Gå til innhold

Kjøp av Nord Electro 3

someOen

Anbefalte innlegg

Eg har lenge sett etter eit nytt skikkelleg keyboard, og eg har blitt anbefalt å kjøpe ein Nord Electro 3, som eg tykkjer virker som ein veldig god ide. Eg har sett ein del demoar av instrumentet rundt på nettet, og det høyres utruleg bra ut. Eg har meir eller mindre bestemt meg, siden den ser ut til å ha alle dei funksjonane og lydane eg er ute etter. Så, eg har to spørsmål.

Kvar er det lurest/billigest å kjøpe den?

Og kva for ein type forsterker trenger eg for å få god lyd?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spm. 1: Kelkoo. Merk at det nok vil koste en del å sende den i posten (?).

Spm. 2: Såvidt jeg vet, trenger man ikke forsterker til alminnelige tangenstinstrumenter, da disse produserer kraftig nok signal i seg selv. Gitarer og bassgitarer leverer derimot et svakt signal som må forsterkes før det skal sendes til høytalere.

Herlig synth da :wee: Hvilket keyboard hadde du fra før?

Lenke til kommentar

Den har så vidt jeg vet hverken innebyggede høyttalere eller forsterkere. Du kan koble til en hodetelefon, men om du skal ha lyd i høyttalere så må du nok via en forsterker av et eller annet slag.

Det er impedansen i en mixer keyboardet passer til, ikke effekten til å drive en høyttaler. Skjønt ikke alle keyboards har samme output level.

Gitarmic'er krever normalt en mye høyere impedanse for å låte bra.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kva type vil fungere, da? Eineste forsterkeren eg har er ein bassforsterker, kva type vil eg trenge til et keyboard av denne typen (eg har jo og headset, men eg vil jo dele lyden med andre og =P)? Kva vil det koste for noko som gir ok lyd?

Edit:kjøpte keyboardet i dag sammen med eit rimelig anlegg. Høyres flott ut.

Endret av someOen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...