Leif1990 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei. Har et stort problem. Holder på med en nettside i adobe dreamweaver c3, og hadde tenkt å forhåndvise en av mine php sider i internett explorer. Og da mener jeg på den lokale dataen, ikke internett. Det eneste som skjer er at det gjør klar til å nedlaste php filen. Og hvis jeg ser på filen fra windows utforsker, har siden et dreamweaver ikon, og ikke et ie ikon som det skal være. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) PHP-filer er ikke rene HTML-dokumenter (og har derfor ikke «ie»-ikon). Fordi de ikke er rene HTML-dokumenter, kan ikke Internet Explorerer åpne dem. PHP er et serverside språk, derfor må du installere en web/php-server på din lokale datamaskin og så legge filene i den serveren "web"-mappe. Du vil da få tilgang til filene på domenet http://localhost . Dette er basic PHP-kunnskap. Et eksempel på en web/php-server er programsamilingen xampp. Endret 23. april 2009 av Kagee Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 PHP-filer er ikke rene HTML-dokumenter (og har derfor ikke «ie»-ikon). Fordi de ikke er rene HTML-dokumenter, kan ikke Internet Explorerer åpne dem. PHP er et serverside språk, derfor må du installere en web/php-server på din lokale datamaskin og så legge filene i den serveren "web"-mappe. Du vil da få tilgang til filene på domenet http://localhost . Dette er basic PHP-kunnskap. Et eksempel på en web/php-server er programsamilingen xampp. Ok, takk jeg forstår. Jeg har server, eller hva det nå heter. Men jeg får ikke åpnet de i siden på nettet. Hva gjør jeg feil? Jeg skriver domenavn.no/test.php, men det kommer ikke noe. Kan du fortelle meg hva jeg må gjøre? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Du skriver "domenenavn.no", ikke "localhost". Om det heller ikke fungerer, er ikke filen lagret i C:/xampp/htdocs (eller hvornåenn du har installert xampp). Lenke til kommentar
ISOS6 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Ikke alle PHP-servere kan vise feilmeldinger, det er derfor vanskelig hva som forårsaker din kodin, kodet feil? Hvis du har installert xampp på PCen din sjekk følgende: Apache: Runing Filen du tester er i htdocs-mappen (Den finner du i local disk:xampp/htdocs) Vis koden her slik at man kan se om det er noe feil med kodingen NB: home.no kjører ikke PHP på sine gratis servere hvis du har testet der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå