vetlehs Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei, På fredag kjøpte jeg nytt batteri til min Mitsubishi Eclipse fordi det forrige batteriet var temmelig dødt. Det funket flott etter at jeg hadde montert det, og jeg kjørte rundt i ca 1 time uten noen problemer, men da jeg skulle starte bilen igjen på mandag var batteriet flatt. Jeg koblet til startkabler og fikk startet, men da jeg fjernet den svarte (minus) kabelen, stoppet bilen. Med det gamle batteriet skjedde det og at batteriet ble flatt noen ganger, men da jeg koblet til startkablene og startet bilen kunne jeg kjøre av gårde uten noe problem. Hva kan være feil? Noen sier det er dynamoen, mens noen sier det er fordi batteriet er nesten utladet når jeg kjøper det på biltema. Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei, På fredag kjøpte jeg nytt batteri til min Mitsubishi Eclipse fordi det forrige batteriet var temmelig dødt. Det funket flott etter at jeg hadde montert det, og jeg kjørte rundt i ca 1 time uten noen problemer, men da jeg skulle starte bilen igjen på mandag var batteriet flatt. Jeg koblet til startkabler og fikk startet, men da jeg fjernet den svarte (minus) kabelen, stoppet bilen. Med det gamle batteriet skjedde det og at batteriet ble flatt noen ganger, men da jeg koblet til startkablene og startet bilen kunne jeg kjøre av gårde uten noe problem. Hva kan være feil? Noen sier det er dynamoen, mens noen sier det er fordi batteriet er nesten utladet når jeg kjøper det på biltema. du kan jo sette den gammle batteriet å start å se om dynamoen lader batteriet når du øker turtallet.. Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Hei, På fredag kjøpte jeg nytt batteri til min Mitsubishi Eclipse fordi det forrige batteriet var temmelig dødt. Det funket flott etter at jeg hadde montert det, og jeg kjørte rundt i ca 1 time uten noen problemer, men da jeg skulle starte bilen igjen på mandag var batteriet flatt. Jeg koblet til startkabler og fikk startet, men da jeg fjernet den svarte (minus) kabelen, stoppet bilen. Med det gamle batteriet skjedde det og at batteriet ble flatt noen ganger, men da jeg koblet til startkablene og startet bilen kunne jeg kjøre av gårde uten noe problem. Hva kan være feil? Noen sier det er dynamoen, mens noen sier det er fordi batteriet er nesten utladet når jeg kjøper det på biltema. du kan jo sette den gammle batteriet å start å se om dynamoen lader batteriet når du øker turtallet.. Kan prøve på det Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 når du har fått prøvd gammel batteriet, om den lader.. kan jeg/vi hjelpe deg vidre med feil søkningen. Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 når du har fått prøvd gammel batteriet, om den lader.. kan jeg/vi hjelpe deg vidre med feil søkningen. Jeg har prøvd det gamle batteriet nå, og det hjalp bilen stopper ikke med en gang jeg kobler fra startkablene som den gjør når det nye batteriet er koblet til, men det blir fort utladet, så jeg lurer på om det er noe som tapper batteriet når bilen står stille. what to do? Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) har du cd spiller på bilen ? men jeg mistenker stort at det er dynamoen. som jeg skjønner så får ikke batteriet mer strøm enn det den har. eller kan jo være regulatoren. men ta nu å mål om den lader batteriet. og vis den ikke gjør det. så tar du dynamoen og regulatoren ut. Endret 23. april 2009 av tirpiz Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har prøvd det gamle batteriet nå, og det hjalp bilen stopper ikke med en gang jeg kobler fra startkablene som den gjør når det nye batteriet er koblet til, men det blir fort utladet, så jeg lurer på om det er noe som tapper batteriet når bilen står stille. what to do? har du cd spiller på bilen ? men jeg mistenker stort at det er dynamoen. som jeg skjønner så får ikke batteriet mer strøm enn det den har. eller kan jo være regulatoren. men ka nu å mål om den lader batteriet. og vis den ikke gjør det. så tar du dynamoen og regulatoren ut. Ja, jeg har cd-spiller.. monterte den for litt siden, og det var etter det problemene oppstod. men "ka nu å mål" ? hva betyr det? Hvis du mener at jeg skal måle om dynamoen lader batteriet, hvordan gjør jeg det i så fall? Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har prøvd det gamle batteriet nå, og det hjalp bilen stopper ikke med en gang jeg kobler fra startkablene som den gjør når det nye batteriet er koblet til, men det blir fort utladet, så jeg lurer på om det er noe som tapper batteriet når bilen står stille. what to do? har du cd spiller på bilen ? men jeg mistenker stort at det er dynamoen. som jeg skjønner så får ikke batteriet mer strøm enn det den har. eller kan jo være regulatoren. men ka nu å mål om den lader batteriet. og vis den ikke gjør det. så tar du dynamoen og regulatoren ut. Ja, jeg har cd-spiller.. monterte den for litt siden, og det var etter det problemene oppstod. men "ka nu å mål" ? hva betyr det? Hvis du mener at jeg skal måle om dynamoen lader batteriet, hvordan gjør jeg det i så fall? så du finner feilen.. så du ikke trenger å kjøpe batteri vær ut pga utladda batteri. men nu når du skrive at du fikk problemer etter at du monterte cd-spiller. da e jo lett å finne feile. du har kobla feil. kan du sette på cd spilleren når du ikke har på teningen ? Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har prøvd det gamle batteriet nå, og det hjalp bilen stopper ikke med en gang jeg kobler fra startkablene som den gjør når det nye batteriet er koblet til, men det blir fort utladet, så jeg lurer på om det er noe som tapper batteriet når bilen står stille. what to do? har du cd spiller på bilen ? men jeg mistenker stort at det er dynamoen. som jeg skjønner så får ikke batteriet mer strøm enn det den har. eller kan jo være regulatoren. men ka nu å mål om den lader batteriet. og vis den ikke gjør det. så tar du dynamoen og regulatoren ut. Ja, jeg har cd-spiller.. monterte den for litt siden, og det var etter det problemene oppstod. men "ka nu å mål" ? hva betyr det? Hvis du mener at jeg skal måle om dynamoen lader batteriet, hvordan gjør jeg det i så fall? så du finner feilen.. så du ikke trenger å kjøpe batteri vær ut pga utladda batteri. men nu når du skrive at du fikk problemer etter at du monterte cd-spiller. da e jo lett å finne feile. du har kobla feil. kan du sette på cd spilleren når du ikke har på teningen ? Jeg har ikke koblet feil, fordi jeg brukte de samme ledningene som stod i den gamle cd-spilleren og satte dem i sine respektive plasseringer i den nye cd-spilleren. Og nei, jeg får ikke på cd-spilleren når tenningen ikke er på Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har ikke koblet feil, fordi jeg brukte de samme ledningene som stod i den gamle cd-spilleren og satte dem i sine respektive plasseringer i den nye cd-spilleren. Og nei, jeg får ikke på cd-spilleren når tenningen ikke er på hmm.. det va rart.. det er jo umulig at memorien til cd-spilleren tar så mye strøm at den kan tømme batteriet. har du kobla nokka anna til bilen ? fks forstreker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå