Gronko Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 33% av verdensamfunnet er kristne, de kristne har ingen ting imot sex, tvertimot Der bommer du litt Kristendommen har i sine hellige bøker muligheter for mange tolkninger. Fra bibelen kan du tolke deg frem til alt fra flerkoneri til aseksualitet. I bibelen blir kvinnen sett på som noe skittent og sex mellom menn skal straffes med døden. Hva onani angår så er det roten til lediggang og allslags sinnsykdom. Blind blir man og. Sex blir av noen kristne sett på som en gave fra gud, mens andre kaller det satans fristelser. De 33% (som er en smule høyere enn det er) er ikke like, det finnes flere titalls tusen versjoner av kristendommen. Endrer ingen ting. Hvorfor endrer det ikke noe at flere av de største kirkene innen kristendommen er imot sex utenfor det å få avkom? Den katolske kirke som er den største ser på lyst som en synd. Kan man kalle sex uten lyst for noe mer enn friksjon? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 33% av verdensamfunnet er kristne, de kristne har ingen ting imot sex, tvertimot Der bommer du litt Kristendommen har i sine hellige bøker muligheter for mange tolkninger. Fra bibelen kan du tolke deg frem til alt fra flerkoneri til aseksualitet. I bibelen blir kvinnen sett på som noe skittent og sex mellom menn skal straffes med døden. Hva onani angår så er det roten til lediggang og allslags sinnsykdom. Blind blir man og. Sex blir av noen kristne sett på som en gave fra gud, mens andre kaller det satans fristelser. De 33% (som er en smule høyere enn det er) er ikke like, det finnes flere titalls tusen versjoner av kristendommen. Endrer ingen ting. Hvorfor endrer det ikke noe at flere av de største kirkene innen kristendommen er imot sex utenfor det å få avkom? Den katolske kirke som er den største ser på lyst som en synd. Kan man kalle sex uten lyst for noe mer enn friksjon? Ingen koser seg mer en katolikkene. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det er fordi de ikke er dumme. De sier kanskje noe som dette. Nei, kjære prest, vi lager barn. Ren plikt, ingen nytelse eller noe. Se her! Ingen satanisk gummi-dings på snabben. Om de koser seg så bryter med katolsk lære. Lyst og alle former for seksualliv utenfor det å lage barn (inn ut til egget er befruktet) er noe man som katolikk skal unngå. Meningen med samleiet er befruktelse. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Katolisismen beviser jo gang på gang at deres motiv ikke er menneskets beste, men å beholde en dogmatisk overtro blant sine medlemmer, uansett hvor destruktiv den er. Ref: http://www.reuters.com/article/homepageCri...36617._CH_.2400 Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Link: På tross av at seksualiteten blir priset i ulike religioner, kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at det er kristendommen som er den mest sexfiendtlige. Viste at det var en grunn til at jeg ikke definerer meg som kristen Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Link: På tross av at seksualiteten blir priset i ulike religioner, kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at det er kristendommen som er den mest sexfiendtlige. Viste at det var en grunn til at jeg ikke definerer meg som kristen Totalt vrøvel, SirEmanon Uten sex og det mye sex, hadde ikke kristne utgjort 33 % av verdenssamfunnet. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Katolisismen beviser jo gang på gang at deres motiv ikke er menneskets beste, men å beholde en dogmatisk overtro blant sine medlemmer, uansett hvor destruktiv den er. Ref: http://www.reuters.com/article/homepageCri...36617._CH_.2400 Det er det kristne mennesket som står i sentrum for kirken, ikke hvem som helst. Endret 27. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ja nettopp. Og kristne mennesker i Afrika dør hver dag fordi paven nekter de å bruke kondomer. Benekter du det faktum? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Ja nettopp. Og kristne mennesker i Afrika dør hver dag fordi paven nekter de å bruke kondomer. Benekter du det faktum? Benektes på det sterkeste. Endret 27. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvordan våger du å benekte det? Her krever jeg en forklaring! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvordan våger du å benekte det? Her krever jeg en forklaring! Det er vel du som må dokumentere litt. Når nektet paven noen å bruke kondom (sitat ?) Hvem døde av den grunn ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Leste du ikke artikkelen jeg postet? Og trenger jeg virkelig å finne data som beviser at HIV spres gjennom seksuell kontakt, og fører til AIDS som er dødelig? Eller klarer du kanskje å legge sammen to og to selv i stedet for å late som om du er en idiot? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Link: På tross av at seksualiteten blir priset i ulike religioner, kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at det er kristendommen som er den mest sexfiendtlige. Viste at det var en grunn til at jeg ikke definerer meg som kristen Totalt vrøvel, SirEmanon Uten sex og det mye sex, hadde ikke kristne utgjort 33 % av verdenssamfunnet. Stor forskjell på forplantelse og sex. Eller kjenner du ikke til det.... I kristendommen er utgangspunktet at sex ikke er bra i det hele tatt. Det er Paulus helt klar på. Ekteskapet er bare for folk som ikke kan styre seg, forklarer Endsjø. Endret 27. april 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Leste du ikke artikkelen jeg postet? Og trenger jeg virkelig å finne data som beviser at HIV spres gjennom seksuell kontakt, og fører til AIDS som er dødelig? Eller klarer du kanskje å legge sammen to og to selv i stedet for å late som om du er en idiot? Atikkelen er en ting, med hva sa paven ? Når nektet paven noen å bruke kondom (sitat ?) Hvem døde på grunn av dette, du hevder paven har sagt ? Hvis du ikke kan komme med et gyldig pave sitat, er dette bare noe du eller noen annen har funnet på. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Link: På tross av at seksualiteten blir priset i ulike religioner, kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at det er kristendommen som er den mest sexfiendtlige. Viste at det var en grunn til at jeg ikke definerer meg som kristen Totalt vrøvel, SirEmanon Uten sex og det mye sex, hadde ikke kristne utgjort 33 % av verdenssamfunnet. Stor forskjell på forplantelse og sex. Eller kjenner du ikke til det.... I kristendommen er utgangspunktet at sex ikke er bra i det hele tatt. Det er Paulus helt klar på. Ekteskapet er bare for folk som ikke kan styre seg, forklarer Endsjø. Hvor sier Paulus det, SirEmanon ? Ingen har mere sex med hverandre en de kristne. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det er første gang den sittende paven uttaler seg om bruken av kondom. I stedet oppfordrer den romersk-katolske kirken til avhold fra seksuell omgang for å stoppe spredningen av aids. Kristendommen som er den mest sexfiendtlige religionen. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Link: På tross av at seksualiteten blir priset i ulike religioner, kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at det er kristendommen som er den mest sexfiendtlige. Viste at det var en grunn til at jeg ikke definerer meg som kristen Totalt vrøvel, SirEmanon Uten sex og det mye sex, hadde ikke kristne utgjort 33 % av verdenssamfunnet. Stor forskjell på forplantelse og sex. Eller kjenner du ikke til det.... I kristendommen er utgangspunktet at sex ikke er bra i det hele tatt. Det er Paulus helt klar på. Ekteskapet er bare for folk som ikke kan styre seg, forklarer Endsjø. Hvor sier Paulus det, SirEmanon ? Ingen har mere sex med hverandre en de kristne. Hvem sier at kristne har mest sex (jeg vil nå likevel kalle det forplantning)? Endret 27. april 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Stor forskjell på forplantelse og sex. Eller kjenner du ikke til det.... I kristendommen er utgangspunktet at sex ikke er bra i det hele tatt. Det er Paulus helt klar på. Ekteskapet er bare for folk som ikke kan styre seg, forklarer Endsjø. Hvor sier Paulus det, SirEmanon ? Ingen har mere sex med hverandre en de kristne. Det er første gang den sittende paven uttaler seg om bruken av kondom. I stedet oppfordrer den romersk-katolske kirken til avhold fra seksuell omgang for å stoppe spredningen av aids. Kristendommen som er den mest sexfiendtlige religionen. Var det Paulus sitatet ditt ? Det du kommer med er bare tull. Endret 27. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) "It (AIDS) cannot be overcome by the distribution of condoms. On the contrary, they increase the problem," Since, therefore, openly departing from the uninterrupted Christian tradition some recently have judged it possible solemnly to declare another doctrine regarding this question, the Catholic Church, ... in order that she may preserve the chastity of the nuptial union from being defiled by this foul stain, ... proclaims anew: any use whatsoever of matrimony exercised in such a way that the act is deliberately frustrated in its natural power to generate life is an offense against the law of God and of nature, and those who indulge in such are branded with the guilt of a grave sin. When used correctly, condoms are the best way to prevent the spread of HIV during sexual activity. HIV destroys a certain kind of blood cell (CD4+ T cells) which is crucial to the normal function of the human immune system. In fact, loss of these cells in people with HIV is an extremely powerful predictor of the development of AIDS. Studies of thousands of people have revealed that most people infected with HIV carry the virus for years before enough damage is done to the immune system for AIDS to develop. However, sensitive tests have shown a strong connection between the amount of HIV in the blood and the decline in CD4+ T cells and the development of AIDS. Reducing the amount of virus in the body with anti-retroviral therapies can dramatically slow the destruction of a person's immune system. AIDS deaths in 2007 2.0 million Når har jeg brukt lang tid på denne listen, som viser hele argumentet mitt. Ledelsen i den katolske kirke sier at troende katolikker ikke får lov til å bruke kondomer. Dermed bruker ikke mange afrikanere kondomer. Dermed får de HIV. Dermed får de AIDS. Dermed dør de. Hvis du ikke tror på dette, får du åpne øynene. Og hvis du prøver å "annullere" argumentet mitt med retorikk får du heller sitte der å debatt-onanere alene. Edit: Quote fail. Endret 27. april 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Her er det som ofte blir brukt av kristne som er imot sex, dans, festing, lek og annen moro. Paulus brev til galaterne kapittel 5 vers 16 16 Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! Da følger dere ikke begjæret i menneskets kjøtt og blod. 17 For det kjøttet vil, står imot Ånden, og det Ånden vil, står imot det kjøttet vil. Disse ligger i strid med hverandre, så dere ikke er i stand til å gjøre det dere vil. 18 Men blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven. 19 Det er klart hva som kommer fra vårt kjøtt og blod: hor, umoral, utskeielser, 20 avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter, splittelser, 21 misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: De som driver med slikt, skal ikke arve Guds rike. 22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, 23 ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven! 24 De som hører Kristus til, har korsfestet sitt kjøtt og blod sammen med lidenskapene og lystene. 25 Lever vi ved Ånden, så la oss også vandre i Ånden. 26 La oss ikke være drevet av tom ærgjerrighet, så vi utfordrer og misunner hverandre. Av de 33% som du synger så pent om så er den største gruppen katolikker og den katolske katekismen er imot lyst og alle former for sex som ikke har med å lage barn. Sex uten lyst er bare friksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå