kjelle392 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei Her kommer antageligvis århundrets dummeste spørsmål men det får så være. Hva heter dekslet som kan settes bak på et objektiv? Når jeg kjøpte siste objektivet mitt så ble det manko på et slikt deksel. Mottar gjerne også tips om hvor man kan få tak i sånt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hva heter dekslet som kan settes bak på et objektiv? Objektivdeksel - Lens Cap. Så vidt jeg kan se benyttes dette både for fremre og bakre deksel. Så for å skille det fra det fremre dekselet, så kan du jo kalle det "bakre" eller "på kamerasiden". Vanlige fotoforretninger har disse i alle fall. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ebay er vel en mulighet? $3.25, inkludert shipping er det vel ikke noe å si på. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Merk at flere av disse som selges på ebay ikke er originale. Skulle ha lite å si, sko man tro, men jeg kjøpte en batch og samtlige var omtrent helt umulige å sette på objektivet. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Så det finnes altså flere merker som ikke er kompitable med hverandre? Jeg skal bruke det til et Canon-objektiv, men la merke til at "cap'en" på mitt nye objektiv (Tamrom) slett ikke passet. Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Så det finnes altså flere merker som ikke er kompitable med hverandre?Jeg skal bruke det til et Canon-objektiv, men la merke til at "cap'en" på mitt nye objektiv (Tamrom) slett ikke passet. Jeg har nikon, og samme problemet gjelder der. Tamron-dekslet mitt passer ikke på kit-objektivet. Kjøpte nylig et Sigma-objektiv, og det bakdekslet passer både på kit-objektivet og på tamronen. Samtidig passer også tamron-dekslet på Sigma-objektivet. Ikke til å bli helt klok på, men man bør vel være obs på at alle ikke er kompatible med hverandre, nei. edit: leif Endret 23. april 2009 av jaadd Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det beste er egentlig å kjøpe originale... iallefall til nikon så passer de på alle jeg har prøvd av tamron, sigma og tokina. Lenke til kommentar
Leifsol Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har nettopp bestillt og fått herfra, både "Rear Lens Cover" og "Camera Body Cap" Disse ser ut til å være original Canon, er i alle fall prikk lik og passer perfekt. Kostet $3,79 inkl forsendelsekostnader for et sett med et av hver. Link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=280301112285 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har nettopp bestillt og fått herfra, både "Rear Lens Cover" og "Camera Body Cap"Disse ser ut til å være original Canon, er i alle fall prikk lik og passer perfekt. Kostet $3,79 inkl forsendelsekostnader for et sett med et av hver. Link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=280301112285 De er ikke originale, men man trenger ikke originale deksel akkuratt.. viktigere når det gjelder kamerahus og optikk Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Ja da er caps bestilt Tusen takk for flotte og informative svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå