andrvas Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Kjøpte nylig et Nikon 20mm 2.8 AF-D på eBay, mottok det idag og oppdaget til min store forferdelse at blenderen ikke fungerer, den er vidåpen hele tiden, samme hvilken blender objektivet er stillt inn på. Har prøvd med blenderringen utpå, samt den lille spaken bak som kameraet bruker, får beveget på disse uten noen synlige problemer (ikke noe slark etc), men blenderlamellene beveger seg ikke. Har gitt beskjed til selger om dette, men i tilfelle jeg ikke skulle klare å få returnert det, er det noen måte å fikse dette på? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Når objektivet er montert på kameraet vil blenderen alltid være vidåpen unntatt når bildet tas, eller nedblendingsknapp benyttes (kameraet må være påslått). Når objektivet ikke er påmontert skal du kunne se lamellene bevege seg når du vrir på blenderringen. Gjør det ikke det, må det nok til doktoren eller returneres. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Beveger seg ikke når objektivet er av og jeg vrir på blenderringen. Er dette noe en kan fikse selv tror dere, eller må det til verksted? Noe sier meg at det kanskje koster noen sure lapper å fikse... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Har nå vært i kontakt med selger, fikk heldigvis returnert objektivet, så da er den saken utav verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå