det, folk forandrer seg også etterhvert, slik som du sier du har gjort. Blir man kjent med jenta først så driter man i det, bortsett fra de som kun vil ha et ons, mens om man ikke kjenner henne kan man fort få fordommer, ihvertfall får jeg det. Skal sies at det og ha sex med mange er et stoort minus i min bok ihvertfall og direkte turnoff. Det at gutter kanskje ikke tar så mye insiativ når du sier du er jomfru er kanskje for å ta hensyn til deg. Jeg backer ihvertfall ut når jenta forteller at hun er jomfru, ikke som at jeg gir faen i hu å stikker, men har liggi i senga med ei jente oppå meg(med klær på)og klina og vi begge skjønner hvor det går hen, når jeg da tar det videre blir hun plutselig nervøs å sier hu er jomfru og masse sånt, da gidder ihvertfall ikke jeg å legge noe press på henne.. Men som sagt, det at du er jomfru i seg selv spiller ingen rolle, tror det gjelder for de fleste gutter. Kan jo bare ikke si noe også da? Tviler på at han kommer til å spørre uansett. Lenke til kommentar
Gjest usikre_meg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Kan jo bare ikke si noe også da? Tviler på at han kommer til å spørre uansett. Jeg tenker det ville være best å forberede ham på dette for begges del. Ikke nødvendigvis si det med en gang, men når forholdet begynner å bli mer intimt enn kyssing og klemming kan det kanskje være greit å ta det opp. Tror egentlig det er lite lurt å gå rundt og late som når det ikke stemmer. I forholdet med han som også var jomfru holdt jeg munn om det, men sa aldri noe som tydet på det motsatte heller. Var alikevel dumt gjort og han holdt selvsagt like tett om jomfrudommen sin mens tiden fløy og kjærligheten forsvant. Neste gang får jeg vel bare si det som det er. Finne ut om mannen virker grei og forståelsesfull først så klart. Jeg dømmer ikke menn som er jomfru, selv om jeg vet at det desverre finnes teite jenter som gjør det og nå ser jeg jo at de fleste som har skrevet her synes det er helt okei om jenta er jomfru i min alder så det er vel neppe så ille;) Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Pff. Er du virkelig villig på å la verdens beste kvinne slippe unna, bare av den grunn? Ja. Jeg og hun hadde vert alt for forskjellige. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg dømmer ikke menn som er jomfru, selv om jeg vet at det desverre finnes teite jenter som gjør det og nå ser jeg jo at de fleste som har skrevet her synes det er helt okei om jenta er jomfru i min alder så det er vel neppe så ille;) Det er alltid ok å være jomfru uansett alder. For min del handler det om en ønsker en FF eller et langvarig forhold. Jomfruer finnes ikke aktuelle for den siste biten hos meg. Mest fordi jeg ikke orker å ha et forhold til ei som ikke har vert ute i verden og prøvd det meste. Forøvrig så ville jeg anbefalt deg å få deg noen kompisr/bekjente som du kjenner godt nok til å kunne ligge med, men som du ikke kunne tenke deg et forhold til for å leke lit i senga. Sex er nemlig så utrolig forskjellig fra person til person at en bør helst ha prøvd litt før en finner "the one". Husk også at sex kan være elendig, kjedleig, vondt og utrivelig så lenge en har det med feil person. Så om sexen skulle være skuffende i starten så ikke gi opp Og, dette går til alle, husk å mastuber så mye du klarer i årene før du debuterer, og aldri skjems av dine fantasier. Du vil ha så uendelig mye mer igjen for sexen når du endelig har sex. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ville du mista interessen om du data eller var sammen med ei 20 år gammel jente og hun fortale deg at hun var upult, eller ville du følt det positivt at du var hennes første?Er du villig til å gi ei jente tid til å bli ordentlig kjent med deg eller mister du lett interessen om ting ikke skjer med en gang når det kommer til sex? Diskuter i veg! Kun positivt syntes jeg, ser iallefall ikke noe negativt i det. Men blir jo litt forskjellig oppfattning ettersom hva man vi ha ut av et forhold. Noen er ute etter mindre seriøse forhold og vil vel egentlig bare ha sex, mens noen (inkludert meg selv) vil ha noe mer seriøst og ville ikke hatt noe problem å vente sålenge jeg likte jenta og trodde det var noe framtid i bilde. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Alltid forestilt meg att det er mer sett ned på att en gutt er jomfu i den alderen... men kanskje det er litt utelda tankegang fra min side. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Pff. Er du virkelig villig på å la verdens beste kvinne slippe unna, bare av den grunn? Ja. Jeg og hun hadde vert alt for forskjellige. Hvordan vet du det? Det kan være en milliard forskjellige grunner til at hun ikke har ligget med noen ennå, men det gir ingen garanti for at dere skal være vidt forskjellige personligheter. Dere kan ha nøyaktig samme verdier, politisk syn, meninger, favorittfarge og så videre. Sier det virkelig så mye om en persons tanker og meninger, synes du? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg er jente, har passert 20 og er fortsatt jomfru. Min jomfudom var ikke noe jeg bekymret meg eller tenket stort over før 16 - 17 års alderen. På den tida følte jeg meg ikke akkurat som en attraktiv person og kjæresteri var også en ukjent ting for meg. Etterhvert fikk jeg en ny mer orginal og sexy klesstil som jeg selv elsker, lærte meg en god sminketeknikk og fant også etter hvert ut at jeg ikke ser så verst ut uten sminke heller. Jeg fant også ut at jeg er en person som har mye å gi, har evner jeg kan være stolt av og har lært meg å sette større pris på de merkelige sidene ved min personlighet. Mannfolk begynte å legge mer merke til meg og en natt på fulla ville en nokså drita fyr ha sex med meg. Jeg freaka ut og det ble kun oralt og etterpå var jeg egentlig mest letta på grunn av at jeg syntes han var ekkel. Senere dukket tilbudet opp igjen. Samme som sist, traff fyren på et utested men også denne gangen freaka jeg ut. Angra på at jeg ikke benytta sjansen til å få denne erfaringen i den alderen. Han var da nokså kjekk og hyggelig og kom med mange komplimenter. Etterhvert fikk jeg kjæreste og har data flere menn men selv ikke med kjæresten hadde jeg sex. Han var også jomfru og tok ikke noe særlig intiativ. Forholdet varte en stund, men det ble lite intimt utenom kyssing og stryking. Jeg har data flere etter det, men aldri så langvarig at jeg har stolt nok på dem til å bli såpass intim. Jeg har fått det inntrykket at mannfolk vil at damene skal vær erfarne men det stemmer forhåpentligvis ikke i alle tilfeller. Jeg vil finne meg en som elsker meg så høyt at min dårlige erfaring blir småtteri. Vil at han skal elske meg for personligheten min og sette pris på det jeg kan og ikke presse på, men heller være tålmodig med meg og forstå at jeg synes det er vanskelig. Jeg er ikke så verst til å flørte og noen ganger bekymrer det meg litt at jeg kanskje sender ut signaler som kan tolkes som om jeg er mer erfaren enn jeg faktisk er. Samtidig tenker jeg at det er sunt å kunne flørte og at jeg bare bør se det som positivt. Jeg er usikker på om jeg vil gjøre det dårlig i sengen, men jeg kan jo ikke vite dette. Derfor blir det så dumt å tenke slik også. Det jeg vil med denne tråden er å skape diskusjon rundt temaet. Ville du mista interessen om du data eller var sammen med ei 20 år gammel jente og hun fortale deg at hun var upult, eller ville du følt det positivt at du var hennes første? Er du villig til å gi ei jente tid til å bli ordentlig kjent med deg eller mister du lett interessen om ting ikke skjer med en gang når det kommer til sex? Diskuter i veg! Skal si folk lurer på mye rart. Er jo ikke noe normalt menneske her i verden som ville mistet interessen for noen de var glad i bare fordi personen ikke har pult før. Personlig ville jeg følt meg beæret vist jeg ble den første til ei jente. Vist en person mister interessen for deg fordi du ikke har sex med han med en gang, så er han en idiot og er bare i lag med deg for å få sex, ikke noe annet. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hvordan vet du det? Det kan være en milliard forskjellige grunner til at hun ikke har ligget med noen ennå, men det gir ingen garanti for at dere skal være vidt forskjellige personligheter. Dere kan ha nøyaktig samme verdier, politisk syn, meninger, favorittfarge og så videre. Sier det virkelig så mye om en persons tanker og meninger, synes du? ja faktisk La meg prøve med noen sammenlingninger. Om du aldri har opplev annet en å gå på egne ben for å komme deg fra A til B, hvo imponert blir du da av å få ri en hest? Hvor imponert vil du bli av å oppleve en sykkel? Hvor imponert vil du bli av å prøve en bil? Hvordan vet du, uten å ha prøvd alle disse transportmidlene hvilket transportmiddel som gir deg mest? Samme gjelder for sex, om du ikke har prøvd det som prøves kan, hvordan vet du hva som virkelig gir deg noe? Om du har gått fra å gå til å bruke sykkel, så ser du alle disse som kjører rundt i bil, vil du ikke da bli nyskjerrig på hvordan det ville være å kjøre bil? Samme med sex, når du nbare har ligget med én, og alle snakker om hvor forskjellig sex er alt etter hvem du har den med, vil en ikke da begynne å lure på om en går glipp av noe? Det er slik mennesker fungerer. Jeg har nær bkjentskap til et kritent miljø der det å være jomfru før en gifter seg er et must. INGEN av disse ekteskapene har overlevd. samtlige kvinner, og noen av mennene, harhatt sidesprang. Bruddene har skjedd brått og heller brutalt. Ser jeg på vennre og bekjente som lever et heller syndig liv så er stabiliteten i både ekteskap og samboerforhold betraktelig mye bedre (selv om det har vert et brudd og to der også). Kort fortalt, kyskhet er en bjørnetjeneste for både en selv og fremtidige partnere. Sex er MYE viktigere i et forhold enn hva en tror, på tross av at sex ikke er viktig. Skal si folk lurer på mye rart. Er jo ikke noe normalt menneske her i verden som ville mistet interessen for noen de var glad i bare fordi personen ikke har pult før. Personlig ville jeg følt meg beæret vist jeg ble den første til ei jente. Vist en person mister interessen for deg fordi du ikke har sex med han med en gang, så er han en idiot og er bare i lag med deg for å få sex, ikke noe annet. Jomfruer er oppskrytt Trening gjør mester, ogå innfor sex Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) La meg se om jeg forstår deg riktig nå, brutal_mann. Grunnen til at du aldri kunne falt til ro med en jomfru, er altså frykten for at hun skal forlate deg i sin nye søken etter å oppdage hva resten av verden har å by på? Så du tror da, at fordi jeg ennå har til gode å stifte bekjentskap med en manns penis, så aner jeg ingenting om sex, hva det går ut på og hva jeg selv foretrekker? Jeg er visst også garantert å være utro, og ikke minst garantert å forlate kjæresten min fordi jeg plutselig kommer til å miste all moral straks jeg har ligget med ham. Jøss...det er tydelig at du kan mer om dette enn meg, altså. Jeg hadde ingen anelse om at man gjennomgikk en personlighetsforvandling første gang man hadde sex. Endret 26. april 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Undringen over hvordan det er å ligge med en annen, om man bare har vært med en er nok der. Men er man glad nok i fyren og man mener forholdet er verdt det så klarer man fint å holde seg i tøylene. Denne undringen vil uansett være der om man har hatt sex med en eller femti. Er man med en ung fyr så lurer man gjerne på hvordan det ville vært med en eldre. Er man med en erfaren så ville man kanskje hatt lyst til å hatt en som er helt uerfaren osv osv osv. Tenke slik er menneskelig, har lite med om man er jomfru eller ikke. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 La meg se om jeg forstår deg riktig nå, brutal_mann. Grunnen til at du aldri kunne falt til ro med en jomfru, er altså frykten for at hun skal forlate deg i sin nye søken etter å oppdage hva resten av verden har å by på? Så du tror da, at fordi jeg ennå har til gode å stifte bekjentskap med en manns penis, så aner jeg ingenting om sex, hva det går ut på og hva jeg selv foretrekker? Jeg er visst også garantert å være utro, og ikke minst garantert å forlate kjæresten min fordi jeg plutselig kommer til å miste all moral straks jeg har ligget med ham. Jøss...det er tydelig at du kan mer om dette enn meg, altså. Jeg hadde ingen anelse om at man gjennomgikk en personlighetsforvandling første gang man hadde sex. Vel... En går gjennom mange forandringer som menneske gjennom et langt liv. (I alle fall håper jeg at folk gjør det, hvordan kan en ellers utvikle seg?) Men med tanke på hvor mange jenter som ikke fatter poenget med sex, så ja, mener jeg at disse jentene har feil sex med feil folk. ergo, de har ikke hatt seg nok. Årlig havner jeg i samtaler med kvinner i alle aldere som enten ikke fatter hva folk er så opphengt i sex etter, eller som har gått fra denne oppfattelsen til å plutselig "ha sett lyset". Så, grunnen til at jeg ikke vil tenke langsiktig med en jomfru er ikke frykt, men mer en sikkerthet på langt over 90% av hun vil bli rastløs og så begynne å leve livet. Som regel er det usikkerhet som er bakgrunnen for at folk sier at de ikke er så interresrt i å ligge rundt. Usikkerhet i forhold til egen kropp, seksualitet og frykten for avvisning. Det er IKKE tilfeldig at de største seksuellle opplevelser en mann kan ha er med damer på 30+. ene og alene fordi disse damene har hatt nok sex til å slutte å henge seg opp i en mikroskopisk valk, eventuelt en litt hengende pupp. Disse damene har hatt nok sex til å kjenne sin egne kropp inn og ut, og derved krever den sexen som virkelig gir dem noe. Disse damene er også gamle nok til å kommunisere sine preferanser og blir ikke hysteriske for enkelte "kinky" forslag. Kort og godt, erfaring forandrer deg. Lenke til kommentar
DecadentAtheist Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Uavhengig om det er noe i det brutal_mann sier, så illustrer det et godt poeng. Det kan være noe usikkerhet med å være sammen med noen som er jomfru, siden det er mye press og usikkerhet i forbindelse med å være jomfru. På den andre siden føler jo mange også usikkerhet med å være sammen med noen med mer erfaring. Det viktigste for en som er genuint interessert i en/ei jomfru er vel at man føler seg trygg på at partneren vil ha en som person, og ikke for å bruke en for å ha et første ligg. Min tidligere kjæreste fortalte meg en lang stund etter å ha blitt sammen og hatt sex med meg at hun først ikke hadde tenkt at hun kom til å være sammen med meg særlig lenge. Hadde merket tildligere at det virket å være logikken til jenter på ca. 15 år. "Ens første kommer aldri til å fungere. Det er bare et midlertidig stoppested." Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 For å dra frem noe negativt med jomfrudommen din mtp et evt. forhold, så ville jeg tenkt at du et stykke inn i forholdet ville lurt veldig på hvordan det var å ha sex med andre. At du rett og slett ikke har rast noenlunde i fra deg. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg ser fortsatt ikke logikken i at man plutselig skal bli ustyrlig og kåt på alle når man først har ligget med noen. Hvis jeg nå har ventet og lett i 23 år etter den ene det føles riktig å gjøre det med, er det også selvsagt slik at det er gutten jeg kommer til å knytte veldig sterke bånd til. Det sier seg selv. Dessuten er det vel strengt talt en del andre ting som holder et forhold sammen, og ikke bare sexen. Dermed er det virkelig helt ute på viddene å tro at man liksom automatisk skal få lyst på alle andre. Man venter tross alt ikke så lenge bare for å finne seg en man kan få det unnagjort med. [...]Hadde merket tildligere at det virket å være logikken til jenter på ca. 15 år. "Ens første kommer aldri til å fungere. Det er bare et midlertidig stoppested." For mange, sikkert. Men jeg vil tro jo eldre jenter er, jo mer forventer hun av den som skal være ens første. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Fremdeles så kan jeg ikke uttale meg på annet grunnlag en de observasjoner jeg har ghjort her i livet. Og slik sett så skjer det noe når en først har hatt seg. Og angående hva en kvinne forventer, de forventningene øker uansett jo eldre hun blir... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Fremdeles så kan jeg ikke uttale meg på annet grunnlag en de observasjoner jeg har ghjort her i livet. Og slik sett så skjer det noe når en først har hatt seg. Og angående hva en kvinne forventer, de forventningene øker uansett jo eldre hun blir... Du kan jo prøve å bruke empati og forståelsesevne når du uttaler deg? Kanskje prøve å sette deg inn i andres situasjon, og ikke stå så hardnakket og bastant på hva du mener de kommer til å gjøre, tenke og føle i framtiden? Selvsagt vil en kvinne forvente mer etter hvert som hun blir eldre. Venter man til man er langt opp i tjueårene før man ligger med noen, er det klart man ønsker å gjøre det med en man ikke vil miste med det første. Det gjelder selvsagt ikke alle, men det er likevel en naturlig utvikling. Lenke til kommentar
DecadentAtheist Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) [...]Hadde merket tildligere at det virket å være logikken til jenter på ca. 15 år. "Ens første kommer aldri til å fungere. Det er bare et midlertidig stoppested." For mange, sikkert. Men jeg vil tro jo eldre jenter er, jo mer forventer hun av den som skal være ens første. Sant, det gir mening. En større andel av de som ønsker å bare få det overstått vil ha klart det, enn andelen av de som vil finne den rette som har gjort det. Noe som vil tilsi at en større del, jo eldre jentene er, vil sannsynligvis være sammen med personen en lang stund. Problemet er vel at 15-årige jenter er langt mer åpne om slikt enn 20+-årige jenter. Da tror kanskje folk at det er slik, uavhengig av alder. Endret 26. april 2009 av DecadentAtheist Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Sant, det gir mening. En større andel av de som ønsker å bare få det overstått vil ha klart det, enn andelen av de som vil finne den rette som har gjort det. Noe som vil tilsi at en større del, jo eldre jentene er, vil sannsynligvis være sammen med personen en lang stund. My point exactly. Hadde jeg bare vært ute etter å få det overstått, hadde jeg selvsagt gjort det for lenge siden. Problemet er vel at 15-årige jenter er langt mer åpne om slikt enn 20+-årige jenter. Da tror kanskje folk at det er slik, uavhengig av alder. Det kan nok godt være, ja. Dessuten er det jo nærmest tabu å være over 20 og ikke ha ligget med noen. Da er man straks både lite attraktiv, ekstremt konservativ, strengt religiøs, aseksuell, superkresen og ikke minst veldig sær. Så det er kanskje ikke så rart at man ikke hører så mye fra den kanten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå