Gå til innhold

når ryker lappen i de forskjellige fartssonene?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

når ryker lappen i de forskjellige fartssonene? hvor fort må man kjøre i for eksempel 80 sonen for å miste lappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

30-sone: 56 km/t

40-sone: 66 km/t

50-sone: 76 km/t

60-sone: 86 km/t

70-sone: 106 km/t

80-sone: 116 km/t

90-sone: 126 km/t (131 km/t hvis det er motorvei)

100-sone: 141 km

Lenke til kommentar
Når jeg tok lappen i 2002 så sa kjørelæreren min at jeg kunne kjøre 10 % over fartsgrensen uten å få bot. Noen som vet om dette stemmer? Atså, 55 i 50 sone, 88 i 80 osv

Hvis du tenker på reell fart er dette feil. Men kilometernåla viser gjerne 10% feil.

Lenke til kommentar

Har hørt at politiet trekker fra 10% på målingene de tar ved kontroll, bare for å eliminere evt misvisninger på utstyr og speedometere. Når det er sagt, så ble jeg en gang stoppet for å ha kjørt 90 i 100-sonen :p

Hvis du vil vite hvor fort du faktisk kjører er det bare å bruke en GPS så får du tilnærmet nøyaktig hastighet. Faktisk viser mitt speedometer mindre feil på sommerdekk enn vinterdekk.

Lenke til kommentar
Når jeg tok lappen i 2002 så sa kjørelæreren min at jeg kunne kjøre 10 % over fartsgrensen uten å få bot. Noen som vet om dette stemmer? Atså, 55 i 50 sone, 88 i 80 osv

Nei, det stemmer ikke. Dog viser som regel speedometeret i bilen noen km/t for mye, men det finnes de som viser for lite også. Som regel gis det ikke bot før man er mer enn 5 km/t over fartsgrensa, men det finnes paragrafryttere som gir deg bot under dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...