Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Sharifs nettbutikk

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker gjerne å komme med mine erfaringer om den nye nettbutikken til Sharif. Er ikke veldig imponert her jeg sitter... :)

Saken er som følger. Jeg ringte til kundeservice den 6. april for å høre om de hadde dekkene og felgene jeg ville ha på lager. Jeg bor i Sarpsborg, så det ville være dumt å kjøre i halvannen time for å finne ut om det var tilfelle eller ikke. Fikk beskjed om at "Jada! Vi har både de dekkene og felgene inne, så det skal gå bra!". Jeg kjører så inn den 7. april, og tror du de hadde dekkene på lager? Nei. De hadde ikke hatt det heller, de førte kun Strata dekk. De ville jeg ikke ha, og kjørte tomhendt hjem.

Samme dag, 7. april, bestilte jeg de samme dekkene og felgene over nett. Jeg forstår at det er høysesong og i tillegg påskeferie, så jeg regnet med at det ville ta litt tid. I dag, 23. april, ringer jeg inn for å høre om det er lenge til de kommer. Ønsket ikke å purre på noen, bare forhøre meg om når jeg kunne forvente å få varene. Da fikk jeg vite at de hadde blitt sendt den 17. april, og jeg fikk et sporingsnummer. Har ikke fått noen mail eller annen bekreftelse på at de er sendt.

Da ringer jeg Cargo Partner, som hadde hatt disse på lager siden 18. april - klare til å hentes. Blir møtt med et spørsmål som vekker litt uro i meg: "Kommer du å henter de snart? De sendes tilbake i morgen, vi kan ikke ha slikt liggende på lager lenge". Kaster meg i bilen for å hente dekkene i lunsjen.

Men gjett hva? Jeg har fått 3 av de dekkene jeg bestilte (Pirelli), og 1 dekk jeg ikke har bestilt (Nakang). Sjekker de ikke varene før de sender de ut? Jeg har heller ikke fått sentreringsringer eller bolter, som det sto i ordren at jeg skulle ha. Ringer til kundeservice igjen, som ikke kan hjelpe meg med stort annet enn å spørre "gutta på lageret". De skal ta kontakt med meg i morgen, så vi får se, da...

Spurte også om det var greit om jeg satte de dekkene jeg har fått på bilen inn til videre, men nei. Kunne ikke det heller. Da kunne de ikke ta dekket de har sendt feil tilbake.

Greit og fint at de er billig, men jeg føler meg litt lurt og snytt.

Noen andre som har erfaringer med nettbutikken til Sharif?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Etter å ha sett på både sharif.no og dekkonline.com, valgte jeg siste alternativ. Slik gikk det:

10.04.2009: I dag har jeg bestilt nye dekk fra www.dekkonline.com. Ser det er varierte erfaringer med leveranser etc, så jeg er spent på hvordan dette går.

15.04.2009: Fikk mail som sier at ordre er effektuert, inkl sporingsnummer, og forventet leveringsdato 24.04.

17.04.2009: Sporingsinfo viste ruten til Oslo. Fikk SMS om at dekkene er hos Tollpost, får de levert over helgen.

21.04.2009: Dekkene levert på døren som avtalt. Type, antall og dimensjon stemmer. Ser bra ut så langt, får de lagt på ila en ukes tid.

Lenke til kommentar

Hei

Dette virker som det er en blåkopi av mine erfaringer med Tommy Sharifs nettbutikk

Jeg bestilte 4 dekk den 6.april, idag ,den 27 april er det fremdeles ikke kommet noe,har prøvd å ringe de,og etter laaaaaaaaaaaaaaang venting tok endelig noen telefonen.og ble lovet dekkene før weekenden,men dengang ei ,eneste som har skjedd er at de har cashet in pengene,dette begynner å ligne snusk,når de lover dekk i løpet av 7 arbeidsdager.. noen flere med samme erfaringer.???

Lenke til kommentar

Liten oppdatering: Oppdaget at det sto en liten merkelapp med navnet til en annen person på ett av dekkene. Tok kontakt med han, og ordnet dette "privat" mellom oss. Han hadde fått mitt, jeg hadde fått hans dekk og felg.

Sharifs har ikke ringt meg ennå. Mangler fortsatt bolter og sentreringsringer som jeg også skulle hatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg forsøkte å ringe Sharif før jeg bestilte hos dekkonline.com. Prøvde flere ganger, både tidlig og sent, men stod på vent i over 15 minutter hver gang, uten at noen svarte.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Det er helt korrekt, de sender varene til et Cargo-Partner lager/hentested. Og det er det ingen problemer med. Problemet var at jeg fikk utlevert 3 av de dekkene jeg har bestilt, og ett som ikke var mitt - men de viser ingen vilje til å rette det opp.

Som nevnt ordnet jeg dette privat, men det skulle da virkelig ikke være nødvendig.

Hei

Dette virker som det er en blåkopi av mine erfaringer med Tommy Sharifs nettbutikk

Jeg bestilte 4 dekk den 6.april, idag ,den 27 april er det fremdeles ikke kommet noe,har prøvd å ringe de,og etter laaaaaaaaaaaaaaang venting tok endelig noen telefonen.og ble lovet dekkene før weekenden,men dengang ei ,eneste som har skjedd er at de har cashet in pengene,dette begynner å ligne snusk,når de lover dekk i løpet av 7 arbeidsdager.. noen flere med samme erfaringer.???

Prøv å ringe til hentestedet du har valgt. Jeg fikk ikke noen beskjed eller leveringsbekreftelse når de var fremme.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke egentlig, siden jeg oppdaget nå at ingen klaget på at dekkene måtte hentes.

Har selv aldri handlet med Sharif, og har derfor ingen erfaring med den sjappa der. Har selv brukt dekkonline (vinterdekk) og dekkskift.no (RS 6 felgpakke).

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? Det er helt korrekt, de sender varene til et Cargo-Partner lager/hentested. Og det er det ingen problemer med. Problemet var at jeg fikk utlevert 3 av de dekkene jeg har bestilt, og ett som ikke var mitt - men de viser ingen vilje til å rette det opp.

Som nevnt ordnet jeg dette privat, men det skulle da virkelig ikke være nødvendig.

Hei

Prøv å ringe til hentestedet du har valgt. Jeg fikk ikke noen beskjed eller leveringsbekreftelse når de var fremme.

Har ringt hentestedet,men ingenting ankommet,ringer Sharif i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg synes hele greia virker litt useriøst. Greit nok at det er billig, men når man først skal bruke en del høvdinger på dekk og felger så er det jo greit at man får det man har bestilt.

Ser også at når jeg velger bilen min i dekkpakkevelgeren så får jeg alt for brede dekk, så om du liker at dekkene subber i skjermene og at man vannplaner på slitte sporete veier så anbefaler jeg dem :-p

Lenke til kommentar
Gi oss gjerne en tilbakemelding på hva de sier ;)

Kundeservicen dems nås på telefon 45 45 45 45 - innvalg 2.

KUNDERSERVICE - HOS SHARIF?????? Hvor er den? Jeg forsøkte å ringe de, men etter 18 minutter ventetid på telefonen gadd jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Ja, de bruker lang tid på å svare, og kan ikke hjelpe med stort. Jeg har også måttet vente de gangene jeg har ringt mellom 10 til 30 min... Siste "avtale" jeg hadde med de var at de skulle ringe meg tilbake på fredag før klokka tre. Nå er det tirsdag, ingen har tatt kontakt.

Lenke til kommentar

Hurraaaaaa!!!!

Etter jeg ringte til Sharif ,så viste det seg at dekkene var sendt den 21april,så jeg ringte terminalen ...og der var de...endelig!!! sunes Sharif bør følge opp forsendelsen bedre og gi tilbakemeldinger..Jeg har handlet mye med andre nettbutikker ,men ikke opplevd maken til dette...sådet frister ikke til gjentakelse å handle mere der...

Lenke til kommentar
Gi oss gjerne en tilbakemelding på hva de sier ;)

Kundeservicen dems nås på telefon 45 45 45 45 - innvalg 2.

KUNDERSERVICE - HOS SHARIF?????? Hvor er den? Jeg forsøkte å ringe de, men etter 18 minutter ventetid på telefonen gadd jeg ikke mer.

Kundeservicen til Sharif stenger akkurat rett etter du har betalt ;)

Lenke til kommentar
Får håpe du har fått det du bestilte da ;)

Blir ingen gjentagelse her heller. Bruker heller litt mer penger et annet sted for å bli mer fornøyd.

Fikk det jeg bestilte gitt,ha det godt..håper det går greit for andre--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...