hl Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Skal prøve å berge data fra en harddisk, filsystemet er RAW, må jeg da formatere disken til NTFS eller FAT før jeg kan hente ut data? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det må du IKKE gjøre! Da risikerer du å ødelegge filinformasjon! Ikke skriv noe informasjon på harddisken, bare les, så risikerer du ikke å skrive over noe. Søk gjennom disken med programmer som f.eks. PC Inspector File Recovery Sector Spy Disk Investigator eller andre lignende programmer, en del slike programmer koster penger. Når du finner data, så lagre dataene du finner på en annen harddisk, ikke lagre dem på harddisken du skanner. Lykke til! Lenke til kommentar
hl Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 fremgangsmåten for å finne filer med pc inspector file recovery? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Velg device, og klikk scan, mener jeg å huske. Er lenge siden jeg brukte programmet, så du får prøve deg frem. =) Lenke til kommentar
hl Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Får bare frem en haug med mapper med merkelige tegn og tall Hva skal jeg gjøre med disse? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Har selv prøvd diverse programmer, men det eneste jeg likte skikkelig godt var Restorer2000. Det koster penger da, men de pengene er det faktisk verdt. Evt finnes det nok andre måter å få demoen til å fungere... http://www.restorer2000.com/ Med demo'en kan du få tilbake filer som er mindre enn 64kb Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 slike tråder finnes det en del av her på forumet. det jeg annbefaler deg å gjøre, er å bruke Get Data Back. søk i google for å finne dette programmet. om disken var fat, så henter du ned GDB for fat. var disken ntfs så hent ned GDB for ntfs. registrer deg på en eller annen måte (det greier du vel å finne ut av vel?) så er det bare å sette igang. om du ikke har skrevet til disken, skal alle filene og mappene være ok. om du har formatert eller gjort noe annet luddig, så man mapper og filer av og til ha rare navn (spessielt mapper), men du skal i alle fall kunne få ut det viktigste, og kanskje alt. kommer ann på hva du har gjort med den i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå