Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST d-link dir 635 kommer ikke på nett med kabel LØST

Anbefalte innlegg

Har en d-link som jeg bruker som trådløs oppe i leiligheten så har jeg strekt en nettværkskabel ned til en stasjoner data nede men jeg får ikke nett nede er det noen porter eller noe som må gjøres for og få dette til og fungere?

Endret av sierra93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger man ett nettverkspassord for å koble seg til?

Om man trenger det kan du gå inn på den trådløse routerens innstillinger, og aktivere MAC autentifisering. Neden for finner du en liste hvor du kan velge hvem som kan komme seg på internett, her må du huske å velge alle maskiner som skal ha tilgang.

Fullfør, og se om du har tilgang.

Lenke til kommentar

Prøvde og forandre det men kommer fortsatt ikke inn noe annet og gjøre?

Der jeg gikk inn for og forandre heter ad dhcp reservation den står på den jeg skal bruke nede i kjelleren.

Jeg går inn på 192.168.0.1 for og fikse på ting

Endret av sierra93
Lenke til kommentar

Sjekk nettverkskabelen din.

http://la7dfa.com/adsl/rj45-straight-568-B.gif

Klarer du å pinge PC?

ping 192.168.0.1

Du skal få 1ms på alle 4 forsøkene hvis det er OK.

Kabeltester:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.714

Ikke rot deg bort med macadresse osv, da mister du bare nett om du gjør feil. Resett routeren ved å stikke en pennespiss inn bak i 10 sek til lampene foran blinker hvis du vil nullstille routeren.

Lenke til kommentar

Dårlig på det er ikke så langt inne i data men forrige eier her har det fungert for det eneste jeg har gjort er og sette opp routeren oppe,den fungerer bra på det trådløse men jeg spiller call of duty nede men det er litt dårlig forhold der nede

Der nettværkskablen går inn i routeren lyser det,når jeg setter i kablen nede så lyser det bak på pc men går jeg inn på nettværks koblinger på kontrloopanel og sjekker status så teller det ikke noe der :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg skriver inn 192.168.0.1 da kommer jeg inn på routeren. Men det er bare med det trådløse nettverket.

Hva skal jeg gjøre der inne hakke peiling på hva ping er en gang,tenkte det var og ha kontakt med routeren

Endret av sierra93
Lenke til kommentar

Prøvde og teste nede nå på trådløst kommer ip og subway og alt det opp så deaktiverte jeg trådløst satt inn kabel fikk ikke opp noen ting da.

Ser det lyser bak i koblingen når jeg setter i kablen,så også nå at det ikke lyser forran på router der det står hvilken utgang du bruker :wallbash:

Ser at når jeg setter inn kablen så står det koblet til med 400.0 mbps

Endret av sierra93
Lenke til kommentar

kan si med en gang at "koblet til med 400mbps" høres ut som firewire port.

For at den skal fungere med kablet nettverk, så er første regel iallefall å se at du har "kontaktindikator" som lyser både på router og pc.

Er dette en ferdig kjøpt kabel, eller er dette en kabel du har laget selv?

Lenke til kommentar

Nå her jeg testet litt her,satt den bærbare ned og testet med kabel ikke noe liv da,tok den med opp satte den rett i router med kabel,ikke noe liv,trådløst funker bra oppe men litt dårlig nede. noe annet jeg kan gjøre?

Så det virker som det er en port som må åpnes på router

Lenke til kommentar
Nå her jeg testet litt her,satt den bærbare ned og testet med kabel ikke noe liv da,tok den med opp satte den rett i router med kabel,ikke noe liv,trådløst funker bra oppe men litt dårlig nede. noe annet jeg kan gjøre?

Så det virker som det er en port som må åpnes på router

Dette har ikke noe med åpning av porter å gjøre.

Er det kablete nettverkskortet - det som sender & mottar signaler via nettverkskabelen - på PC'ene satt opp til å motta nettverksadresse (IP-adresse) automatisk?

Det kan virke som om det trådløse nettverkskortet gjør det, men at det kablete nettverkskortet ikke mottar IP-adresse fra routeren.

Lenke til kommentar
Lyser i lampe på router og i kortet på pc nede,men det hjalp ikke med den bærbare eller den andre ingen av de vil på nett med kabel prøvde tre kabler

Det er ikke nok med lys i lampene.

PC'ens nettverkskort - eller rettere sagt; programvaren som styrer kortet - må være satt opp til å motta IP-adresse automatisk fra routeren. Måten dette gjøres på varierer fra operativsystem til operativsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...