Gå til innhold

Hvordan legge til musikk på Nokia 8500

Anbefalte innlegg

Hei

Har endelig fått i hus nymobilen, men kjenne allerede at den er på tur å bli kasta i veggen :) Ser at for den vanlige menigmann er det ganske vanskelig å skjønne seg på hvordan man skal gjøre ting og tang.... Men prøver meg her om noen kan komme med litt assistanse :)

Skulle prøve å legge til musikk med vanlig kopier og lim inn... Valgte masselagring som det stod jeg skulle gjøre. Kopierte mappa med musikk jeg ville ha, og limte den inn i en mappa som het Sound (tenkte det måtte være musikkmappa på mobiln... :)) Nå finner jeg ikke musikken som jeg la til i mobilen. Hvor er den blitt av, og hvordan legger jeg til musikk? Dette er sikkert opplagt for de fleste av dere her inne, men for meg er dette et mysterium :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Mappa må hete "Music". Tror jeg. Gjerne med stor M. Sånn er det i hvert fall med min 5800, som heller ikke lever noen trygg tilværelse.

Lenke til kommentar
Mappa må hete "Music". Tror jeg. Gjerne med stor M. Sånn er det i hvert fall med min 5800, som heller ikke lever noen trygg tilværelse.

Hehe... Kjenner jeg hisser meg noe voldsomt opp når det blir så komplisert!!! :!: Fant ikke no music... Det nærmeste jeg kom var sound... og noe ble overført, men hvor det havnet er jo et mysterium... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hehe... Kjenner jeg hisser meg noe voldsomt opp når det blir så komplisert!!! :!: Fant ikke no music... Det nærmeste jeg kom var sound... og noe ble overført, men hvor det havnet er jo et mysterium... :)

ehhh...har du prøvd å lage mappa selv eller døpe om Sound?

Lenke til kommentar

Dersom du har musikk på mobilen fra for eksempel fabrikk kan du sjekke hvor du finner igjen disse filene.

Prøv følgende:

start->kjør->cmd->enter

åpne min datamaskin og finn ut hvilken stasjonsbokstav mobilen får tildelt skriv følgende i det svarte vinduet vi åpnet:

dir /S *stasjonsbokstav*:>>c:\minnekort.txt

Da vil en fil på c:\ disken med navnet minnekort.txt inneholde en liste over alle finlavnene og hvor de likker. Da kan en av oss på forumet eller kanskje tilogmed du selv finne ut hvor filene skal. Men om du får problemer kan du bare boste tekstfilen her på forumet :)

Lenke til kommentar

ehhh...har du prøvd å lage mappa selv eller døpe om Sound?

Nei, har ikke gjort noe annet enn å legge musikken i en mappe som heter Sound, som kommer fram når jeg leter etter mobilen på PC'en. Denne mappen finner jeg ikke på mobilen. Det er ikke noe der som heter Sound...

Lenke til kommentar

Det er fordi mobilen din oversetter det til Lydklipp (eller noe sånt)

Musikken kan du legge hvor som helt. Spiller overhode ingen rolle da mobilen finner dem uansett, men Sound er vel det naturligste stedet å legge dem. Bare oppdater musikkbiblioteket via musikkspilleren så blir filene lagt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...