Crisz Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er noe jeg alltid har lurt på, hvorfor glinser skinke? altså de runde flate skivene du får kjøpt fra Gilde, Finsbråten etc. Kanskje det ikke bare gjelder kokt skinke men andre typer også`? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er fordi fettet i slik skinke er marmorert. Det er derfor du kan se glinsende farger. Selv trodde jeg det var kugalskap når jeg var mindre Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Marinade som farger kjøttet. Også er skinkene fullstappa med vann for å øke vekten. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ingredienser i Gildes "kokt skinke": Renskåret svinekjøtt (83%), vann, salt, glukose (mais/potet), stabilisator difosfat, antioksidant natriumaskorbat, konserveringsmiddel natriumlaktat, natriumdiacetat og natriumnitritt. Det du ser er vannet. Lenke til kommentar
Crisz Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 O_o, kugalskap xD Skinka er fake, på en måte.... Takk for super raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå