Riona Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Vi har et rom på 3.4 x 5.8 m som vi ønsker å benytte til prosjektor og hjemmekinoanlegg. Hvor stort lerret anfefaler dere oss å kjøpe? -altså vi skal ha lerretet på den korteste veggen Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi har et rom på 3.4 x 5.8 m som vi ønsker å benytte til prosjektor og hjemmekinoanlegg. Hvor stort lerret anfefaler dere oss å kjøpe? -altså vi skal ha lerretet på den korteste veggen Har et nesten identisk rom: Benytter 2m bredt lerret og sitter ca 3,5 m unna. Benytter HD ready (1280x720p) LCD projektor og kan ikke se pixelering. Fungerer med andre ord flott :o) Kjøpte nedtrekkslerret, men angrer litt på det, da det har hengt nede siden det ble montert (kjellerstue) og har de irriterende bølgene. Gå for ramme hvis det er mulig ! Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Mitt foreløpige kinorom har også liknende mål som beskrives her. Jeg bruker 106" rammespendt lerret. Det er ca 2.40m bredt, og jeg sitter rett i underkant av 3.5m fra. Nå har jeg DLP-projektor, så raster/screendoor (rutenett i bildet) er ikke noe problem. Som Junkers vil jeg anbefale rammelerret, da det er mer holbart. Jeg vil også anbefale deg grått lerrett som øker sortnivået og dynamikken i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå