Fred7555 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei, jeg fant ut at det fulgte med en slags ting som man fester på hovedkortet, også får man 2x E-SATA og 1x POWER bak PC'en. SÅ lurer jeg på noen ting angående det. På den metall-tingen som kommer bak pc'en, er det 2x E-SATA og 1x POWER, men de på de kablene som skal festet inni pc'en, er det en power, og 2 SERIAL ATA-kabler. Betyr det at man skal koble de to SATA-kabelene til HK, samt power-kabelen til PSU, så får man 2x E-SATA på utsiden, eller tar jeg feil her? Fint om dere kunne forklare litt rundt hvordan man fester den, og om det jeg sa over stemmer eller ikke Hvordan strøm-kontakt skal kobles til, og hva kan man bruke den på utsiden til? Ville vært smart å få satt denne opp, da jeg får en Ekstern HDD snart, med USB, Firewire og E-SATA Legger ved noen bilder for å illustrere det. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Stemmer det du sier. De to sata kablene fester du til hver sin sata port på HK mens molex kontakten (power) festes til en ledning fra PSU. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Når jeg kobler en Ekstern HDD til E-SATA-inngangen jeg akkurat fikk till å montere, kommer den opp under "Hardiskstasjoner eller "Enheter med flyttbare lagringsmedier" ? (Vista) Hvordan klarer Vista å skille mellom den eksterne hdd'en og de interne hvis den kommer opp under flyttbar? Takker for hjelpen Endret 23. april 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Uten at jeg har prøvd dette selv så vil jeg tro at den kommer opp som harddiskstasjoner, den er jo koblet til den interne sata porten. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvordan strøm-kontakt skal kobles til, og hva kan man bruke den på utsiden til?Ville vært smart å få satt denne opp, da jeg får en Ekstern HDD snart, med USB, Firewire og E-SATA SATA-kablene kobles til hovedkortet\kontrollerkortet som med de andre diskene dine, strømkabelen kobles til PSU'en. Poenget med eSATA er å bruke interne disker eksternt. Maskinen vil ikke skille diskene fra hverandre. Om alt går knirkefritt, burde diskene dukke opp i diskmanagement. Du vil også trenge en molex-til-sata strømkabel for å gi liv til diskene på utsiden av kabinettet, om du ikke har dette fra før. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Takk for svarene Klarte å feste den helt fint, og Vista installerte drivere tror jeg knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå