Ueland Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Programmer.no har hovedansvaret for den samt at vi sannsynligvis vil ha moderatorer fra alle sitene i nettverket slik at godkjenning etc vil gå raskt, og for dere som lurer så er FAQ sys allerede "laget", vi jobber bare med å tilpasse siste del av det, og nei, det er ikke publisert :-) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvem tar ansvaret for FAQ'en a? MarcelSB Kan jo kjøre et delt ansvar, mellom de som vil... Jeg kan muligens hjelpe litt til, men jeg kan ikke ta noe digert ansvar... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg vil gjerne være med på dette prosjektet! Vi trenger ikke bare linux-guruer, men noen litt nyere, som ser ting fra en nybegynners vinkel ( hvor jeg kommer inn ) Hadde vært morsomt i alle fall! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Vel, har installert linux for første gang nå i helga på en gameml pc som skal brukes til å kjøre eggdrop. Jeg har banna mye.... Hadde vært top med en quick guide til hvordan innstallere en spesifikk distro, få opp nett osv... Og ikke minst en anbefalingsliste, kommentarer til div disktroer Lenke til kommentar
Blod Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Vel, har installert linux for første gang nå i helga på en gameml pc som skal brukes til å kjøre eggdrop. Jeg har banna mye.... Hadde vært top med en quick guide til hvordan innstallere en spesifikk distro, få opp nett osv... Og ikke minst en anbefalingsliste, kommentarer til div disktroer det beste da ville være at www.programmer.no hadde hatt en egen linux del, som hadde howto's, quick guide og en anbefalings liste. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvis noen har ønsker om å være med og starte opp en slik avdeling så send meg en mail så skal vi alltids klare og få til en slik avdeling :-) Vi trenger da spesielt hjelp med å få på plass artikkler, howtos etc da. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Vel, har installert linux for første gang nå i helga på en gameml pc som skal brukes til å kjøre eggdrop. Jeg har banna mye.... Hadde vært top med en quick guide til hvordan innstallere en spesifikk distro, få opp nett osv... Og ikke minst en anbefalingsliste, kommentarer til div disktroer det beste da ville være at www.programmer.no hadde hatt en egen linux del, som hadde howto's, quick guide og en anbefalings liste. www.hw.no/linux da ? Lenke til kommentar
Blod Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 www.hw.no/linux da ? iom. at www.programmer.no har en liten linux del, synes jeg at det beste ville være å legge den dit. og det er jo programmer det er snakk om her, ikke hardware Lenke til kommentar
jokki Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 kan ikke noen se og slenge opp en guide om hvordan og legge inn ati drivere på linux?? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Vil tippe på at Nvidia guiden hjelper deg godt på vei :-) http://www.programmer.no/guider/linux/2003...3/nvidia_driver Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 trokke det nei. så 1 min på instalasjonsguiden og fant ut at den ikke var noe særlig hjelp. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 trokke det nei.så 1 min på instalasjonsguiden og fant ut at den ikke var noe særlig hjelp. Jeg synes guiden såg grei ut. Hvis du kan gå litt mer i detaljer om hva som gjorde den ikke kunne hjelpe deg, kan kansje forfatteren forbedre den, og vi som leser om det kan bli bedre til å skrive guider i framtida. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Siden han som skrev guiden er Linux geniet vårt så er det bare å sende ønsker om guider til han Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 trokke det nei.så 1 min på instalasjonsguiden og fant ut at den ikke var noe særlig hjelp. Jeg synes guiden såg grei ut. Hvis du kan gå litt mer i detaljer om hva som gjorde den ikke kunne hjelpe deg, kan kansje forfatteren forbedre den, og vi som leser om det kan bli bedre til å skrive guider i framtida. guiden er sikkert kjempebra for de med nvidia kort men ikke for meg jeg vil ha en guide til instalasjon og konfigruering av drivere til ATI radeon 9700 pro. Utifra det jeg sjønte på installasjonsguiden som følgte med dritt driverene til ati var det veldigt forsjellig konfigugrasjon og instalasjon Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Herregud jokki Syns det er viktig at den ferdige FAQ'en er en helhet, ikke bare en samling med linker til heller lunkne guider... Hva med å få ting gjort? Begynner å bli en stund siden denne tråden kom opp nå... Hvis ingen av dere gidder å skrive en helhetlig FAQ så kan jeg godt gjøre det hvis dere gir meg litt tid MarcelSB Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 MarcelSB, unofficial SuSE FAQ finnes desverre allerede 8) Neida, de må jo få fingen ut snart.. Lenke til kommentar
xunil Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Foerst vil jeg bare si at FAQ traaden i er genial og har hjulpet meg MASSE. Jeg vet ikke om kunnskapene til folka rundt paa dette forumet er for lav for oensket mitt men jeg slaar til uansett.. Jeg og mange andre har proevd aa sette opp en fullverdig mail server paa Redhat 8/9 uten hell. Saa om det var noen som kunne laget en Norsk howto til aa installere sendmail(postfix), en POP3 server og en IMAP server og puttet den i FAQ traaden ,saa hadde det veart genialt. I mitt tilfelle valgte jeg postfix og ikke sendmail fordi sendmail er vanskelig aa sette opp og har mer bugs enn postfix, postfix er generelt raskere og mer stabilt/sikkert enn sendmail Postfix MTA funker foroeverig helt perfekt hos meg naa. Saa om noen genier her kunne laget en Redhat og generel howto og puttet den i faq traaden om disse temaene : - Hvordan sette opp og konfiguere sendmail / postfix eller anre MTA - Hvordan sette opp og konfiguere en POP3 server i RH (Kanskje QPOPPER) - Hvordan sette opp og komfiguere en IMAP server I RH - Hvordan faa alle disse servicene til aa "snakke" og funke sammen. i RH Jeg vet at dette er ganske vanskelig og tvilker egentlig at det er noen her paa dette forumet som har nok kunnskaper om temaet til aa kunne skrive en Norsk FAQ/HOWTO XUNIL Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Foerst vil jeg bare si at FAQ traaden i er genial og har hjulpet meg MASSE. Jeg vet ikke om kunnskapene til folka rundt paa dette forumet er for lav for oensket mitt men jeg slaar til uansett.. Jeg og mange andre har proevd aa sette opp en fullverdig mail server paa Redhat 8/9 uten hell. Saa om det var noen som kunne laget en Norsk howto til aa installere sendmail(postfix), en POP3 server og en IMAP server og puttet den i FAQ traaden ,saa hadde det veart genialt. I mitt tilfelle valgte jeg postfix og ikke sendmail fordi sendmail er vanskelig aa sette opp og har mer bugs enn postfix, postfix er generelt raskere og mer stabilt/sikkert enn sendmail Postfix MTA funker foroeverig helt perfekt hos meg naa. Saa om noen genier her kunne laget en Redhat og generel howto og puttet den i faq traaden om disse temaene : - Hvordan sette opp og konfiguere sendmail / postfix eller anre MTA - Hvordan sette opp og konfiguere en POP3 server i RH (Kanskje QPOPPER) - Hvordan sette opp og komfiguere en IMAP server I RH - Hvordan faa alle disse servicene til aa "snakke" og funke sammen. i RH Jeg vet at dette er ganske vanskelig og tvilker egentlig at det er noen her paa dette forumet som har nok kunnskaper om temaet til aa kunne skrive en Norsk FAQ/HOWTO XUNIL Hufff, jeg satt opp Postfix og Qpopper (pop3) paa min Redhat 8.0 mail server og det var rett og slett ett slit uten like .. Tok lang tid foer jeg klarte aa faa det opp aa gaa saann 99%. Akkurat naa sliter jeg litt med aa faa installert spamassasin og faa det til aa funke skikkelig. . Hadde veart konge bra om noen kunne tatt paa seg denne STORE oppgaven og laget en howto paa hvordan man setter opp en fullverdig mail server med MTA/POP /IMAP og kanskje spamassassin .. Tror det e rmange som ville hatt glede av noe slikt. Kanskje vi kan dele denne oppgaven i flere deler .. Jeg kan feks ta meg av hvordan man setter opp POSTFIX som i mine oeyner er den beste MTA'en. Noem andre tar seg av POP3/IMAP (Qpopper er en bra POP3 server) Og noen kunne tatt seg av hvordan installere : spamassassin Er det noen som er med ? Orker ikke gjoere denne oppgaven helt alene, men visst vi skal faa en skkkelig FAQ(Norsk howto) saa er mail en av de STORE tingene i Linux/bsd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå