Gå til innhold

DVD Ripping


Motig

Anbefalte innlegg

Hva er den aller beste softwaren for å rippe DVD, gjøre DVD om til AVI, MPG osv....?

 

Har prøvd mye forskjellig freeware, men alt har vist seg å være skikkelig crap. Er interessert i både gratis og ikke gratis programmer. Helst så profesjonelt som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rart at dette ikke strider mot rettningslinjene her på formuet.

Og er det rart at det er lov til å ta kopi av egene DVD'er?

FFS, slutt å lek wannabee-moderator :grumpy:

 

 

ARGH...blir så forbannet.

Mange smilies trenger jeg før du forstår ironien?

Selv har jeg linket både til det ene og andre og hjulpet folk med piratkopierings probleme sine. Så ta det med ro ffs! Jeg er på din side her. :D

Lenke til kommentar

Ecthelion: Takk for hjelpen, men GordianKnot er ikke akkurat et lettbrukt program. Ikke skjønner jeg hvordan man skal få lagt på lyd på filmene, og i tillegg blir ting jeg har tatt opp i vanlig 4:3 format strukket helt ut i høyden så proporsjonene blir helt feil.

 

Får jo bare en VOB fil når jeg ripper DVD'ene, ingen lydfil.

Lenke til kommentar

Herregud for et drittprogram!!! Alt jeg vil er jo å gjøre om en DVD-film til AVI. Kan det gjøres vanskeligere enn dette??? Ikke rart programmet heter GordianKnot, det er jo totalt uforståelig og fullstendig blottet for brukervennlighet. Har slitt hele natta med det her, men nå gidder jeg ikke mer!

 

Hvis noen kan anbefale et annet program som gjør dette, raskt med et par museklikk, så ville jeg bli svært takknemlig. Samma om det koster litt.

 

Det eneste jeg trenger: Kopiere en DVD-film til harddisken som en AVI-fil raskt og enkelt (MED lyd)!

Lenke til kommentar

Etter enda mye stress fant jeg fram til et program som heter TMPGEnc. Kombinert med et par av programmene i GordianKnot ble det mulig å lage en høykvalitets mpg-fil (med lyd :woot: ) av en DVD. Så nå er jeg veldig fornøyd. Kult klokka er bare 8 og jeg har ennå ikke sovet :lol:

 

Synes det er litt dårlig at man trenger en hel gjeng programmer + en bratt læringskurve for å få gjort dette, men i det minste blir tilfredsstillelsen ekstra stor når det til slutt funker. Det at programmet bruker hele 8 timer på å lage en 1-times mpg-fil på høyeste kvalitet (ca 2,5 GB) går jeg ut ifra er normalt.

Lenke til kommentar
Etter enda mye stress fant jeg fram til et program som heter TMPGEnc. Kombinert med et par av programmene i GordianKnot ble det mulig å lage en høykvalitets mpg-fil (med lyd :woot: ) av en DVD. Så nå er jeg veldig fornøyd. Kult klokka er bare 8 og jeg har ennå ikke sovet  :lol:  

 

Synes det er litt dårlig at man trenger en hel gjeng programmer + en bratt læringskurve for å få gjort dette, men i det minste blir tilfredsstillelsen ekstra stor når det til slutt funker. Det at programmet bruker hele 8 timer på å lage en 1-times mpg-fil på høyeste kvalitet (ca 2,5 GB) går jeg ut ifra er normalt.

Tiden det tar avhenger av hvor rask CPU du har.

Men du kan umulig ha sett på guidene på Doom9.org til GordianKnot. Hadde du gjordt dette ville du ha klart å lage en DivX film på første forsøk. Jeg hadde ingen problemer med å lage en DivX film når jeg var njuub første gangen jeg prøvde. Resultatet ble fantastisk. :D

Lenke til kommentar

Lytt veldig nøye nå

 

ALLE.. og da mener je ALLE... som har noe og fare med når det gjelder det å lage divX filmer sier at du bør bruke Gordian Knot... Dette er overlegent alt annet... det er ikke så vanskelig i det hele tatt... bare litt bratt lærekurve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...