Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan avvise mann, uten å avslutte vennskap?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har møtt en mann/gutt, og liker han veldig godt. Men har bare for noen mnd siden gått ut av et langvarig forhold, og har ikke lyst til å innlede et nytt et nå. Og han har spurt meg et par ganger nå, om jeg kan komme på besøk eller om vi kan finne på noe. Og jeg vet han tenker at det skal bli noe mer utav det. Men jeg har som sagt ikke lyst til å utvikle det til noe forhold eller noe som helst, ENDA. Jeg liker fyren veldig godt, og kunne godt tenkt meg å ha evnt et forhold til han siden.

Hvordan skal jeg gå fram uten at det skal ødelegge vennskap? Han har vært en kompis en stund, og skal på reise med en hel vennegjeng (inkl han), og da bør vi jo fortsatt være på talefot..

 

Er ikke så veldig "rutinert" innen dette, så lurte på om dere har noen "tips" til hvordan jeg kan gå frem. Er lei av å finne på unskyldninger for å ikke møte han, og får dårlig samvittighet. Jeg vet jeg bør si det rett ut til han, men spørsmålet er hvordan...?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter brutal_mann der.. Vist du liker han veldig godt og har lyst på ett forhold med han før eller senere er vell det bare å gå for det. Å vente og kanskje miste noe som kunne blitt ett veldig bra forhold er jo bare dumt, fordi du ikke følte deg helt klar.. Ikke tenk så mye på det som har skjedd før;)

Endret av Hanzi.
Lenke til kommentar

Eller han tror hun egentlig ikke er særlig interessert, og finner seg en annen.

 

Det er lett å sitte her og skrive det, men er du seriøs om det fremtidige forholdet - ikke vent, ta sjansen.

 

 

Hvis du absolutt ikke vil ha et forhold nå, så skal man respektere det - men du kan heller ikke forvente at noen vil sitte pent og vente på at du blir klar. Med mindre det allerede er sterke følelser tilstede... da avhenger det av mannen, som sannsynligvis ingen av oss her kjenner.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Som noen tidligere skrev, så finnes det ingen skånsomme måter å avslå noen på. Så her må du bare gjøre det kort og brutalt.

 

However. Det du skal tenke på, er at hvis du avslår han nå, er det store sjangser for at du kommer til å miste han på den måten som alltid, og at du ikke vil få sjangsen igjen. Avslår du han, så kommer han mest sansynlig til å komme over deg, og bevege seg videre til andre jenter. Så tenk nøye over hva du egentlig vil.

Eneste du ikke skal gjøre, er å si noe lignende som "kanskje det skjer noe senere" eller noe i den duren. Ikke få han til å vente på deg med mindre det er 100% sikkert på at dere kommer til å ende opp med hverandre, og hvis det er 100% sikkert, så ser jeg ingen grunn til at du skal vente i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...