Crystina Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Ok, nå har jeg ikke så stor peiling på hva som er forskjellen mellom en grafisk designer, mediegrafiker og mediedesigner. Har gjort en liten research på google, men fant ikke stort. Noen som kan hjelpe meg litt? Jeg er utrolig glad i webdesign og jobbe med photoshop og slike bilderedigeringsprogram for logoer og sånn, hvilke av de yrkesgruppene passer best for meg da? Er det grafisk designer om jeg ikke er på villspor? og hva slags vidergående utdanning trenger jeg om jeg skal bli grafisk designer? medier og kommunikasjon også deretter vektlegge meg i mediedesignfaget? eller mediegrafikerfaget? eller må jeg gå kurs/høgskole for å bli grafisk designer? Endret 23. april 2009 av Crystina Lenke til kommentar
manly Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ok, nå har jeg ikke så stor peiling på hva som er forskjellen mellom en grafisk designer, mediegrafiker og mediedesigner. Har gjort en liten research på google, men fant ikke stort.Noen som kan hjelpe meg litt? Jeg er utrolig glad i webdesign og jobbe med photoshop og slike bilderedigeringsprogram for logoer og sånn, hvilke av de yrkesgruppene passer best for meg da? Er det grafisk designer om jeg ikke er på villspor? og hva slags vidergående utdanning trenger jeg om jeg skal bli grafisk designer? medier og kommunikasjon også deretter vektlegge meg i mediedesignfaget? eller mediegrafikerfaget? eller må jeg gå kurs/høgskole for å bli grafisk designer? Grafiskdesigner er nok noe for deg da. Selv går jeg reklame på Norges Kreative Fagskole og vi driver mye med photoshop. Mens de elevene som går på grafisk driver med logo og litt av hvert i både photoshop, illustrator osv. Du må bare ha fullført videregående, så kan du søke deg inn. Men dette er en privatskole og koster ca 70 000 i året. 2årig utdannelse. Søk på Norges Kreative Fagskole. =) Lenke til kommentar
Crystina Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Ok =D takker for svar. Men er grafisk designer og mediegrafiker omtrent det samme? hvis ikke, hva er forskjellen? eller er mediegrafiker-FAGET utdanningen, og grafisk designer yrkestittelen? Jeg har lagt litt planer. Jeg går 3 år på vidergående og kvalifiserer meg innen mediegrafiker området, etter det går jeg ut til forsvaret som lærling, høres det ut som en god idè? Endret 23. april 2009 av Crystina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå