Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Sharifs nettbutikk

Anbefalte innlegg

Vårt dekksøk dekker alle bilmodeller tilbake til 1995. Velg bruksområde (sommer, pigg, piggfri), bilmerke, årsmodell, bilmodell. Deretter kan du velge standard dimensjon, eventuelt velge blant 4 alternative dimensjoner.

Så fint at de lister opp dekkdimensjoner som ikke går på bilen etter at man har valgt riktig bilmodell. Dersom man ikke veit hva som passer på biln kan man jo fort risikere å sitte med dekk og felger man ikke kan få brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Vårt dekksøk dekker alle bilmodeller tilbake til 1995. Velg bruksområde (sommer, pigg, piggfri), bilmerke, årsmodell, bilmodell. Deretter kan du velge standard dimensjon, eventuelt velge blant 4 alternative dimensjoner.

Så fint at de lister opp dekkdimensjoner som ikke går på bilen etter at man har valgt riktig bilmodell. Dersom man ikke veit hva som passer på biln kan man jo fort risikere å sitte med dekk og felger man ikke kan få brukt.

Samme for min 2008 MB B-klasse: Jeg fikk opp 205/55-16 som standard (som stemmer), og 225/45-17 som et alternativ. I forhold til rullediameter stemmer dette, men både TÜV-papirene til bilen, vognkortet, og alle bøker til bilen, samt det som fulgte med i sportspakken, er 215/45-17. Også ved 18" hjul er 215 max bredde ifølge papirene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Hvor i vognkortet står det max dimensjon? Har ingen Tüv papirer, og prøver å finne det ut til min egen bil :)

Jeg har ikke prøvd med bredere dekk enn 215 på min, men dette står både i vognkortet, i brukermanualen (eller hva MB kaller det), TÜV-papirene (som fulgte med bilen) og i tanklokket. Kan selvsagt være at bredere dekk kan brukes, men med så mye dokumentasjon gidder jeg neppe å prøve :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Importøren bør vel kunne svare på dette? De har vel oversikt over hvilke alternative dimensjoner bilen leveres med.

PS: Ganske OT nå....

Lenke til kommentar
Hvor i vognkortet står det max dimensjon? Har ingen Tüv papirer, og prøver å finne det ut til min egen bil :)

I vognkortet står det orginaldimensjon. Omkretsen på denne skal ikke variere mer enn +- 5%.

Og så bør du velge en dekkbredde som ikke er alt for forskjellig fra det som er orginalt.

Lenke til kommentar

Til dere som har handlet hos sharifs. Bestillte dekkpakke til fruen for 3 uker siden. Men finner ingen ting under ordre historikk el noe annet sted på bestillingen. Begynner å bli på høy tid å få av piggdekkene så skulle vist om en kan forvente seg noe fra sharifs. Tror ikke pengene har gått fra konto heller om jeg har tittet rett(Rettelse: De ble trukket fra konto ved bestilling)

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar

Var i kontakt med Cargo i dag. I tlf rakk jeg bare å si at jeg ventet en sending før jeg ble avbrutt med at"det er vel fra Sharif du har bestillt da?" I resten av samtalen var det tydelig at Cargo var svært misfornøyd med Sharif. Han jeg pratet med som forøvrig var veldig hyggelig sa de tok kontakt per tlf dersom de fikk nr av Sharif. Så det er utvilsomt at alle problemer ligger hos Sharif. Står i leverings betingelsene at det kan ta inntil 7 dager i vanlige perioder, og noe lenger tid i sesongen. "Noe lenger" tolker jeg som at de bruker maks 1 dag ekstra siden dekkene ble pakket dagen etter bestillign ved normale omstendigheter. Dersom man ikke får beskjed om noe annet. Selv betalte jeg heldigvis med master, så går løs på kort-selskapet neste uke om ikke noe har kommet. Men handler ALDRI hos Sharif igjen. Betaler heller noen kr ekstra hos en seriøs forhandler og får det til avtalt tid

Lenke til kommentar

Bestilte dekk + felger den 14. April.

Etter 2 uker den 28. April, får jeg beskjed om at de dekkene jeg hadde bestilt har de gått tom for, derfor skulle jeg få kumho istedenfor, for samme pris, og de skulle bli sendt av gårde samme dag.

I dag den 6 mai i overkant av en uke siden varene hadde blitt "tilsendt" ringer jeg sharif’s kundeservice etter å ha ventet i drøyt halvtime. får jeg nemlig beskjed om at varene har ikke blitt sendt, i og med at de har problemer med et eller annet som hun dama ikke visste om.

Hva faen?? Er det mulig å få så jævlig dårlig service?? Hva gjør man da? Da kansellerte jeg hele bestillingen etter å ha ventet i underkant av en måned på dekk & felg, og bestiller heller fra et sted som er mer seriøst og har bedre service, maken til slik service har jeg aldri vært borti.

Nå har jeg bestilt samme dekk og felg fra interdekk.no

For se hvordan det går.

Til dere som har bestilt fra tommy sharif, så er det bare å vente, det gjelder bare ikke meg men de aller fleste er svært misfornøyde med sharif.

Selv da jeg ringte fraktleverandøren som sa at "Sharif har rotet veldig mye og det er flere som klager gang på gang"

Lykke til resten av dere og håper dere får varene. :)

Lenke til kommentar

Har utrolig nok fått svar mail fra Sharif om at de ikke kan finne noen ordre på meg, noe som egentlig er utrolig rart, men også en stor lettelse. Ut å handle et seriøst sted i morgen.

Og til dere som skal ha nye vinterdekk hos Sharif, så er det nok lurt å bestille snart om du skal ha de før snøen kommer :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Og til dere som skal ha nye vinterdekk hos Sharif, så er det nok lurt å bestille snart om du skal ha de før snøen kommer :thumbup:

For sent allerede! Prøvde å sjekke pris på nye vinterdekk hos sharif.no i dag. Selv om jeg har den svært vanlige dimensjonen 205/55-16, fikk jeg "ingen produkter funnet".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kan søke på dimensjon også, men det krever selvsagt at du vet hva du skal ha. Vognkortet er en god start, deretter en rullediameterkalkulator.

Lenke til kommentar

Ja, men regner med at det går bra så lenge <95-modellene er like som min 91-modell.

Men ble litt skeptisk til å bestille derfra etter jeg leste denne tråden. Men må jo ut med minst dobbelt så mye om jeg skal bestille fullt sett med felger og dekk fra noen andre plasser. . Så vet ikke helt .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har også en liten erfaring med Sharif. Bestilte dekk og felg pakke den 17 april fra sharif, ettersom at jeg ikke kunne sammenligne prisen jeg fikk av han med noen andre sin. Jeg var glad og fornøyd. Tiden gikk, smurte meg med tålmodighet ettersom at det var jo på tampen av høysesongen. Helt til begynnelsen av mai ventet jeg uten å ringe for å høre hvordan det gikk, men da var det ikke mye igjen av tålmodigheten min og jeg prøvde å ringe inn sent og kveld, men som de fleste andre har erfart tar kundeservice ikke telefonen, prøvde det samme i 3-4 dager før jeg sa ifra til han far. Han ringte Sharif på jobb på fredag som var og ventet i ca. 15 min før de tok telefonen etter en 3-4 forsøk, snakket med ei dame og dekk og felgene ble sendt med det samme. Igår mandag kunne jeg hente pakken hos cargo partner sandnes, fikk iallefall alt jeg skulle ha. Og en plass i det "gode" systemet til Sharif bestemte seg for å gi pengene tilbake til meg, så jeg sitter for øyeblikket med helt nytt sett med dekk og felger som jeg ikke har gitt ei krone for! :D

Har foresten bare fint å si om Cargo Partner som mottok dekk og felgene på fredag og jeg kunne hente dem igår morges(mandag)!

Lenke til kommentar

Jeg bestilte dekkpakke hos Sharif's 17.04. Jeg fikk mail fra dem 06.05:

Hei!

Vi beklager på det sterkeste at du ennå ikke har mottatt varene dine..

Vi har nå satt i gang ekstra tiltak der vi vil nå prioritere din bestilling og eventuelt andre som også er i din situasjon som ikke har fått varene ennå.

Vi har nå kalt inn ekstra mannskap på lageret og vi jobber på spreng for å komme à jour.

Vi beklager på det sterkeste hvis du har prøvd å ringe oss og ikke kommet gjennom tlf men, vi prioriterer nå fult fokus på lageret for å få pakket og sendt ut varene dine

Vi takker for din tålmodighet og varene dine vil bli sendt innen kort tid.

Sannsynligheten er liten, men vis varene ikke blir sendt deg innen fredag tar vi kontakt med deg.

Vennligst ikke svar på denne mailen da vi prioriterer å få sendt ut varene dine.

Jeg fikk bekreftelse at ordren var sendt fra Sharif's 08.05 (sammen med sporingsnummer), og Cargo partner ringte i går og sa at jeg kunne hente dekkene (evnt kunne de kjøre de ut til meg for kr 400 + moms). Jeg hentet dekkene i dag og alt ser ut til å være med. Pengene er trukket fra konto i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...