Gå til innhold

Forsikring: Justerbare priser

Anbefalte innlegg

Dette er et forbasket uvesen etter min mening, og nå vil jeg finne en vei ut av det.

4 ganger har jeg skiftet forsikrings-selskap opp gjennom tiden.

Det har vært ulike grunner for å gjøre det, men hver gang kan et annet selskap man hører med gi en bedre pris enn man hadde i forrige.

Og etter hva jeg nå har forstått på det andre sier, kan de sette nesten hvilke priser de vil.

En person rådet meg å med jamne mellomrom klage på prisen, og man vil alltid få en bedre.

De har altså alltid noe generelt å gå på.

I dag snakket jeg med mitt selskap(gjensidige), og fikk bekreftet dette. "Der var generelle pristillegg, men de hadde mulighet gi rabatt om kundene ringte og spurte" fikk jeg som svar på direkte spørsmål om hvorfor jeg måtte kontakte dem for å få den prisen.

Problemet mitt er at sånn vil jeg ikke ha det. Er for det første ikke interessert i å bry meg med forsikring og forsikrings-selskaper uten at det er nøvendig.

Og dessuten liker jeg prinsippielt svært dårlig slike forutsetninger for å kunne være sikker på best mulig pris.

Hvem vet? Kanskje den ikke engang er i nærheten av den beste pris man kan få om man er kløktig og kynisk nok i henvendelsene

Vel, fikk hvertfall satt ned prisen over en 1000-lapp. Og det bare ved å snakke i tlf et par minutter..! :ph34r:

Sånn vil jeg ikke ha det. Jeg mener en sånn pris bør være like konkret og ufravikelig korrekt som feks: lønna i posen eller skatteoppgjøret skal være.

Har du det og det, så SKAL prisen være det og det. Basta!. Noe annet burde innebære straffeansvar for selskapet.

Neste gang kommer jeg til å etterspør en skriftlig garanti på at jeg til enhver tid har den garantert best mulige pris UTEN at jeg på noe tidspunkt selv må kontakte dem og lirke etter det. Det skal det bli slutt på.

Dette vil jeg forlange skal stå i skrivet.

Om ikke de kan gi en slik garanti, vil jeg spør om et annet selskap kan gjøre det.

Noen som er enige?

Kanskje det finnes selskaper som garanterer slikt? Da vil jeg gjerne vite det.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å tro at du får noen til å skrive under på noe slikt vil jeg tro er som å tro på julenissen.

En vares verdi er lik hva den dummeste personen er villig til å betale for den. Er du fornøyd med den prisen du får så har både du og selger gjort en god handel. Å forlange at et selskap skal gi deg en garanti på at dem gir deg beste prisen dem kan gi er litt vell optimistisk i mine øyne.

Prisene til et selskap kan ikke være en bastant fast sum, da utgiftene det har som følge av erstatningsutbetalinger forandrer seg fra år til år.

Lenke til kommentar
Å tro at du får noen til å skrive under på noe slikt vil jeg tro er som å tro på julenissen.

En vares verdi er lik hva den dummeste personen er villig til å betale for den. Er du fornøyd med den prisen du får så har både du og selger gjort en god handel. Å forlange at et selskap skal gi deg en garanti på at dem gir deg beste prisen dem kan gi er litt vell optimistisk i mine øyne.

Prisene til et selskap kan ikke være en bastant fast sum, da utgiftene det har som følge av erstatningsutbetalinger forandrer seg fra år til år.

Det siste du skriver er en logisk lapskaus. Prisnivået skal vel i utgangspunktet være den samme for alle, relativt sett i forhold til hva man forsikrer.

Å ha det som unnskyldning for at bare de som er obs og purrer får en bedre pris på grunn av selskapenes utgifter, er selvsagt tull.

Hvorfor skulle man ikke få den pris man kan få uten å purre dem..? Alternativet for en slik garanti, er man enten tar bryet med å ringe og gjøre dette hver gang (unøvendig bryderi for begge parter) eller går til en konkurrent.

Så jeg skjønner ikke hva selskapet egentilg skulle ha å tape på å gi en slik garanti til de som spør. Bare det at man spør, indikerer vel klart nok at man er kjent med hvor landet ligger.

Men mulig du har rett det er vel optimistisk. Men jeg mener bestemt det riktige ville være, man burde kunne stole mer på at prisen er best mulig uten å gi beskjed.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Skal man da også forlange at f.eks. loffen på Rimi kommer med en garanti at dette er Norges billigste loff?

Dere har utrolig vanskelig for å skjønne poenget.

En gang til; Sier ikke at de ikke må legge på prisen til tider, og heller ikke at de nøvendigvis må være billigere enn andre.

Det jeg sier, og kunne tenkt meg en garanti for - er at de gir deg som kunde *den-beste-pris-du-til-enhver-tid-har-mulighet-å-få(hos dem) UTEN å behøve ringe og spør dem om det.

Det kan en selvsagt være uenige om er rimelig eller urimelig å forvente

Men jeg mener bestemt det burde være sånn. Hvorfor pokker skal de forskjellsbehandle kundene etter hvem som er mest frekke og masete - kontra de som er godtroende og.. holdt på å si holder fred?

(Liker selv best å "holde fred". Kan ikke fordra å mase purre på ting, derfor jeg ikke liker denne polycien)

Lenke til kommentar

Pruter man ikke, så er man fornøyd med prisen man får og så enkelt er det. Men når det gjelder forsikringer så ser jeg ikke bare på pris, men også kundeservice. Noen selskaper som IF kommer jeg aldri å bli kunde hos.

Det er enkelt å prute både på bonus og pris.

Nå betaler jeg vel ca. 6000 for fri km og full kasko, me nda har jeg 70% bonus år 2.

Lenke til kommentar
Pruter man ikke, så er man fornøyd med prisen man får og så enkelt er det.

Det er enkelt å prute både på bonus og pris.

NEI! IKKE når det gjelder forsikring skal det være sånn. Firer ikke en millimeter.

Forsikring er noe nøvendig, akkurat som husleie, lån, strøm, helse og loff(mat) for den del.

På alle andre slike nøvendige varer & tjenester er det SAMME PRIS for alle innen samme selskap/instans osv.

Ta dette med loffen: En kan ikke gå på Kiwi og prute på prisen på loff eller annet, for å få bedre pris enn når andre kunder kjøper samme vare hos Kiwi. Ikke sant?

Ei heller kan du få bedre strømpris enn andre i samme kraftselskap, bedre pris enn andre pasienter hos samme fastlege osv osv ved å purre.

Slik mener jeg det også bør være innen forsikring. Hvertfall så lenge det er noe du er tvunget til å ha for å delta som levende i samfunnet.

Er det absolutt ingen som er enige i mitt syn på dette..?

Og i tillegg: At man ikke pruter, betyr ikke at man er fornøyd med prisen. Det er som oftest fordi man tror man får samme pris som andre vet du.

Om en så en annen stå på siden av og få en billigere pris, ville de fleste av de somk ikke pruter reagert. Skjønner..?

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...