Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Red Bull snart i norske hyller

Cazzo Grande

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo selfølgelig en mye mildere versjon enn den man får i f eks Finland.

Er det ikke bare det at de har tilpasset den med å fjerne vitamin B7? I tillegg til litt mindre koffein også selvsagt. Er andre krav til det her, men innbiller meg at forskjellen på koffeininnholdet ikke er så stort som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare det at de har tilpasset den med å fjerne vitamin B7? I tillegg til litt mindre koffein også selvsagt. Er andre krav til det her, men innbiller meg at forskjellen på koffeininnholdet ikke er så stort som folk skal ha det til.

Samma for meg bare det ikke fjerner smaken :)

Lenke til kommentar

Er nok fjernet en god del koffein, også har de fjernet taurin helt siden det er ulovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ja, 350 mg/l blir det forhåpentligvis ikke. Isåfall er det godt mulig enkelte kommer til å stryke med. Jeg mener, om de skal drikke Red Bull(da med 350 mg/l umodifisert red bull) som de drikker sprit, går det neppe bra.

Lenke til kommentar

Nå kan vel alle energi drikker blandet med spirit være farlig. Det kommer selvfølgelig ann på hvor mye man drikker av det.

Det at red bull innholder koffein er ikke noe farlig. Den innholder like mye som en kopp kaffe. Hvorfor er ikke det ulovlig ? Det er vel hoved grunnen til at den ikke er lov å selge. Jeg vet at den innholder andre stoffer som er ulovlige i norge. Men de kan vel ikke være så farlige når andre land tillater det ?

Det den norske stat tror er at hvis red bull ble solgt i norge kommer alle ungdommer til å drikke det hele tiden 24/7. Men de fleste kan vel bestemme selv om hvor mange de skal ta ? De som kommer til å drikke mye av den er vel de som allerede drikker mye burn/battery.

Og hvis de tar bort mye av det som er i red bull vil den jo bare bli en litt bedre versjon av burn.

Lenke til kommentar
Og det står at red bull kombinert med alkohol kan forsake nyresvikt og hjerterytmesvikt. Stemmer dette? Hvis man drikker seg dritings ved å blande red bull og vodka, hvor mye av hver?

Å? :ohmy: Eg har drukke redbull og vodka her i Tyskland nesten kvar dag i to veker no! Både sjølvblanda og kjøpt på nattklubb/bar. Ein dag var eg so fyllesjuk at eg låg sjuk og kasta opp frå eg vakna i 13-tida til 02 om natta. Kan det vere all redbullen som er forklaringa kanskje?

Her i Tyskland har dei selt Vodka Red Bull på alle utestadane eg har vore på.

Lenke til kommentar
Vil du ha et kick så drikk en sterk kopp kaffe. Red Bull er langt ifra farlig. Koffein fåes jo overalt.

Edit: Like farlig som andre koffeindrikker hvertfall. Ikke det at koffein er ufarlig, for det vet jeg.

Er jo ikke bare koffein i Red Bull, er blant annet taurin som er ulovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Vil du ha et kick så drikk en sterk kopp kaffe. Red Bull er langt ifra farlig. Koffein fåes jo overalt.

Edit: Like farlig som andre koffeindrikker hvertfall. Ikke det at koffein er ufarlig, for det vet jeg.

Er jo ikke bare koffein i Red Bull, er blant annet taurin som er ulovlig i Norge.

ja og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er forbudt.. det er faktisk sunt hvis man trener aktivt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...