Gå til innhold

ny cpu..hvem skal jeg kjøpe av disse 3?

Anbefalte innlegg

jeg skal bytte ut min p4 1,7ghz wilemette med no bedre no..og jeg lurte derfor på hvem av disse to jeg skal velge:

p4 2,4ghz (pc 400)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl

eller

p4 2,5ghz (pc 400)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=10&s=pl

vil de 100mhz'ene på 2,5ghz cpu'n være verdt de extra pengene? jeg mener å ha hørt at p4 2,5ghz lar seg klokke til rundt 3 ghz :D kan det stemme? noen som har noen erfaring fra denne cpu'n så tar jeg gjerne i mot=)

men det står mellom 2,4ghz(400) , 2,4ghz(533) eller 2,5ghz(400) cpu

hvem ville dere anbefalt? prosessoren må kunne overklokkes bra og yte bra oxo..og tåle litt hastighet..hehe :lol:

kom gjerne med svar og egne erfaring fra disse cpu'ene...

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefalle deg å kjøpe p4 2,4 GHz (533), fordi den er stabil og god å overklokke og har sunket en del i pris. Men hvis du har tenkt til å overklokke må du for guds skyld ikke ha et intel hovedkort...De ser ikke ut til å støtte det :( ....men prosessoren er bra og stabil syns jeg..har en selv :wink: så "two thumbs up" for 2.4GHz :woot:

Lenke til kommentar

okey! :D

jeg har et MSI 845PE hovedkort

men ang. cpu'n..grunnen til at 2,5ghz utgaven er med i bildet er at den er visstnok killer på overklokking..average oc speed: 3150mhz å sånn..ganske bra=)

se på www.overclockers.com

der ser dere at den er bra å klokke med,men hvem er best av 2,4ghz[400] og [533] når det gjelder overklokking? jeg vil prøve å komme rundt 3ghz eller mer :p

gå fra 1,7 til 3ghz+ er sikkert digg :woot::lol:

men fortsatt litt i tvil på om 2,5ghz utgaven er verdt de extra pengene,jeg mener man kan jo være uheldig oxo..

har dere synspunkter ang. dette?

håper på flere svar og erfaringer=)

Lenke til kommentar
amd sucks, ikke hør på han idioten over meg

Inteliggent og saklig utsagn... :roll:

De MSI-kortene jeg har hatt, er ikke akkurat de beste overklokkingskortene, så hvis jeg var deg, ville jeg nok gått for 2,5GHz-versjonen med 400MHz bus. Da slipper du kjøre så høy fsb som du ville gjort med en 533MHz versjon, og du vil sannsynligvis komme høyere hvis hovedkortet ikke er av aller hissigste typen. Og som du sa, med såpass høy gjennomsnittlig overklokking har du jo gode muligheter til å komme over 3 GHz.

Eller så kan du jo kjøpe xp2100 og leke litt med :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...