Splitter Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har en media center-PC som inntil nå egentlig bare har fungert som en DVD-spiller. Planen nå er å rippe alle de mest populære filmene inn på harddisken så jeg slipper å sjonglere så mye med haugvis av DVDer. Først og fremst for at ting blir mye lettere på den måten, men også for å slippe tullete ting som DETTE! Alternativ 1: Det jeg helst ønsker er å rippe DVDene til et format som kan leses av Windows Media Center, og se filmene gjennom denne. Det som derimot er en forutsetning er at lyd/bilde kvaliteten på filmene ikke blir håpløs, og at det vil være mulig å få med Norske undertekster. Finnes det program(mer) som kan gjøre dette? Alternativ 2: Hvis alternativ 1 viser seg å ikke være mulig, er det en mulighet å bruke AnyDVD til å kopiere hele DVDen til harddisken. Problemet er bare at dette tar voldsomt mye plass og dessuten klarer jeg ikke å få Windows Media Center til å lese filmene på denne måten. Plassproblemet kan enkelt løses ved å gå til innkjøp av en slik som DETTE, men jeg trenger uansett et bra program som kan spille av filmene. VLC klarer oppgaven helt utmerket, men når målet er å kunne sitte i sofakroken å styre filmen, blir VLC utilstrekkelig. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har en media center-PC som inntil nå egentlig bare har fungert som en DVD-spiller. Planen nå er å rippe alle de mest populære filmene inn på harddisken så jeg slipper å sjonglere så mye med haugvis av DVDer. Først og fremst for at ting blir mye lettere på den måten, men også for å slippe tullete ting som DETTE! Alternativ 1: Det jeg helst ønsker er å rippe DVDene til et format som kan leses av Windows Media Center, og se filmene gjennom denne. Det som derimot er en forutsetning er at lyd/bilde kvaliteten på filmene ikke blir håpløs, og at det vil være mulig å få med Norske undertekster. Finnes det program(mer) som kan gjøre dette? Alternativ 2: Hvis alternativ 1 viser seg å ikke være mulig, er det en mulighet å bruke AnyDVD til å kopiere hele DVDen til harddisken. Problemet er bare at dette tar voldsomt mye plass og dessuten klarer jeg ikke å få Windows Media Center til å lese filmene på denne måten. Plassproblemet kan enkelt løses ved å gå til innkjøp av en slik som DETTE, men jeg trenger uansett et bra program som kan spille av filmene. VLC klarer oppgaven helt utmerket, men når målet er å kunne sitte i sofakroken å styre filmen, blir VLC utilstrekkelig. Handbrake! http://handbrake.fr/ Her kan du rippe rett fra DVD-en. Det er ikke alltid det fungerer hos meg, men du kan også bruke video_ts mappen som ligger på DVD-en. Her kan du få med tekstene, og også velge kvalitet og en rekke andre instillninger. Du kan velge AVI som format. Dette skal media center kunne vise. Har i grunn aldri prøvd å velge det som format. Har bare prøvd M4V, slik at de kan spilles på ipoden. Men programmet er gratis! Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Takk for tipset! Skal prøve dette programmet også, men begynner å bli lei nå etter å ha prøvd mange forskjellige programmer uten å lykkes. Det programmet som har fungert best er Auto Gordian Knot. Kvaliteten kan jeg leve med, og programmet er enkelt å bruke, men desverre kommer tekstingen på helt feil sted. Noen som har noen tips her? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Du kan jo teste Magic DVD Ripper. På "Convert" (eller noe lignende) velger du hva på DVD'en du vil ha med, hvor stor du vil at filmen skal bli, hvordan teskt du vil ha sånn at når du spiller av filmen er teskten "intrigert" i filmen, også kan du velge format, f.eks. AVI eller WMV som Windows Media Center kan spille. Håper det funker hos deg Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Du kan jo teste Magic DVD Ripper. På "Convert" (eller noe lignende) velger du hva på DVD'en du vil ha med, hvor stor du vil at filmen skal bli, hvordan teskt du vil ha sånn at når du spiller av filmen er teskten "intrigert" i filmen, også kan du velge format, f.eks. AVI eller WMV som Windows Media Center kan spille. Håper det funker hos deg Har ikke fått testet så mye ennå, men foreløpig virker det som om dette programmet fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå