Gå til innhold

Bring your own restaurant, god ide?

Anbefalte innlegg

Har sett at de har BYO restauranter i andre land, det er en restaurant hvor man bestiller mat men har med sin egen drikke(vin).

Jeg tenkte på om det hadde vært mulig å hatt en restaurant der man tar med sitt eget kjøtt, og så smeller kokken sammen ett digg måltid ut av det. Da kunne man sikkert fått maten litt billigere enn en konvensjonell restaurant, samt at restauranten ikke trenger å kjøpe inn noe kjøtt, fugl eller fisk. Da slipper jo restauranten også en del svinn.

Sannsynligvis så ville det ikke vært mulig pga mattilsynet og sånn, men lurer på om det kunne vært noe suksess.

Etterhvert som jeg skrev så hørtes det litt dårlig ut(hvem gidder å ha biffen i baklomma for å gå restaurant).

Men noen som syns det hørtes teit eller bra ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde jobbet som kokk ville jeg ikke ha tatt imot alskens rart kjøtt fra tilfeldige mennesker. Man har jo null kontroll over kvaliteten.

Noe som kanskje hadde gått an var å la kunden bestille ønsket kjøtt på forhånd, sammen med bordbestilling, slik at restauranten kunne kjøpe inn og kokken kunne kokkelere. Om jeg da f.eks. ville ha kengurubiff, kunne jeg ha ringt to uker i forveien og opplyst om dette.

Lenke til kommentar
Om jeg hadde jobbet som kokk ville jeg ikke ha tatt imot alskens rart kjøtt fra tilfeldige mennesker. Man har jo null kontroll over kvaliteten.

Noe som kanskje hadde gått an var å la kunden bestille ønsket kjøtt på forhånd, sammen med bordbestilling, slik at restauranten kunne kjøpe inn og kokken kunne kokkelere. Om jeg da f.eks. ville ha kengurubiff, kunne jeg ha ringt to uker i forveien og opplyst om dette.

Man måtte jo selvsagt ha opplyst hva slags kjøtt det var når man kom, slik at kokken kan lage riktig type saus osv.

Hehe, helt sikkert folk som hadde tatt med husdyr og forskjellige typer for ett billig måltid men...

Lenke til kommentar
Hva slags kjøtt er nå en ting, men jeg tenker mer på kvaliteten. Hvordan vet jeg som kokk om kjøttet f.eks. har blitt oppbevart riktig? Skal jeg snuse på det for å sjekke at det ikke er skjemt?

Du skal jo ikke eta det da, hvis folkt tar med dårlig mat så går det jo utover dem selv. Slipper man ansvar hvis det blir matforgiftning og greier og, iogmed at man ikke står ansvarlig for kjøttet selv som kokk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...