krassi Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei igjen... nå har jeg et nytt problem, etter å ha lagt .iso filen inn på cd og rebootet pc'en så kommer jeg så langt at jeg kan trykke instaler ubuntu. men når jeg trykker på den kommer status baren opp, går noen runder fram og tilbake, men plutselig stopper.? dette har sjedd med Ubuntu 8,10, ubuntu studio 8,10 og fedora... er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) sjekk plata for feil under oppstart, eller eventuelt skaff deg unetbootin, åpne programmet, legg til iso filen, la programmet legg den inn for deg på en usb penn, restart maskinen, start den opp usb pennen og la den installere for deg Endret 23. april 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Du skal ikke legge .iso fila på en CD! Du må "åpne" det imaget i brenneprogrammet, og få det til å brenne en CD som er en identisk kopi av dette. Vennligst se guiden jeg gav deg i din forrige post dersom det er uklart. Lenke til kommentar
krassi Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Du skal ikke legge .iso fila på en CD!Du må "åpne" det imaget i brenneprogrammet, og få det til å brenne en CD som er en identisk kopi av dette. Vennligst se guiden jeg gav deg i din forrige post dersom det er uklart. Det var det jeg gjorde... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Beklager, jeg leste ikke posten ordentlig. Du må være klar over at det tar ganske lang tid for en live-cd å laste opp. Sist jeg startet xubuntu tok det godt over et minutt, og progress baren stod stille i perioder. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Prøv å brenne cd-en på lavest mulig hastighet. Det pleier å hjelpe Lenke til kommentar
krassi Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Beklager, jeg leste ikke posten ordentlig. Du må være klar over at det tar ganske lang tid for en live-cd å laste opp. Sist jeg startet xubuntu tok det godt over et minutt, og progress baren stod stille i perioder. Hvor lenge stod den stille? Endret 24. april 2009 av krassi Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis ikke alle gode råd hjelper deg her, anbefaler jeg deg å boot'e og installere via USB-minne. Det er garantert en feilfri prosess så lenge pc-en klarer å starte fra minnepennen. Lenke til kommentar
krassi Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Hvis ikke alle gode råd hjelper deg her, anbefaler jeg deg å boot'e og installere via USB-minne. Det er garantert en feilfri prosess så lenge pc-en klarer å starte fra minnepennen. ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå