Gå til innhold

8kps????

Anbefalte innlegg

jeg har altig trodd at med enlinet isdn kunne du ikke

laste fortere enn 7 kilobyte per sec,men da jeg i dag reknet ut fra bit til byte ble det 8??

(64000 delt på 8 = 8.) har flere gange kommet over 7 men ikke konstant. er det bare teoretisk mulig å nå 8 kbs eller er jeg eller måleinstrumentene mine helt sprengt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått opptil 35 Kb/s på min enkle ISDN!

Skjønner ikke hva som er feil...

Hr jo opplevd tidligere at den begynner hølyt (f.eks. 50kb/s,) men da pleier den å synke ned til ca.6 på ca. 5 sek..

Denne saken var altså stabil på 35!!!

Er det Windows XP nedlastingsvinduet som ikke måler riktig eller??

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 21:33, GTS skrev:

Jeg har fått opptil 35 Kb/s på min enkle ISDN!

Skjønner ikke hva som er feil...

Hr jo opplevd tidligere at den begynner hølyt (f.eks. 50kb/s,) men da pleier den å synke ned til ca.6 på ca. 5 sek..

Denne saken var altså stabil på 35!!!

Er det Windows XP nedlastingsvinduet som ikke måler riktig eller??

Det må være feil. Det er umulig å oppnå så stor hastighet med ISDN. Enten tok XP feil, eller så fortsatte du en download fra tidligere slik at "allerede lastet ned" ble tatt med i beregningen.

Lenke til kommentar

Mange program som begynne å lasta ned med ein gong du trykke på linken. Så mens du dille med kor du skal lagra fila, så går nedlastinga på fullt. Når så nedlastingsvinduet komme fram, så skjønne det ikkje at det er lasta ned ein del før det kom fram og renke ut hastighet ut frå det. Altså: hastighet(kb/s) blir alt du har lasta ned si du trykkte på linken(kb) delt på tid vinduet har vore oppe(s). Det rette hadde vore å delt på tida si du trykkte på linken. Det er dette som gjer at hastigheten blir lavare heile tida. Hastigheten som blir vist er snitthastighet for heile nedlastinga, ikkje fart i øyeblikket.

Mange leverandørar har og inført "turboISDN". Dvs komprimering av data (på samme måte som i modem). Laste du ned rein tekst er det godt mulig å kommar langt over dei 8kb/s som er teoretisk maks.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 21:39, borre skrev:

Det må være feil. Det er umulig å oppnå så stor hastighet med ISDN. Enten tok XP feil, eller så fortsatte du en download fra tidligere slik at "allerede lastet ned" ble tatt med i beregningen.

Sikker? hvis Telenor osv driver å tester ut ADSL eller noe så har jeg faktisk tro på at det er mulig. Fikk nemlig se screenshot(og analoge bilder også) fra en venn(som jeg _vet_ at har peiling. Han har vært crew på TG, har en modda stressless osv) hvor han hadde oppnådd 70kB/s på en enkel ISDN kanal. Hvordan skal man ellers forklare at 70MB kommer ned på noen få minutt? Fila var ikke cacha.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 21:49, Ggg skrev:

Mange program som begynne å lasta ned med ein gong du trykke på linken. Så mens du dille med kor du skal lagra fila, så går nedlastinga på fullt. Når så nedlastingsvinduet komme fram, så skjønne det ikkje at det er lasta ned ein del før det kom fram og renke ut hastighet ut frå det.

Men hvordan forklarer du at D/L'en holder seg STABILT på skyhøy hastighet? Det du forklarer fører kun til at du ser en urealistisk hastighet i begynnelsen, men hvis 6MB går ned på 2 minutt så er ikke det grunnen.

Lenke til kommentar

Quote:

Sikker? hvis Telenor osv driver å tester ut ADSL eller noe så har jeg faktisk tro på at det er mulig. Fikk nemlig se screenshot(og analoge bilder også) fra en venn(som jeg _vet_ at har peiling. Han har vært crew på TG, har en modda stressless osv) hvor han hadde oppnådd 70kB/s på en enkel ISDN kanal. Hvordan skal man ellers forklare at 70MB kommer ned på noen få minutt? Fila var
ikke
cacha.

Det er fordi dere bor i Oslo og er bortskjemte med slike linjer. Det er ikke gøy å sitte her med ISDN.. :smile:

Men hvis telenor skal teste så tror jeg nok de har enten gjort det internt eller at de har gitt beskjed før de har gjort det. De er trossalt pliktet til det.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 21:54, Anders Leipsland skrev:

Sikker? hvis Telenor osv driver å tester ut ADSL eller noe så har jeg faktisk tro på at det er mulig. Fikk nemlig se screenshot(og analoge bilder også) fra en venn(som jeg _vet_ at har peiling. Han har vært crew på TG, har en modda stressless osv) hvor han hadde oppnådd 70kB/s på en enkel ISDN kanal. Hvordan skal man ellers forklare at 70MB kommer ned på noen få minutt? Fila var
ikke
cacha.

Om Telenor tester ut ADSL skal ikke det ha noe å si. ISDN-boksen/kortet og en ASDL-sentral kan ikke snakke sammen. Det har med forskjellige pakker/headere og i det hele tatt oppretting av forbindelse. Hvis kameraten din skulle ha lastet ned de 70 MB på en enkel ISDN-linje ville det ha tatt ~170 min med konstant max-hastighet på 7 KB/s. Med 70 KB/s ville det derimot ha tatt ~17 min. Uansett er det ikke noe jeg kan forklare eller har noen som helst annen forståelse for.

PS: Det at kompisen din har "modda" stressless (hva har han gjort?) vil jeg ikke akkurat ta som et bevis på at han kan data :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 21:58, Anders Leipsland skrev:

Men hvordan forklarer du at D/L'en holder seg STABILT på skyhøy hastighet? Det du forklarer fører kun til at du ser en urealistisk hastighet i begynnelsen, men hvis 6MB går ned på 2 minutt så er ikke det grunnen.

Kan vera tekst el som lar seg komprimera. Heilt normalt å få 20k på html (uten bilder).

Men å få stabil nedlasting på 35K på isdn virke som ein feil.

Er heldigvis berre i feriane eg er plaga med isdn

Lenke til kommentar

Quote:

Anders Leipsland skrev (2002-01-21 21:58):

6MB på 2 min = 51,2kbit/s noe som er fult mulig på ISDN siden det er under 64kbit/s

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-21 22:50, Xell skrev:

6MB på 2 min = 51,2kbit/s noe som er fult mulig på ISDN siden det er under 64kbit/s

NEI!!!

6 MB = 6144 KB = 49 152kbit => 409,6 Kbit/s

Og det er ikkje akkurat ISDNhastighet

Lenke til kommentar

Vi snakker om nedlastnings hastigheter.

Komprimering har ikke noe med saken å gjøre, for da laster du ned komprimert data på X b/s, ikke det som ikke er komprimert (hvis det var forstålig).

Og med en ISDN linjer er det umulig å få mer enn 8kB/s. Får du mer har du en feil et eller annet sted: 1. I måle programmet (mest sansynlig). 2. I ISDN boksen (kanskje du har adsl uten å ha merka det :razz: ) 3. PC-en. 4. Brillene/linsene/skjermen

Det er ikke noe å diskutere, for det er fysisk umulig.

At man får "ekstreme" hastigheter i begynnelsen er normalt, men meste parten av dette er dødt. Dette er fordi TCP/IP prøver å sende så fort som mulig og sakker ned når den merker at det ikke kommer fra (iirc).

Uansett, maks hastighet for ISDN men en enkel B kanal er 8kBYTE/s, uansett hvordan man vrir og vender på det. Og så må man trekke fra overhead i tillegg.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 00:46, nesquik skrev:

Vi snakker om nedlastnings hastigheter.

Komprimering har ikke noe med saken å gjøre, for da laster du ned komprimert data på X b/s, ikke det som ikke er komprimert (hvis det var forstålig).

Feil!

Snakke ikkje om nedlasting av komprimert data (zip, arj...) Her er det snakk om data som komprimeres onthefly mens du surfe/laste ned. Spesielt tekst er ting som kan komprimerast.

Hastigheten på isdnlinja er max 8K, men du mottar meir data.

Det er same teknikken som blir brukt i modem. (Si modem egentlig ikkje kan gå over 33,6 ifølge Shanon's Theorm/Nyquist Inersymbol Interference Theorem)

Og ikkje kom med "Ka med 56k modem?" Det er pga komprimering!

[ Denne Melding var redigert av: Ggg på 2002-01-22 09:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Litt feil. Det har med at det ikke skjer en digital-analog-digital konvertering i utstyret mellom deg og ISP. Derfor kan man oppnå høyere hastighet med modem.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 10:49, borre skrev:

Quote:

Litt feil. Det har med at det ikke skjer en digital-analog-digital konvertering i utstyret mellom deg og ISP. Derfor kan man oppnå høyere hastighet med modem.

Stemme! Glømte den delen i farten. På modem er begge deler.

Itavisen sin artikkel om "Turbo ISDN" (Huska endelig kor eg leste om det sist):

http://www.itavisen.no/art/1296887.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...