Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

In Depth Study muntlig - tema?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal ha en in depth study i engelsk. det er et muntlig prosjekt som skal fremføres i løpet av ti minutter og man kan snakke om noe som interesserer personen. Man kan snakke om global issues eller noe annet som litteratur, media, multikulturalisme, international work osv osv. Er det noen som har noen spennende forslag ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg skal ha en in depth study i engelsk. det er et muntlig prosjekt som skal fremføres i løpet av ti minutter og man kan snakke om noe som interesserer personen. Man kan snakke om global issues eller noe annet som litteratur, media, multikulturalisme, international work osv osv. Er det noen som har noen spennende forslag ? :)

 

Eksempler på det noen av de andre har tatt er:

-

- The Indian Society of Slumdog Millionaire.

How are the slums of India presented to us in this film? Why did people react so strongly against the title “Slumdog Millionaire”?

To what extent does the film give us a fair impression of the Indian Society of today?

- Health Threats in Africa. Why are there so many threats against people’s health on this continent?

- Too much of a good thing: Sugar as a Health Threat.

- Slumdog Millionaire: The Indian Society, the facts of the case.

A brief presentation of India today. What are their strengths? What challenges do they have? What are the roots to their problems?

- Endangered Species: Which animals are now threatened? What are their odds?

- Alternative Sources of Energy: How can renewable sources of energy reduce global warming?

(Division of labour…)

A comparative analysis of film genres.

- If we do not manage to reduce global warming as a source of climate change – what may the consequences be?

(Division of Labour)

- The financial crisis…

 

- Children at War: Why are there Child Soldiers in the world?

- Pollution and Waste

How extensive are these problems? Why does it seem to be so hard to do something about this?

 

- How natural distasters affect our world.

(suggestion) The Wealth Divide: Some facts behind the gap between rich and poor countries. Are things getting better or worse? Why?

or

- Or: An Inconvenient Truth: Fact and Fiction! Al Gore today

”SLUMDOG MILLIONAIRE”: How the movie was made. What are the success factors?

Why “Bollywood”?: What have they learnt from Hollywood? How do they differ?

 

- The multicultural society of New York City : An example to be followed? / Immigration in the US

 

Vi har veldig knapp tid på oss, og jeg siden de ''beste'' tingene er tatt, føler jeg stresset som ikke har kommet opp med noe tema. Hvis dere kunne komme på noen gode forslag, ville jeg satt stor pris på det. :) har kjempelyst til å gjøre det spennende, å velge et tema som elevene kommer til å se '':O'' på. hehehe:P takker igjen for alle forslag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen..? :innocent:

 

Jeg har bestemt meg for å snakke om svineinfluensaen som skjedde i mexico denne gangen, men jeg trenger tips til gode problemstillinger. Dette prosjektet trenger vanligvis kun én.

 

Mottar alle forslag med stor takk :)

Lenke til kommentar
Men faen, poenget er jo at du skal komme på slikt selv, eller i alle fall prøve å finne på noe slik at vi kan hjelpe deg å bearbeide det du allerede har gjort

 

Jeg tenkte på ''Vil influensaen ramme oss i Norge'' men den er ikke ''omfattende'' nok eller hva?

Lenke til kommentar
Vil ikke si at det tangerer på "in-depth" study, nei.

 

 

Hva annet ville du tipset om da? :S jeg har bare listet opp en rekke spørsmål som jeg svarer på, som f.eks hva er influensa, hva er symptomene, hvordan kan vi forsvare oss mot det osv men jeg trenger forslag til ett stort ''hovedspørsmål'' :/

Endret av Fiffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...