Grinchen Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Folk drikker seg fulle funderer på om de skal spise den tolvte pølsen eller ikke og skyter fra hverandaen med haglgevær. Da kan man jo lure på om folk ikke kjeder seg så rent lite, men verden er jo alt for sprø til å være kjedelig. Foreksempel i går traff jeg en lesbisk jente som likte å tenne på politibiler. Det sjokkerer ikke meg når sant skal sies ser jeg på det som helt normalt. Men er det så folk kjeder seg så mye at de gjør sprø og meningsløse ting? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Folk har vel psykiske problemer de ikke greier å ta i tu med på en ordentlig måte. Endret 23. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Verden er blitt en syk plass ja. Vi trenger en hard leder som kommer tilbake i styringen. Nå er det altfor mye rot i samfunnet. Folk er blitt for likegyldige og uvitne. Er grusomt å tenke på at enkelte av dagens ungdommer skal en dag styre landet vårt. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) hmm, tror denne tråden burde flyttes til gamlehjem seksjonen eller Oss over60 delen av forumet (hvis det finnes) Endret 23. april 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 To kjente greske filosofer skal etter sigende ha sagt følgende: "The children now love luxury. They have bad manners, contempt for authority, they show disrespect to their elders.... They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and are tyrants over their teachers." "The young people of today think of nothing but themselves. They have no reverence for parents or old age. They are impatient of all restraint. They talk as if they alone knew everything and what passes for wisdom with us is foolishness with them. As for girls, they are forward, immodest and unwomanly in speech, behaviour and dress. ...og det for 2500 år siden. Har verden virkelig blitt så mye verre, eller er det bare det at det at vi idag har informasjon og nyheter tilgjengelig på fingerspissene våre til enhver tid som gjør at det bare virker sånn? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Verden er blitt en syk plass ja. Vi trenger en hard leder som kommer tilbake i styringen. Nå er det altfor mye rot i samfunnet. Folk er blitt for likegyldige og uvitne. Er grusomt å tenke på at enkelte av dagens ungdommer skal en dag styre landet vårt. Neida, slapp av. Jeg er snart femti og tro meg, de sa akkurat det samme når jeg var i tenårene som nå. Verden er ikke en sykere plass på noen måte, det er bare vi som får et langt kjappere nyhetsbilde av alt sammen.. :-) Verden var like "syk" før, muligens verre også, for det tok lenger tid å finne ut av hva som foregikk... Så ikke ta helt av er dere snille, dette er til og med min far enig i, enda han er født i 1935 og BURDE se hvor gal verden var, hvis den var blitt noe galere.... Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Verden har alltid vært og vil alltid være en sprø plass. Det er ikke noe spesielt verre nå enn for 100, 1000 eller 10 000 år siden. Forskjellen er vi vi nå har nærmest ubegrensede muligheter for kommunikasjon og informasjon om hva som skjer rundt omkring. Slik har det kun vært noen tiår. Dessuten er det et viktig faktum at vi nå er enormt mange flere mennesker enn noen gang tidligere. Jo flere mennesker, jo flere ideer og handlinger, jo flere gærninger og gærne handlinger. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 verden er absurd. mennesker er absurde. vi finner bare opp grunner til å ikke drepe oss i denne objektivt meningsløse eksistensen. en grunn er like god som en annen grunn, enten det er å vie livet sitt til å hjelpe små brune barn i afrika eller å drikke seg dritings hver helg og feste. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Eller være angstbefengte helt unødig? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Noen er flinkere til å få utløp for ting en andre. ikke alle som gidder å gå rundt som et fuckings samfunnsformet A4 menneske som spiser og gjør de samme psykotiske innøvde gjøremålene hver eneste dag hele livet . Er ikke noe robot som skal ha 3 barn og kjerring , hus , SUV bil og bikkje . Da er det greit med litt "unormal" avkobling Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 unormalt som å, tenne på biler? eller å leke wannabe gangsta nigga? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ja for eksempel. selv om det finns enda mer spennende ting å gjøre en det du nevner Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 synes de som gjør slik er irriterende kjedelige, jeg synes at wannabe gangsta er døll, og å tenne på biler og barnehager ikke er kult. men så er jeg vel en av de som ikke bryr meg om slik Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Eller være angstbefengte helt unødig? spar deg for slike undøvendige kommentarer er du grei Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg er av den oppfatning at verden (vestlige) er bedre nå en tidligere. Men selvfølgelig skjer det mye galskap som vi kunne vært foruten. Noen er flinkere til å få utløp for ting en andre. ikke alle som gidder å gå rundt som et fuckings samfunnsformet A4 menneske som spiser og gjør de samme psykotiske innøvde gjøremålene hver eneste dag hele livet . Er ikke noe robot som skal ha 3 barn og kjerring , hus , SUV bil og bikkje . Da er det greit med litt "unormal" avkobling Er det noe feil med 3 barn, kjerring, hus, SUV og bikkje? Dette har jeg. Muligens jeg er A4, men likevel er jeg med på mange aktiviteter som er en avkobling fra det vante i hverdagen. Og hvordan definerer du ”unormal” avkobling? Slik avkobling trenger jo ikke være kriminell aktivitet, man kan ha mange avkoblinger uten å være en kjeltring. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Verden er blitt en syk plass ja. Vi trenger en hard leder som kommer tilbake i styringen. Nå er det altfor mye rot i samfunnet. Eh, verden er nå en roligere og mer stabil plass enn noen gang i historien, totalt sett! Verden har alltdi vært "syk". Men hver generasjon er overbevist om at nettopp deres er den verste. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Ingen har problemer med å overleve lengre, og da må man jo finne på noe annet. Ingen i Norge dør fordi de ikke klarer å skaffe seg mat. I så fall ikke uten å ville det selv. Med unntak av egne ambisjoner er det ikke noen overordnede mål lengre. Vi har det for bra, uten å måtte gjøre noe for det (det er allerede gjort; det er fred og vi har et samfunn på plass). Man kan når som helst legge seg ned og "gi opp", så blir man sendt på en eller annen instutisjon og noen tar vare på deg. Å overleve er ikke en kamp, men en selvfølge. Mange sitter med følelsen av at ikke noe man tar seg til betyr noe. Og det gjør det jo heller ikke. Vi står 8 timer om dagen og pakker ned ting i esker, for å få penger til tak over hodet og noen luksusartikler. Og det er det eneste som betyr noe - å ha det greit mens man får tiden til å gå. Det er ikke noen rød tråd i det vi kollektivt gjør. Vi har ikke et land å bygge. De fleste her levde heller ikke under krigen, og nei - vi vet ikke hvor bra vi har det, fordi vi har hatt det sånn hele livet. Vi er matrielle svin uten et eneste problem, og vår suksess kan måles i hvor stort hus man har. Innimellom vil det alltid være noen som blir driit lei av denne "meningsløse tilværelsen". Da vil det alltid dukke opp noen misforståtte rebeller som tror det hjelper å ødelegge annen manns eiendom. Det er mulig de er inne på noe, men de uttrykker seg feil. Edit : Gjelder Norge og "vestlige land" det her. Mange andre steder er det som det alltid har vært, som det var her for 100 år siden. Endret 26. april 2009 av Purplehaze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå