Appelsinmakt Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Hei Nettopp anskaffet meg en Xbox 360 (ikke elite versj.). Den har visst en såkalt "component kabel" som ser noge lunde slike ut ... Dog vil jeg gjerne kunne spille Xbox-spill på min nye LCD skjerm fra Acer. Denne har bare en DVI inngang tilgjengelig. Er det mulig for meg å konvertere signalet på et slags vis? Eller er alt håp vekk? Blir veldig takknemlig for raske svar ettersom jeg har ekstremt dårlig tid. Endret 25. april 2009 av Appelsinmakt Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Microsoft har en VGA-kabel til Xbox 360. Den anbefales om du skal bruke 360en med en PC-skjerm. Component til DVI kan fungere, men det er litt som å spille i lotto. Det krever at skjermen gidder å lese det analoget singalet i DVI-pluggen (som er tvilsomt, vanligvis brukes bare den digitale delen av DVI-pluggen på PCskjermer). I tillegg mangler det separert Hsync og Vsync så da må skjermen støtte SOG (Sync On Green) og det er vanligvis bare prosjektører som gjør det. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Ah, takk for utfyllende svar! Hvor får jeg tak i en Xbox VGA kabel, og hvor mye vil en slik koste? Dog har jeg bare en ledig VGA port på skjermen min, så det betyr at jeg må bytte imellom? Finnes det noen VGA-switch? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 VGA switch finnes, men jeg vil anbefale deg å heller kjøre DVI fra PCen til skjermen. Det vil gi deg bedre bilde også. Kabel: Dealextreme: 63,- ps.no: 219,- Lenke til kommentar
sehanssen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Har du HDMI utgang på Xboxen, vil jeg anbefale deg å kjøpe en HDMI/DVI kabel. Kjøpte en kabel til rundt 200,- på Elkjøp som fungerer perfekt for min del! Endret 23. april 2009 av sehanssen Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 VGA switch finnes, men jeg vil anbefale deg å heller kjøre DVI fra PCen til skjermen. Det vil gi deg bedre bilde også. Kabel: Dealextreme: 63,- ps.no: 219,- Sitter på laptop med ekstern skjerm, ergo bruker jeg VGA inngangen på skjermen - Bør jeg konvertere VGA signalet til DVI for å få en ledig port? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Igjen, det avhenger av om skjermen finner seg i å få analogt signal på DVI-porten. Jeg tviler, men er ikke værre enn å kjøpe en overgang på et sted hvor du får pengene tilbake uten spørsmål, Elkjøp f.eks. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Okej, takk for hjelpen din! Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) VGA switch finnes, men jeg vil anbefale deg å heller kjøre DVI fra PCen til skjermen. Det vil gi deg bedre bilde også. Kabel: Dealextreme: 63,- ps.no: 219,- Takk for linkene, åpner denne tråden igjen jeg ettersom jeg er en smule usikker på noe. Fordi nå sitter jeg jo med en slik kabel: Men jeg hvis jeg konverter signalet til VGA mister jeg ikke 4 andre slike kabler? Altså, 6 sånne små "minijack" (hehe) blir jo erstattet med to? Hvordan får jeg lyd da? Endret 25. april 2009 av Appelsinmakt Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 De tre for seg, rød grønn og blå er component videosignal. Den enslige gule er kompositt videosignal. Den røde og hvite er stereo lyd. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Okej, så da regner jeg med at den gule blir uviktig med tanke på at signalet blir konvertert? Men forstår fortsatt ikke hvor jeg skal plugge inn den røde og den hvite med VGA konverteren? Jeg har jo ingen sånne porter på PCen, bare VGA port, men hvor skal da den røde og hvite settes da? Takk for all hjelpen din, setter virkelig pris på det Endret 25. april 2009 av Appelsinmakt Lenke til kommentar
xboxsupport Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) -- Endret 3. juli 2009 av xboxsupport Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Okej, det forstår jeg Men skjønner fortsatt ikke hvor de to andre (hvit og rød) skal plugges? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Okej, det forstår jeg Men skjønner fortsatt ikke hvor de to andre (hvit og rød) skal plugges? De skal koples til "Audio in" på hva enn du vil ha lyden ut fra. Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Da forstår jeg Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Kan vel også slenge med at jeg kjøpte kablen fra DealExtreme, 2-5 dager leveringstid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå