Beges Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har vanligvis hatt for tørr hud, men i de siste månedene har jeg fått alt for fet hud i panna. Hvis jeg gnir meg i panna med hånda ligger det igjen et tjukt, blankt fettlag i håndflata Ikke spesielt delikat. Er det noen som har noen tips for hvordan jeg bør vaske huden/stelle med den? Bør jeg vaske med eller uten såpe, for eksempel? Å ta sol er forresten uaktuelt. No cancer for me Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 IKKE VASK DEN MED SÅPE!! Gjør du dette vil du tørke ut huden og den vil produsere enda mer talg/glinsende fett du får på hånda... gå til en hudlege å få bestemt hud typen din, spør etter en rensekrem derreter, kjøp en lett fuktighetskrem, IKKE en fet en! smør tynt, peel en gang i uka for å ta vekk døde hud celler slik at huden din ikke tettes igjen fordi den produserer for mye talg.... Lykke til! Lenke til kommentar
Beges Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Takk for svar. Høres ut som et stort prosjekt for late meg, men det er nok verdt det Føler meg ikke spesielt lekker. Men når jeg vasker meg, bør jeg bare bruke varmt vann i ansiktet? Endret 23. april 2009 av Beges Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Hehe, lover deg at du vil føle deg mye bedre etterpå det er verdt det! faktisk så hadde jeg akkurat samme problem som deg, først tørr og så fet hud... har helt flettfri og fin hud nå EDIT: Bruk lunkent, bruker du for varmt vil du sjokk varme huden din og porene får det ikke bra og de kan åpne seg for så å mota mer skitt inn i porene du vil også merke at det klør på huden etterpå, bruker du kaldt vann lukker du porene og porene kan tettes til litt. EDIT 2: Et tips til er å drikke masse vann! Da renser du huden innenifra og du vil motvirke tetting av porer. Drikk slik at du får veldig lyse gult tiss eller helt blankt... Endret 23. april 2009 av Crisz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå