junkboks Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Tittelen er satt på spissen, og jeg vet at det ikke er tilfellet. Men jeg har lagt merke til hvor utrolig mange linker som peker til komplett.no, når det skal vises frem varer eller komponeres innkjøpsliste. Jeg har ingenting i mot komplett.no, men det er norges største netthandel, og det er lite strategisk å ikke skulle hjelpe fram konkurrentene, for å unngå at komplett.no havner i nærmest en monopolsituasjon, selv om de hverken har norgest billigste priser eller raskeste levering. Forøvrig er de dårlig på å gi mer informasjon om produktene, så det er også noe som irriterer meg. Når noen lurer på f.eks hvilket hovedkort de burde kjøpe, så er det ganske ubrukelig å linke til komplett.no, da du får vite minimalt med informasjon om produktet, samt et bilde og linke til forhandlerens hjemmeside - ikke produktets side. Det er viktig for meg å poengtere at jeg ikke har noe i mot komplett.no - jeg har handla av dem flere ganger, og det har ikke vært noe å utsette på dem. Men! Hva med å ta et kjapt span på kelkoo.no eller hva de nå heter, de "finn billigste pris"-portalene, og i tillegg link til produktet på produsentens hjemmeside. Det ville være mer informativt og mer rettferdig. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det er fordi komplett er den mest populære nettbutikken, og de fleste finner fram prodktene der når de skal vise til noe. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Forøvrig er de dårlig på å gi mer informasjon om produktene. Slutt å lyg! "When I throw a dog a bone, I don't fucking want to know if it tasted good." (Snatch) Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 som sagt, den enkle grunnen er at komplett er den websjappa som har det meste tilgjengelig, og er ihvertfall i følge min subjektive bedømming, den beste websjappa også. det har da overhode ikke noe med at de sponsor noe som helst å gjøre, kun at de faktisk kan det de driver med. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det er ofte linker til Komplett.no pga at de har et kjempe utvalg med varer. Pluss at folk liker Komplett.no. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Forøvrig er de dårlig på å gi mer informasjon om produktene, så det er også noe som irriterer meg. Når noen lurer på f.eks hvilket hovedkort de burde kjøpe, så er det ganske ubrukelig å linke til komplett.no, da du får vite minimalt med informasjon om produktet, samt et bilde og linke til forhandlerens hjemmeside - ikke produktets side. Dette er feil. Jeg mener at Komplett.no gor meget god info om produktene deres. Det er utallige andre butikker hvor du ikke får vite noe annet enn navn på varen og pris. All min støtte til Komplett! Lenke til kommentar
Chief Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Ingen aning hvorfor andre linker til komplett.no, personlig gjør jeg det fordi det er der jeg shopper. Og de har det jeg er ute etter, vil linke til eller lignende. De har også meget oversiktlig side! Og BTW hvordan skulle de sponse alle brukerene av forumet?? Har du fått en sjekk i posten som gir deg penger for å reklamere for de? Det har ikke jeg, og i så fall vil jeg og ha det!! Hehe! komplett.no er en meget seriøs webshop som holder det de lover, og fikser det som ikke er som det skal uten å krangle om det. Billigest eller raskest er de ikke, men kvalitetsmessig er de meget bra. Kan jo linke til andre også, men om de ikke har de som jeg vil anbefale så hjelper det lite. PS-data f.eks. har altfor lite utvalg, de fleste er altfor dyre, og de som er billig har jeg litt så som så og si om. databutikken.com/no er jeg storfornøyd med, og kan godt linke til! Det er og endel webshopper som har sjappeadressen uansett hva man trykker på, og da er det litt vanskelig å linke til de, uten å stresse litt! -Chief- Lenke til kommentar
junkboks Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Joda, jeg er enig i det dere sier, at de har stort utvalg, er mest brukt, godt likt og det er lettvint. Men det var ikke det som var poenget, og det er heller ingen ingen som har kommentert utgangspunktet mitt; Komplett.no er størst. Hvis de ikke får konkurranse, så er det ingen grunn for dem å hverken senke prisene eller presse seg selv på andre områder. Det er sunt for oss, brukerne, at de får mest mulig konkurranse fra andre, gjerne små aktører. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Tittelen er satt på spissen, og jeg vet at det ikke er tilfellet. Men jeg har lagt merke til hvor utrolig mange linker som peker til komplett.no, når det skal vises frem varer eller komponeres innkjøpsliste. Kanskje fordi det er norges største web-shop og maange fra forumet handler selv derfra? Tror du komplett går inn og sponser forumbrukerne? Tror det hadde blitt dyrt i lengden..... Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Min erfaring er: Ok priser, bra lager status, rask levering, meget stort utvalg og grei informasjon om produktene. Mailet forresten salg hos Komplett i går vedr. en ordre som det hastet å få levert. Så at den nå var i posten.... konge Lenke til kommentar
junkboks Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Tror ikke du har lest innlegget mitt ordentlig. Jeg sier jo at jeg ikke mener at komplett har sponset forumet, det var kun for å ha en tittel på innlegget som satt saken på spissen - helst ville jeg poengterte hvor stor viktighet vi har som kjøpere. Men først og fremst få frem at vi som kjøpere skyter oss selv i foten hvis vi skal heie på den største aktøren i markedet hele tiden. Jeg greide ikke det, og det bare misforståelser ut av dette innlegget. Det er synd, for det er en viktig sak, og håper noen der ute skjønner hva jeg mener, selv om jeg ikke greide å formulere det. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg forstår hva du vil frem til, men størst er de langt fra! Og det er mangen "like" store websjapper som komplett.no, så det er ikke noe å bekymre seg over, de små er små fordi de ikke har markedsdyktige priser, og lite på lager, lang leveringstid og ingen/dårlig kundeforhold, hjelper lite å linke til en av de, men du kan jo gjøre det du om du absolutt vil! Det kommer nok et par og kansje en om du gjør det, men kjør på! www.komplett.no www.databutikken.com/no www.mpx.no www.flexi-data.no www.pcutstyr.no www.psdata.no www.microplex.no www.3dfxcool.no www.netconnection.no Der handler jeg! -Chief- Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Kanskje fordi det er norges største web-shop og maange fra forumet handler selv derfra? Tror du komplett går inn og sponser forumbrukerne? Tror det hadde blitt dyrt i lengden..... Komplett har faktisk web handel over store deler av Europa. Der er det nok av andre web shoper og konkurere med så jeg tviler sterkt på om komplett kommer til og øke prisene på sine produkter dersom noen web shopper i norge går konkurs. (noe mange av de burde gjøre, pga elendige sider. Men det er en annen diskusjon) Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Helt enig med junkboks. Dessuten er det for mange "god dag mann, økseskaft" -svar her. Det er aldri sunt når de store blir for store og i tillegg blir foret med gratis reklame. Det er nå en gang slik at Ford-eiere sjelden snakker drit om Ford osv. Jeg har stort sett kjøpt alt mitt hos MPX, og er godt fornøyd med dem. Det betyr allikevel ikke at jeg gratisreklamerer for dem i hytt og pine. Det betyr heller ikke at ikke andre kanskje er like gode. Tilfeldighetene råder. Graden av tilfredshet er ofte avhengig av hva du kjøper, hvem du snakker med osv. Ingen er bra på alt, eller dårlige på alt. Og til slutt: det er vi som forbrukere som tjener på at det er et bredt utvalg av webshopper som har en sunn økonomi. Da virker markedskreftene som igjen fører til lavere priser og større utvalg for oss forbrukere. Også jeg vil understreke at jeg ikke har noen invendinger mot komplett.no da jeg aldri har kjøpt noe der og har derfor ingen forutsetning for å uttale meg om hvorvidt de er bra eller ikke. Det er heller ikke meningen med dette svaret... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Tror ikke du har lest innlegget mitt ordentlig. Jeg sier jo at jeg ikke mener at komplett har sponset forumet, det var kun for å ha en tittel på innlegget som satt saken på spissen - helst ville jeg poengterte hvor stor viktighet vi har som kjøpere. Men først og fremst få frem at vi som kjøpere skyter oss selv i foten hvis vi skal heie på den største aktøren i markedet hele tiden. Jeg greide ikke det, og det bare misforståelser ut av dette innlegget. Det er synd, for det er en viktig sak, og håper noen der ute skjønner hva jeg mener, selv om jeg ikke greide å formulere det. Ja, jo. Men når jeg skal kjøpe datadeler så handler jeg fra så få webshops som mulig pga frakt. Med annet prisene er så høye at frakta er verdt det. Jeg kjøper stort sett fra 2 webshops. Komplett.no for komponenter og Microplex for casemods og kjøleløsninger. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg greide ikke det, og det bare misforståelser ut av dette innlegget. Det er synd, for det er en viktig sak, og håper noen der ute skjønner hva jeg mener, selv om jeg ikke greide å formulere det. Du klarte det veldig bra syntes jeg. Det virker som om at det er mange her som IKKE leser posten din noye nok. Du sier selv i posten at du har satt det paa spissen og det skjonner jeg veldig godt. Men alikavel skrives det stadig om hvordan du kan "paastaa" at komplett sponser brukerne her og i saafaal hvordan? Vel jeg ma le av det hele, klarer ikke dere brukere aa lese bedre enn dette? (Sikker paa at endel av dere skal flame meg naa, men send en privat post til meg i saafall!) Naar saapass mange brukere begynner aa spor om denne maskinen er greit eller f.eks dette hovedkortet er bra og endel av brukerne linker faktisk til komplett.no saa kan man nesten lure paa om komplett sponser disse brukerne. Neida jeg bare tuller folkens. Men det er vel det som heter gratis reklame? Hvis en nettbutikk klarer aa gjore det veldig bra, ha stort utvalg, bra pris og rask levering(?) saa er det klart forbrukeren begynner aa like butikken og vil linke til dem. Det er ofte jeg har handlet hos komplett og funnet det jeg skulle ha, mens da jeg gikk til andre webshoper saa var enten produktet utsolgt eller ikke kommet inn paa lager. Jeg tror nok det er det som tiltrekker kunden, mye utvalg til en fornuftig pris. Naa skal jeg ikke si at jeg har rett, men det er slik jeg ser paa saken. Vel dere er naa velkommen til aa flame meg dere som ikke klarer aa lese posten min Frankie Singapore Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Forumet sponses av Dette er foresten den verste feilposten i manns minne. Kva har dette med "Hjelp, jeg skal ha ny PC" å gjere. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvorfor peke til komplett? raske sider, oversiktlige, ikke mnye dill dall som finnes på andre sider med flash etc. Komplett er vell den nettbutikken BAK microplex som har den beste nettbutikken , Men det er min mening 8) Lenke til kommentar
Jove Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg skulle gjerne lagt linker til andre, men med f.eks. MPX og andre, virker det ikke med linker direkte til produktene. Kommer til hovedsiden uansett. Komplett er enkel og grei. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hmm...aner jeg en bitter konkurrent her?? Isåfall er det en utrolig simpel måte å sverte www.komplett.no på ved å bruke forumet her. Fy skam seg!! Selv har jeg handlet på www.komplett.no i all tid og har ikke opplevd annet en veldig bra service. De har en oversiktlig og grei hjemmeside, som gjør det smertefritt å finne/kjøpe den varen du trenger...(ett pluss for linker til tester). Jeg tørr påstå at de laveste prisene og det bredeste utvalget finner du hos komplett. Det er en grunn til at folk handler her www.komplett.no PS! Jeg er ikke ansatt hos www.komplett.no...kanskje jeg skulle søke der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå