Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva står det om 11. september i dagens skolebøker?

thai-mat

Anbefalte innlegg

... jeg så en dokumentar av det...

"Jeg har sett det i en dokumentar, ergo er sant."

Om jeg lager en dokumentar om at Nisser faktisk finnes, tror du på det å da? :p

Jeg har målt bildene, på begge bildene er hullet i fjellveggen nesten like stort...

Om de hadde brukt samme bakgrunn på begge bildene burde vel dine målinger ført til at hullene var identiske? Ikke nesten like store.

Ang. den dokuimentaren så var det du som tok det som bevis, for meg var det bare et utspill at dette fortsatt er teorier. Ikke ta ting ut av kontekst.

Når det gjelder bildene om månelandingene så er alle bildene stort sett identiske når det kommer til det spesielle fjellet jeg snakket om, og har samme skalering uansett avstand mellom de mange posisjoner som er utpekt på kartet. de skulle ikke vært det. men det viktigste er dog de steinene på bakken. Men det er titalls detaljer jeg kunne gått inn på, som jeg ikke vil gjøre i denne tråden.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi kan starte med det enkle:

*Noen som har peiling på stål og hva det tåler

*Og hva som er blitt dekket over og fjernet i rapportene

*Hvorfor alle videoer om hvordan pentagon ble truffet av fly er fjernet?

Det er alt for mange ugler i mosen til at noen kan konkludere Al Quida gjorde dette, alt for mange amatøraktig feil og kludringer i den offentlige rapporten.

Hvem som angrep tårnene er diskutabelt. Men det at tårnene falt er behøves ingen rakettvitenskap, det er meget godt kjent forklaringen til Larry Silverstein (leaser til tårnene) som fikk beskjed fra brannvesenet om å felle bygningene fordi de har hatt så mye tap av menneskeliv.

Alle store tårn har backup planer hvis det er fare for at de skal velte, brannvesenet har sikkert tilgang til sprengstoffer som på forhånd er plassert i slike bygninger. men de snakker ikke om det, holder det hemmelig. Men i slike store byer er man nødt til å ha backup planer. så det at de falt er intet mysterium, det var brannvesenet som felte tårnene.

Du kan høre intervjuet med Larry Silverstein selv, som sier det.

Du feilet totalt på kriteriene om ordentlig dokumentasjon forresten. Den youtube videoen du linka er en vits.

Den youtube videoen var et argument imot hva jeg sa. jeg postet den ikke som bevis for noenting. hvis du hadde tatt deg tid til å lese beskrivelsen av videoen så hadde du sett at videoen snakker imot at han snakket om å felle bygningen. Jeg poistet den bare for å vise hvilke argumenter som typisk går imot det som ble sagt. :!:

Argumentasjonen din gir ingen mening uansett hvordan du vender på den. Youtube videoen er ikke et argument imot noe, den er fortsatt bare søppel.

Med at du ikke fant en eneste god grunn til at noen skulle tro ditt første utsagn, for så å poste en søppelvideo som egenlig ikke sier noenting som helst blir det vanskelig å se hvor du går hen med innleggene dine.

Jeg ba om noe som kunne hjelpe til med å gjøre de temmelig kontroversielle utsagnene dine om veltende skyskrapere, sprengstoff allerede på plass og enighet om å "felle bygningene" noe mer troverdig. Hvorfor kommer du med påstander som du senere ikke står bak? Er det fordi de ikke har rot i virkeligheten og det er umulig å komme med en halvveis god kilde som støtter ditt syn mon tro?

Lenke til kommentar
Argumentasjonen din gir ingen mening uansett hvordan du vender på den. Youtube videoen er ikke et argument imot noe, den er fortsatt bare søppel.

Med at du ikke fant en eneste god grunn til at noen skulle tro ditt første utsagn, for så å poste en søppelvideo som egenlig ikke sier noenting som helst blir det vanskelig å se hvor du går hen med innleggene dine.

Jeg ba om noe som kunne hjelpe til med å gjøre de temmelig kontroversielle utsagnene dine om veltende skyskrapere, sprengstoff allerede på plass og enighet om å "felle bygningene" noe mer troverdig. Hvorfor kommer du med påstander som du senere ikke står bak? Er det fordi de ikke har rot i virkeligheten og det er umulig å komme med en halvveis god kilde som støtter ditt syn mon tro?

Det er ingen som prøver å bevise noenting, hva som egentlig skjedde forblir teorier. Hvis du hadde lest mitt første innlegg ang. 9/11 så ser du at jeg skrev at jeg ikke var sikker rundt det. Men du derimot, påstår at videoer er argumenter og bevis for mitt synspunkt i saken når det ikke var det. du kan knapt ha sett videoen, da den var et eksempel på argumenter IMOT hva jeg sa det var, og så påpekte du at den var et argument i favør min retning. Se videoen først, så kommentere etterpå. :!:

Jeg kvoterer meg selv:

Men jeg har ikke gjort nok analyser av hendelsen til å konkludere med noe som helst.

Å få meg til å konkludere med noe på en bastant måte slik som du oppfatter det, det får du meg ikke til å gjøre. Det er altfor usikkert rundt hele 9/11 Så jeg hadde satt pris på om du hadde lest innleggene mine (noe du ikke har gjort) og at du hadde sett på den videoen jeg linket til (noe du heller ikke gjorde)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som virkelig har problemer med å skjønne Databamse sin argumentasjon? for, mot, frem og tilbake + 0 feste i virkeligheten?

"Jeg er litt usikker, derfor kan ingen kritisere utsagnene jeg kommer med senere i tråden" ?

Jeg leser innleggene jeg svarer på, så hele søppelvideoen, men siden det virker ut som din logikk og argumentasjon er veldig annerledes fra det som er normen så gir jeg meg her, dette er rett og slett bortkasta tid.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som virkelig har problemer med å skjønne Databamse sin argumentasjon? for, mot, frem og tilbake + 0 feste i virkeligheten?

"Jeg er litt usikker, derfor kan ingen kritisere utsagnene jeg kommer med senere i tråden" ?

Jeg leser innleggene jeg svarer på, så hele søppelvideoen, men siden det virker ut som din logikk og argumentasjon er veldig annerledes fra det som er normen så gir jeg meg her, dette er rett og slett bortkasta tid.

1. Jeg sa klart og tydelig at jeg ikke hadde konkludert og ikke hadde ønsker om å konkludere.

2. Det jeg sa ang. silverstein var en teori.

Denne søla har du gravd selv fordi du ikke leste eller så på videoen.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra starten av tråden:

Trådstarter har startet en egen tråd der dere kan diskutere hvem som sto bak. Noen poster er flyttet dit. Det er et emne vi forøvrig har flere tråder om fra før hvor dette er diskutert fra alle mulige vinkler...

Denne tråden dreier seg om hva det står om 11. september i dagens skolebøker. Hold dere til det.

Hold dere saklige også. En post er slettet.

Siden denne tråden nå har gått off topic og har begynt å gå på person stenges den.

Reaksjoner tas på PM.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...