cool_boy Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 jeg skal bytte ut min p4 1,7ghz wilemette med no bedre no..og jeg lurte derfor på hvem av disse to jeg skal velge: p4 2,4ghz (pc 400) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl eller p4 2,5ghz (pc 400) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl vil de 100mhz'ene på 2,5ghz cpu'n være verdt de extra pengene? jeg mener å ha hørt at p4 2,5ghz lar seg klokke til rundt 3 ghz kan det stemme? noen som har noen erfaring fra denne cpu'n så tar jeg gjerne i mot=) men det står mellom 2,4ghz(400) , 2,4ghz(533) eller 2,5ghz(400) cpu hvem ville dere anbefalt? prosessoren må kunne overklokkes bra og yte bra oxo..og tåle litt hastighet..hehe kom gjerne med svar og egne erfaring fra disse cpu'ene... takk! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 har selv en p4 2.4ghz og er veldig fornøyd! Men viss du vil bruke 200kr på 100 mhz ekstra, får det være opp til deg. Men jeg ville satset på 2.4ghzen og heller kjøpt en stor vifte for de 200kr... Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg vil anbefalle deg å kjøpe p4 2,4 GHz (533), fordi den er stabil og god å overklokke og har sunket en del i pris. Men hvis du har tenkt til å overklokke må du for guds skyld ikke ha et intel hovedkort...De ser ikke ut til å støtte det ....men prosessoren er bra og stabil syns jeg..har en selv :wink: så "two thumbs up" for 2.4GHz Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 okey! jeg har et MSI 845PE hovedkort men ang. cpu'n..grunnen til at 2,5ghz utgaven er med i bildet er at den er visstnok killer på overklokking..average oc speed: 3150mhz å sånn..ganske bra=) se på www.overclockers.com der ser dere at den er bra å klokke med,men hvem er best av 2,4ghz[400] og [533] når det gjelder overklokking? jeg vil prøve å komme rundt 3ghz eller mer gå fra 1,7 til 3ghz+ er sikkert digg men fortsatt litt i tvil på om 2,5ghz utgaven er verdt de extra pengene,jeg mener man kan jo være uheldig oxo.. har dere synspunkter ang. dette? håper på flere svar og erfaringer=) Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg ville kjøpt en AMD og OK den vilt.... f eks som min, en JIUHB XP1700+, planer om å få den opp i minst XP2400+ hastigheter, med et bedre HK og minne... Lenke til kommentar
dp Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 amd sucks, ikke hør på han idioten over meg. og intel pe hovedkort er bra til å overklokke med, jeg ville kjøpt en P4 @ 2,53Ghz hvis jeg var deg. se min sig. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 amd sucks, ikke hør på han idioten over meg Inteliggent og saklig utsagn... De MSI-kortene jeg har hatt, er ikke akkurat de beste overklokkingskortene, så hvis jeg var deg, ville jeg nok gått for 2,5GHz-versjonen med 400MHz bus. Da slipper du kjøre så høy fsb som du ville gjort med en 533MHz versjon, og du vil sannsynligvis komme høyere hvis hovedkortet ikke er av aller hissigste typen. Og som du sa, med såpass høy gjennomsnittlig overklokking har du jo gode muligheter til å komme over 3 GHz. Eller så kan du jo kjøpe xp2100 og leke litt med Lenke til kommentar
mothafucka Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Kjøp en Pentium 4 Northwood med 533fsb. Klokket det hos en kompis og kom opp i 3GHz med boxed kjøleren . Han har et abit BH7 hovedkort og Corsair XMS2700 DDR-RAM Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Pentium 4 2,53 med 533mhz fsb.... Og et i845Pe HK ! Da kan du komme langt med overklokkinga.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå